021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی پکیج بوتان

آموزش تعمیر پکیج دیواری تهران

پکیج‌های برند بوتان به علت کیفیت بالایی که دارد، در بازار وسایل گرمایشی  طرفدار بسیار بالایی دارد. اما مثل هر دستگاه دیگری، این پکیج‌ها هم خالی از ایراد نمیباشند و به مرور زمان دچار ایراداتی می‌شوند. در بعضی اوقات می‌توانید معایب جزئی پکیج بوتان را خودتان برطرف سازید اما در بعضی از اشکالات برای تعمیر پکیج یا عیب یابی پکیج بوتان نیاز به تعمیرکار خواهید داشت .

وشما میتوانید باشرکت در کلاسهای اموزشی پکیج در مهیاد برزین در تهران تبدیل به یک تعمیرکار متخصص شوید، پس در ادامه با ما همراه باشید :

دلیل اتومات نکردن پکیج بوتان چه میباشد ؟

ابتدا با اصلی‌ترین اشکال، یعنی دلیل اتومات نکردن پکیج بوتان شروع کنیم. هوای سرد و دیر روشن شدن پکیج اولین دلیلی میباشد که می‌تواند باعث خرابی پکیج بوتان و اتومات نکردن درآن شود. در چنین شرایطی بعد از روشن شدن پکیج بوتان در هوای سرد، دستگاه به دمای واقعی خود نمی‌رسد. توجه داشته باشید در شرایطی این چنینی، باید حدود 40 دقیقه به پکیج زمان داده، تا به دمای واقعی خود برسد. بعد از گذشت این زمان ، چنانچه پکیج به دمای خود نرسید، سنسور دمای دستگاه یعنی NTC دارای اشکال شده است.

چرا آب پکیج بوتان مدل پارما سرد می‌شود ؟

از دیگراشکالاتی که بیشتر کاربران پکیج بوتان مدل پارما، با آن مواجه می‌شوند سرد شدن آب مصرفی میباشد. گرم نشدن آب پکیج می‌تواند، به علت خرابی سنسو NTC میباشد که وظیفه ان تشخیص دمای آب میباشد. اگر سنسور دما به درستی عمل نکند، دمای اشتباه را به برد پکیج ارسال کرده و از گرم شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

 بیشتر بخوانید :   آموزش عیب یابی پمپ پکیج بوتان

اما این تنها خرابی سنسور دما نیست که، می‌تواند مانع از گرم شدن آب شود. گاهی اوقات مسیر گرمایشی پکیج دچار گرفتگی و یا افت فشار می‌شود. در چنین شرایطی آب داغ نمی‌تواند به درستی وارد مسیر گرمایشی شده و در نتیجه آب کمی وارد رادیاتور‌ها خواهد شد.که این امرسبب فشار زیاد به پمپ و خرابی آن خواهد شد. اما قطعه سوپاپ بای باس، مثل یک میانبر عمل کرده و با متصل شدن به مسیر رفت و برگشت گرمایشی به هم، آب داغ را قبل از اینکه به سمت رادیاتور‌ها برود، به ورودی پمپ متصل می‌کند. با مشکل در سوپاپ بای پس، مقداری از آب مسیر گرمایشی، در سوپاپ اطمینان به حرکت در آمده و آب پکیج سرد خواهد شد.

ولی علت دیگری که می‌تواند، باعث سرد شدن آب در پکیج بوتان شود کم بدون ارتفاع شعله مشعل میباشد. مشعل به کار رفته در پکیج بوتان مدل پارما، از تولیدات داخلی میباشد واز کیفیت خوبی برخوردار میباشد. این پکیج 12 شعله دارد و جزو دستگاه‌های با توان 22000 میباشد. ولی پکیج بوتان مدل پارما، در واحد‌هایی با متراژ بالای 60 الی 70 متر نمی‌تواند، آب گرم مطلوبی را ارائه بدهد و ارتفاع شعله آن بسیار کم می‌شود.

اموزش تعمیرات کولر گازی

خاموش شدن مداوم پکیج بوتان

در عیب یابی پکیج بوتان هنگامی  که اشکال پکیج شما خاموش شدن مدام ان باشد مشکلات متفاوتی وجود خواهد داشت.
در بعضی ازموارد ایراد از برد دستگاه است که باید به کمک نیروهای متخصص آن را تعمیر کنید.
از دلایل خاموش شدن پکیج می‌تواند کم شدن فشار آب یا گاز هم باشد که با تنظیم فشار این مشکل برطرف خواهد شد.

سرو صدای پکیج بوتان

سر و صدای پکیج بوتان یکی از معایبی میباشد که در بیشتر مواقع باید عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان برای آن صورت پذیرد.
از مجموع دلایلی که باعث ایجاد سر و صدا در پکیج می‌شوند هوا گرفتن پکیج و یا رسوب گرفتن در آن است که در این زمان باید رسوب گیری و هواگیری پکیج بوتان را انجام بدهید .

 بیشتر بخوانید :   آموزش آشنایی با پکیج بوتان

انفجاری روشن شدن پکیج بوتان

دلایل گوناگونی که باعث ایجاد این اتفاق در پکیج بوتان می‌شوند میتوان به تنظیم نبودن میزان گاز ورودی اشاره کرد که با تنظیم کردن آن می‌توانید این مشکل را برطرف سازید.
از دیگر علت های ان که باعث بروز این مشکل میشود تنظیم نبودن فاصله بین مشعل و الکترود جرقه زن الکتریکی می‌باشد.
علت‌ سوم آن مسدود بودن دود کش و یا خرابی سوراخ‌های اطراف جرقه زن میتوان اشاره کردد.

علت قرمز شدن پکیج بوتان

برای اطلاع هرچه بهترو بیشتر کاربر از عملکرد درست پکیج بوتان، نشانگرهایی را برروی بدنه این محصول طراحی کرده اند که در مواقع اضطراری روشن شده و به رنگ قرمز در آید.

اموزش تعمیرپکیج

دلایل انفجاری روشن شدن پکیج :

  • نبودن آب کافی در پکیج
  • عدم اتصال صحیح گاز ورودی به سیستم
  • قطعی برق دستگاه
  • سوختن برد کنترل
  • خرابی ntc گرمایشی