021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد پکیج بوتان

اموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

برد پکیج دیواری بوتان به عنوان مغز آن می باشد که وظیفه ارسال دستور به قطعات گوناگون پکیج را بر عهده میگیرد. دانستن علت های  خرابی و روش عیب یابی برد پکیج بوتان باعث می شود خیلی سریع آن را شناسایی کرده و با سپردن به دست افراد ماهر و تعمیرکار پکیج بوتان، قطعات روی آن را از سوختن و خراب شدن حفظ کنید. چون که قطعات الکترنیکی حساس می باشد و شخصی که این تعمیر را انجام میدهد باید متخصص ای حرفه باشد.

چه علت هایی باعث خرابی برد پکیج بوتان می شوند ؟

بر اثر کارکردن و به مرور زمان برد قدیمی میشود و امکان دارد قطعات روی ‌آن دچار ایراد شوند.

نصب پکیج بوتان و کار کردن در محل های پر از گرد و خاک و … سبب می شود، گرد و خاک سطح برد را بپوشاند و کارکرد آن را با اختلال روبرو کند .

  • اتصال کوتاه در قطعات مختلف
  • وجود آب، یا ریختن آب بر روی برد
  • به اتمام رسیدن عمر قطعات الکترونیکی بر حسب ساعات استفاده شده
  • نوسانات جریان برق و استفاده نکردن از محافظ مناسب

 بیشتر بخوانید :      آموزش عیب یابی پکیج بوتان

تعمیر برد اصلی پکیج بوتان

باید توجه داشت که همه موارد بالا باعث  ایجاد ایراد و خرابی در برد خواهدشد اشکال در برد پکیج بوتان به هر علتی که باشد منجر به اختلال در دستگاه میشود برای نمونه میتوان  فردی که که در ناحیه مغز دچار مشکل شده است و این مشکل منجر به اختلالاتی در رفتار و حرکات دست و فرد شده را مثال زد.

از این جهت باید دقت کرد که برد دستگاه بوتان مثلد مغز پکیج به شمارمی آید و هر گونه اختلالی در آن منجر به اختلال در خود سامانه پکیج خواهد شد.

مراحل تعمیر برد اصلی پکیج بوتان

انواع پکیج دیواری و زمینی از نظر ساختار با یکدیگر تفاوت های کوچکی دارند از سویی دیگر دستگاه های مختلف و حتی مدل های مختلف سامانه گوناگون دارند بعضی از این مدل ها از پیچیدگی و برد هایی با حساسیت بسیار بالا و سیم پیچی های به شدت پیچیده برخوردار میباشد. که از طرفی منجر به بالا بردن کارایی دستگاه شده و بعضی اوقات که دچار خرابی می شود امکان تعمیران وجود نخواهد داشت.

آموزشگاه فنی حرفه ای مهیاد برزین

اما برای تعمیر برد اصلی پکیج بوتان قدم اول باید ایراد به درستی تشخیص داده شود و متخصصان و افراد با تجربه تنها کسانی هستند که میتواندعیب یابی کنند .

برد پکیج از چه قطعاتی ساخته شده است ؟

در برد های پکیج معمولا قطعات مختلفی مثل فیوز، ترانس، آی سی، رله و غیره… استفاده می شودکه .یشترین خرابی ومشکل بر روی برد های پکیج بوتان معمولا مربوط به رله فن در ان می باشد. در هنگام خرابی رله فن برد پکیج، مجموعه فن پکیج به مشکل بر خواهد خورد، وممکن میباشد فن دستگاه اصلا روشن نشود یا به صورت مداوم و بدون استراحت کار کند .

از دیگر خرابی های برد پکیج میتوان به نوسانات برق اشاره کرد، این نوسانات باعث می شوند فیوز، آی سی و ترانس هایی که در  برد پکیج بوتان شما وجود داردآسیب ببینند. در خیلی از موارد مشاهده میشود که آی سی ها و خازن ها ترکیده اند !!

 بیشتر بخوانید :      آموزش انواع ترموستات پکیج دیواری

دلایل سوختن فیوز برد پکیج بوتان :

یکی از مهمترین اجزای الکترونیکی برددر پکیج ، فیوز شیشه ای پکیج می باشد که از سوختن برد در برابر شدت جریان محافظت می کند. سوختن فیوز برد پکیج از دیگر ایرادات  معمول در تعمیرات پکیج میباشد که مشکلات  زیادی را برای مصرف کنندگان ایجاد میکند.

زمانی که فیوز در پکیج می سوزد، در عمل برق دستگاه قطع خواهد شد و دیگر پکیج قادر به روشن شدن نخواهد بود.  برای محافظت از برد پکسج می توانید از محافظ برق  استفاده کنید تا نوسانات برق و مشکلات الکتریکی به برد پکیج بوتان شما  آسیب وارد نکند.

اموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج دیواری

حال سوال این است که ایا برد پکیج دیواری بوتان قابل تعمی است یا نه ?

باید در ابتدا با توجه به نوع ایرادی که در دستگاه پکیج شما اتفاق افتاده است مورد بررسی قرار گرفته ، و بعد از اطمینان پیدا کردن از سلامت پکیج برد، را مورد بررسی قرار بدهید. چنانچه ‌که برد قابل تعمیر نباشد، و احتیاج به عوض کردن کامل برد یا تعویض قسمتی از برد داشته باشد به مشتری اعلام می‌گردد. و تعمیر و یا عوض کردن  قطعات و برد به انتخاب مشتری صورت می‌پذیرد .