021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر چرخ گوشت بیم

آموزش تعمیر لوازم خانگی

چرخ گوشت بیم از کیفیت بالایی برخوردار می باشد . اما چرخ گوشت در هر برند و مدلی که باشد بعد از مدتی استفاده طولانی دچار خرابی هایی میشوند که نیاز به تعمیر پیدا میکنند .

این مشکلات شامل جرقه زدن موتور ، خاموش شدن ناگهانی دستگاه ، ایجاد صدا در دستگاه ، ایجاد بوی سوختگی ، خرابی فن چرخ گوشت ، خرابی چرخ دنده ها ، کند شدن قطعات چرخ گوشت و…..برخی از خرابی های این دستگاه می باشد . که باید برای تعمیرات و برطرف کردن این مشکلات به سرعت اقدام نماییم . در صورت خرابی یکی از قطعات چرخ گوشت باعث خراب شدن دیگر قطعات هم میشود که باید به سرعت ان را رفع نماییم .

خرابی فن چرخ گوشت :

بعد ازاستفاده طولانی مدت از چرخ گوشت ممکن است فن دستگاه دچار خرابی شده باشد . فن دستگاه وظیفه خنک کردن موتور چرخ گوشت و تهویه هوای درون را بر عهده دارد .

  بیشتر بخوانید  :        تعمیرات قطعات پکیج مرکوری       

درچنین شرایطی با تعمیر یا تعویض فن می‌توانید این مورد را برطرف نماید تا دستگاه شما بتواند مانند روز اول عملکرد درستی داشته باشد .

چرخ گوشت روشن نمیشود :

یکی از رایج ترین مشکلات چرخ گوشت روشن نشدن و خرابی موتور آن است . قسمت های مختلفی از موتور چرخ گوشت میتواند باعث روشن نشدن آن شود . خرابی ذغالها ، خرابی آرمیچر از جمله مواردی هستند که ممکن است باعث روشن نشدن چرخ گوشت شود .

علت چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت :

یکی از مشکلاتی که درهنگام استفاده از چرخ گوشت ممکن است رخ دهد درست چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت میباشد . شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که گوشت در هنگام خروج از چرخ گوشت به حالت کبیده شده وله شده باشید و عملا به طوردرست چرخ نشده باشد . این به دلیل هرز شدن و ساییدگی قطعات درون چرخ گوشت است که باید آن را برطرف نماید .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

خرابی چرخ دندهها :

از مهمترین قطعات های داخل چرخ گوشت پس از موتور ، چرخ دنده ها و گیربکس می‌باشند که ممکن است با افزایش بیش از حد فشار آن چرخ دنده ساییده شده و یا ترک بخورند ، حتی ممکن است شکسته شدن آنها نیزوجود دارد و تمامی این موارد می‌تواند دلیل صدای بلند چرخ گوشت شما باشد . همچنین خشک بودن چرخ دنده ها نیز می‌تواند باعث صدای بیش ازحد دردستگاه باشد .

چرا دمای چرخ گوشت درحین کارکردن بالامی‌رود :

وقتی موتور یک دستگاه روشن میشود کمی گرما تولید می‌کند . اما اگراین گرما بیش ازحد افزایش یابد ، برای دستگاه بسیار مشکل ساز است . اگر متوجه شدید که دستگاه شما در حین عملکرد گرمای زیادی تولید می‌کند ، برای برطرف کردن این کارابتدا فن آن را از لحاظ خراب نبودن بررسی کنید . اگر این باد خارج نشود ، فن دستگاه شما خراب ‌شده و موتور بیش از حد گرم می‌شود .

  بیشتر بخوانید  :        اموزش بروکر فارکس   

علت نچرخیدن تیغه های چرخ گوشت :

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در چرخ گوشت به وجود می آید ایجاد نچرخیدن تیغه هادراین دستگاه است . نچرخیدن تیغه های این دستگاه است که به طور کل عملکرد چرخ گوشت را دشوارمیکند  .فشار بیش ازحد به دستگاه میتواند باعث خرابی در گیربکس آن شود . این موضوع باعث نچرخیدن تیغه های این دستگاه خواهد شد . علاوه بر این موارد موجب ساییدگی چرخدنده ها یکی از عوامل نچرخیدن تیغه های چرخ گوشت باشد . درصورت ایجاد این موارد به تعویض قطع خراب کرد و راه حلی برای تعمیر وجود ندارد .

کندشدن چرخ گوشت :

مهم ترین و رایج ترین مشکلی که برای چرخ گوشت ها ممکن است رخ دهد کند شدن قطعات این دستگاه می باشد . هنگامی که چرخ گوشت شما کند میشود ، گوشت به خوبی چرخ نشده و نتیجه درستی را نخواهد داشت . کند شدن تیغه های چرخ گوشت باعث کند شدن عملکرد این دستگاه میشود .

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

همچنین نصب اشتباه تیغه ها و یا ریختن استخون باعث خراب شدن کند شدن چرخ گوشت میشوند . برای برطرف کردن مشکل کندشدن چرخ گوشت میتوانید تیغه دیگری را جایگزین تیغه اصلی دستگاه نمایید .

علت چسبیده شدن گوشت به چرخ گوشت :

چسبیده شدن گوشت زمانی اتفاق می‌افتد که تیغه‌های چرخ گوشت کند شده باشد یا فاصله ای بین تیغه‌های چرخ گوشت و بخشی که گوشت ازآن خارج می‌شود ، ایجاد شده است . برای برطرف کردن آن با باز و بسته کردن سری چرخ گوشت و بستن درست آن رفع کنید . همچنین باید برای چرخ گوشت تعداد کمی گوشت بریزید تا مشکلی پیش نیامده باشد .