021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت سرد بودن رادیاتور

اموزش تعمیر پکیج در تهران

همیشه در محیط های بسته نیاز به یک روش تبادل حرارتی و تهویه مناسب وجود دارد. لازم بودن و استفاده از وسایل گرمایشی در واحدهای مسکونی و تعبیه محل قرارگیری آن برکسی پوشیده نمیباشد. به طور معمول در منازل از بخاری، شوفاژ، اسپلیت و یا شومینه استفاده می شود که البته استفاده از شوفاژ و بخاری معمول تر میباشد. که در این مقاله سعی داریم چند علت سرد بودن شوفاژ یا رادیاتور را برای شما شرح دهیم .

فعال کردن گزینه رادیاتور در پکیج دیواری

پکیج های دیواری به طور معمول دارای گزینه های گوناگونی میباشد که دست مصرف کننده را در تولید آب گرم مصرفی باز می گذارد. به عنوان نمونه در فصول گرم سال که استفاده از شوفاژ منطقی نمیباشد، باید گزینه ای وجود داشته باشد که پکیج از تولید و ارسال آب گرم به شوفاژ جلوگیری کرده و در فصل زمستان با فعال کردن این گزینه، آب گرم در لوله ها جریان پیدا کند .

در نتیجه باید اول از روشن بودن گزینه شوفاژ در پکیج دیواری اطمینان پیدا کنید وبعد به دنبال علت سرد بودن شوفاژ باشید. وهمینطور باید نسبت به فشار پکیج هم مطمعن باشید. فشار معمول برای استفاده از آب گرم و رادیاتور به طورمعمول بین 1.5 تا 2 می باشد. اگراین عدد ازاین رنج عددی که گفته شد پایین باشد دلیل سرد بودن شوفاژیا رادیاتور خواهد شد .

 بیشتر بخوانید :    آموزش خرید رادیاتور

باز بودن شیر رادیاتور و شوفاژ

شوفاژها به منظور ورود و خروج آب، دارای ولو و شیر میباشند. این شیرها در فصل گرم سال بسته میباشند و مانع از عبور آب شده و در فصول سرد باید به منظور عبور آب گرم از داخل آنها،  شیرها را باز نگه دارید. حال امکان دارد شیر رادیاتور بسته باشد و به همین علت آب گرم وارد رادیاتور نمی شود و دلیل سرد بودن شوفاژ هم به همین علت می باشد. وهمینطور  امکان دارد شیر مربوطه خراب باشد. که برای شناسایی این ایراد، زمانی  که شیر را باز می کنید، گوش خود را به رادیاتور نزدیک کرده و از جاری شدن آب در داخل رادیاتور اطمینان پیدا کنید. همینطورمی توانید شیر را اندکی از لوله باز کرده و ببینید آیا آبی از آن خارج می شود یا نه .

وجود هوا درون شوفاژ

شایع ترین علت سرد بودن رادیاتور یا شوفاژ، وجود هوا درون لوله ها می باشد. به دلیل اینکه در طول فصل گرما شیر شوفاژرا میبندیم ، رادیاتور خالی از آب می شود و در فصل زمستان به محض باز کردن شیر، آب از پکیج و یا موتورخانه به لوله ها انتقال می یابد. در نتیجه امکان دارد نصف شوفاژ گرم باشد و نصف دیگر آن سرد باشد که با یک هواگیری صحیح، این اشکال برطرف خواهد شد .

اموزشگاه تعمیرات پکیج

نشتی آب از رادیاتور

گاهی به علت از بین رفتن آب بندی در قسمت اتصالات شیرهای رادیاتور دچار نشتی از این وسیله میشویم در شرایط این چنینی می توانیم با عوض کردن شیر رادیاتور و اصلاح آب بندی ایراد نشتی را برطرف سازید. اما قسمت بد ماجرا زمانی میباشد که بدنه شوفاژ به دلیل خوردگی و پوسیدگی سوراخ شده باشد و در نتیجه آب داخل مدار از آن قسمت خارج می شود. در این مواقع اگر رادیاتور مدل پره ای باشد، می توانید پره آسیب دیده را با پره جدید تعویض کنید. اما چنانچه که رادیاتور پنلی باشد، راهی جز عوض کردن شوفاژ نمیباشد .

خراب بودن ترموستات رادیاتور

اگر از شیر ترموستاتیک بر روی رادیاتور ساختمان خود استفاده می کنید، حتماً درجه ای که ترموستات بر روی آن تنظیم شده را چک بفرمائید. احتمال این وجود دارد که شیر ترموستاتیک بر روی درجه مناسبی تنظیم نشده باشد، پس در نتیجه اصلاً شوفاژ روشن نمی شود تا گرم شود .

 بیشتر بخوانید :    آموزش عیب یابی پمپ پکیج بوتان

جمع شدن جرم، رسوبات و ذرات خارجی در بدنه رادیاتور

اگر در داخل بدنه شوفاژها جرم و ذرات خارجی پر شده باشد رسوبات تجمع یافته باعث عدم گردش آب در رادیاتور شوفاژ خواهند شد و در نتیجه بدنه شوفاژ سرد می شود.

خرابی شیر برقی

در پکیج های تک مبدل از شیر برقی به دلیل تعیین مسیر جریان آب گرم به سمت رادیاتورها استفاده می شود. این وسیله جوری تنظیم شده است که هر زمان پکیج را در حالت زمستانه قرار دادید، آب گرم را به سمت رادیاتورها میفرستد .

آموزش تعمیر پکیج دیواری

پس اگر آب گرم مصرفی در اختیار دارید، ولی تمام رادیاتورها سرد میباشند، احتمال میرود شیر برقی پکیج خراب شده باشد که باید آن را تعویض کنید و اینکه شما میتوانید با آموزش در دوره های آموزشی مهیاد برزین صفر تا صد تعمیرات پکیج وشوفاژ دیواری را به خوبی آموزش ببینید و همهی پکیج های موجود را به خوبی تعمیر کنید .