021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر شیر رادیاتور

آموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج

بستن شیر رادیاتوردر تابستان که هوا گرم‌تر می‌شود، علاوه بر آن می‌توانید، پکیج را از حالت زمستانه به حالت تابستانه، تغییر حالت بدهید، در این صورت دیگر لازم نیست که شیر رادیاتور را، در حالت بسته قرار بدهید.تغیر حالت شوفاز یا رادیاتور از حالت زمستانه به تابستانه :اول باید ولوم اصلی دستگاه را روی حالتی که تصویر خورشید دارد چرخانده، واگر دستگاه شما دیجیتالی باشد و دارای کلید تنظیم باید به‌سادگی با فشار دادن دکمه اصلی به بعد با  روشن شدن تصویر خورشید روی مانیتور دستگاه پکیج باشد .

دوم اینکه بعد از خاموش شدن پکیج رادیاتورها شروع به سرد شدن میکنند و شیرهای رفت‌وبرگشت زیر پکیج را ببندید.  باید توجه داشته کنید که بعد از تغییر حالت پکیج از زمستانه به تابستانه نباید آب گرم مصرفی شما سرد باشد و باید آب گرم مصرفی دمای خوبی داشته باشد به طوری که گرمای آب را بتوان تحمل کرد نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد .

 کاربرد شیر پایین شوفاژ

در قسمت رادیاتور شوفاژ دو شیر وجود دارد که وظیفه شیر بالایی تنظیم دمای آن می باشد و شیر پایین که مربوط به برگشت آب ورودی می باشد نباید به آن دست بزنید. بیشتر نشتی آب و شکستگی در شیر بالایی اتفاق می افتد که تا زمان رسیدن تعمیرکار پکیج برا ی تعمیرباید ظرفی درزیر آن گذاشته تا کف زمین خیس نشود .

پیدا کردن نشتی شیر رادیاتور

بعدازآنکه شیر رادیاتور را پیدا کردید باید محل دقیق نشتی را پیدا کنید. برای انجام این کار باید تمام قسمت‌های بدنه شیر رادیاتور پکیج را خشک‌ کرده که بتوانید محل نشتی را پیدا کنید .

محکم کردن واشر آب‌بندی شیر رادیاتور

درصورتی‌که از داخل بدنه شیر رادیاتور آب نشتی داشته باشد در این هنگام باید واشر آب‌بندی شیر را محکم کنید  چون ممکن است که واشر در اثر جریان یافتن آب شل شده باشد؛ که این امر یکی از علت های شتی خواهد بود .

برای انجام این کار می‌توان از یک آچارفرانسه استفاده کرد و واشر آب‌بندی شیر را محکم کنید . نکته که در این مرحله مهم و موردتوجه میباشد  این است که ما واشر را نباید بیش‌ازحد فشار بدهید چراکه فشار بیش‌ازحد می‌تواند باعث هرز شدن آن و در آخر خرابی این قطعه بشود .

چنانچه با سفت کردن واشر بازهم نشتی وجود داشته باشد می‌توانید با استفاده از یک نوارتفلون که به دور آن میپیچیدمانع از نشتی آب بشوید و مشکل را برطرف سازید .

اموزش تعمیرات کولر گازی

علائم تعویض شیر رادیاتور شوفاژ

اگر صداهایی مثل تق تق از سمت رادیاتور به گوش شما می رسد بدان معناست که ارتباط نادرست بین ورودی و خروجی آب اتفاق افتاده است همچنین صدای خش خش رادیاتور ناشی از فشار زیاد داخل رادیاتور می باشد که تعمیر آن به وسیله تعمیرکار پکیج باید انجام گیرد. میتوانید در صورت مشاهده علائم علامت هایی که در این قسکت برای شما گفته میشود  سریعا با تعمیرکارمتخصص این حرفه کمک بگیرید تا نسبت به تعویض شیر رادیاتور اقدامات لازم را انجام بدهد .

  • شنیدن صدای تق تق
  • آب دادن از قسمت رادیاتور شوفاژ
  • شکستگی شیر آب ورودی رادیاتور شوفاژ
  • شکستگی در قسمت شیر پایین شوفاژ

 بیشتر بخوانید :    علت سرد بودن رادیاتور

حال سوال این است که درچه مواقعی نیاز به تعویض شیر رادیاتور شوفاژ میباشد ?

چنانچه که که از شیر ورودی یا پایین شوفاژ آب در حال چکه باشد باید به فکر رفع این ایراد با تعمیرکار پکیج دیواری تماس گرفته تا شیر رادیاتور را سریعا تعویض کند.

رفع نشتی لوله شوفاژ

اگر نشتی آب و چکه کردن آب از شوفاژ باشد باید برطرف شود اگرغیراز این  باشد ونشتی از بدنه رادیاتور باشد به هیچ عنوان امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت چنانچه نشتی از قسمت پره های رادیاتور باشد امکان جدا کردن و تعویض آنها توسط تعمیرکار وجود خواهد داشت .

آموزش تعمیرات پکیج در کشور

برطرف نمودن شیر نشتی رادیاتور

اگراز قسمت شیر بالا یا پایین رادیاتور شوفاژ آب چک کند باید به وسیله تعمیرکار عوض شود. توجه داشته باشید که برای روشن و یا خاموش کردن رادیاتور نیازی به دست زدن به شیر پایین نمیباشد و تنها باید شیر بالا را تنظیم کنید پس بیشترین نشتی مربوط به شیر بالای شوفاژ میباشد که باید تعویض شود. علت رفع نشدن نشتی اتصالات یا شیر رادیاتور شوفاژ موجب افت فشار پکیج خواهد شد که با شیر پرکن امکان بالا بردن فشار بالا وجود دارد اما به مرور زمان افت فشار بار پکیج سبب خرابی قطعات داخل پکیج خواهد شد .