021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تفاوت ارز دیجیتال و فارکس

بهترین آموزشگاه فارکس

ارز دیجیتال ، نوعی ارز مبتنی بر فناوری رمزنگاری است که از شبکه‌های بلاک‌چین به عنوان زیرساخت اصلی خود استفاده می‌کند . این ارزها به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به واسطه مرکزی یا نظارت دولتی انتقال دارایی را ممکن می‌سازند . بازار بین‌المللی ارز و تبدیل ارزها اشاره دارد .

این بازار به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود که معاملات ارزهای مختلف را در خود جای داده و نرخ تبادل ارزها را تعیین می‌کند . مشارکت کنندگان بازار فارکس بانک‌ها ، شرکت‌های مالی ، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و حتی سرمایه‌گذاران خصوصی هستند . تعدادی از ارزهای دیجیتال معتبر و پراستفاده مثل بیت‌کوین به عنوان رمزارز اولیه و اتریوم به عنوان پلتفرم قراردادهای هوشمند ، از ثباتی نسبی برخوردار هستند .

تفاوت ارز دیجیتال و فارکس :

کارمزد معاملات : در بازار ارز دیجیتال می توانید با کمترین سرمایه ، اقدام به سرمایه گذاری کنید و کارمزدی که برای هر معامله باید پرداخت کنید ، مقدار چندانی نبوده و به ازای کارمزد معاملات است در شرایطی که وضعیت کارمزد در بازار فارکس پرهزینه تر بوده و به خاطر وجود واسطه ها ، بایددر هر مرحله از بازار ، کارمزدهای مختلفی پرداخت کنید و همین مساله یکی از مهم ترین تفاوت های ارز دیجیتال و فارکس است .

  بیشتر بخوانید   :       مشکلات یخچال فریزر فلور 

میزان نوسانات : با دیدن میزان نوسانات در بازار فارکس و ارز دیجیتال متوجه تفاوت ارز دیجیتال و فارکس خواهیم شد ، بازار فارکس نوسانات کمتری دارد . این هم می تواند یک ویژگی مثبت باشد و هم یک ویژگی منفی چون میزان سودی که از معاملات ارز دیجیتال ایجاد می شود چندان چشم گیر نیست ، تنها در شرایطی می توانید سود خوبی بدست آورید که سرمایه بیشتری در بازار قرار داده باشید . شرایط پرنوسان بازار ارز دیجیتال ، برای برخی از افراد خوشایند بوده و برای برخی ناخوشایند اما این مورد کاملا وابسته به هدف سرمایه گذار دارد . به عنوان مثال آن دسته از سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند . تغییرات نوسانات می تواند بهترین سود را برای کاربران به همراه داشته باشد . در این میان سرمایه گذارانی نیز هستند که تمایل به ثبات بازار دارند و به همین خاطر ترجیح می دهند که تتر بخرند که نوسان کمتری به همراه دارد . پس تفاوت ارز دیجیتال و فارکس از نظر میزان نوسانات بازار ، می تواند تعیین کننده باشد .

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

بررسی وضعیت امنیت و پایداری : از آنجایی که یکی از مسائل بسیار مهم و تعیین کننده برای سرمایه گذاران ، بحث امنیت است باید این نکته را یادآور شد که بازار رمزارزها یک بازار جدید مالی محسوب می شود و همه ی کاربران بایدپیش از ورود به بازار ، اطلاعات کاملی در مورد نگهداری سرمایه و یا استفاده از کیف پول داشته باشند و در صورت داشتن اطلاعات کامل هرگز دچار اراد نخواهند شد . بازار فارکس نیز از این امر مستثنی نبوده و کاربران زمانی دارایی های خود را از دست می دهند که مساله امنیت اهمیت چندانی برای آنها نداشته باشد . البته تفاوت ارز دیجیتال و فارکس از نظر امنیت ، از این لحاظ است که تمامی دارایی های موجود در فارکس توسط دولت بیمه شده تا سرمایه گذار ضرر نکند .

سهولت کار با صرافی : ارز دیجیتال و فارکس از نظر آسانی کار با صرافی نیز مهم است چرا که کاربران ارز دیجیتال ، راحت تر می توانند با صرافی کار کنند به گونه ای که از مرحله ورود به بازار تا انجام معاملات و پرداخت کارمزدها برای کاربران ارز دیجیتال راحت تر است . البته در این میان هدف سرمایه گذار از لحاظ زمان سرمایه گذاری و میزان سرمایه نیز می تواند در انتخاب نوع بازار مالی نیز موثر باشد .

  بیشتر بخوانید   :       آموزش برنامه نویسی رباتیک       

میزان نقدینگی : مورد دیگری که موجب ایجاد تفاوت ارز دیجیتال و فارکس می شود ، میزان نقدینگی در این دو بازار است . بازار فارکس نسبت به بازار ارز دیجیتال قدیمی تر بوده ، پس نقدینگی بیشتری نسبت به بازار ارز دیجیتال دارد .

حمایت از بازار : برای حفظ امنیت در بازار فارکس ، همه ی دارایی های سرمایه گذاران توسط یک دولت متمرکز حمایت و پشتیبانی می شود ولی در بازار ارز دیجیتال مساله حمایت بر اساس یک شبکه غیرمتمرکز است . پس بازار فارکس توسط دولت حمایت و پشتیبانی شده و همه ی معاملات بازار توسط دولت نظارت می شود . اما در بازار ارز دیجیتال هیچ سازمانی بر بازار نظارت نداشته و همه ی اطلاعات کاربران به صورت محرمانه است .

رقابت در بازار : تفاوت ارز دیجیتال و فارکس را می توان از نظر رقابت نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار داد .

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

به طوری ای که همه ی سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال نیازی به رقابت با دیگر سرمایه گذاران ندارند اما وضعیت در بازار فارکس متفاوت است و همه ی معامله گران و شرکت ها رقابت سختی با یکدیگر در این مورد دارند .

مکان انجام معاملات : چیزی که باعث تفاوت ارز دیجیتال و فارکس می شود ، مکان انجام معاملات است . در هر دو بازارهای مالی ارز دیجیتال و فارکس ، خرید و فروش با استفاده از اینترنت امکان پذیر است اما معاملات بازار ارز دیجیتال در صرافی ها انجام می شود ، در صورتی که معاملات بازار فارکس در پلتفرم های آنلاین انجام می گیرد .