021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش خرید پکیج پنلی

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

رادیاتورها بخش مهم هر سیستم گرمایش مرکزی میباشند. امروزه این وسیله در سبک ها، رنگ ها و اندازه های مختلفی باتوجه با هر فضایی که شما درنظرتان باشد، در دسترس میباشند. اما برای این که از بین مدل ها و جنس های موجوددر بازاربتوانید انتخاب درستی در زمان خرید داشته باشید، باید یکسری ازموارد را بررسی کنید. برای خرید بهتر میباشد که انواع رادیاتور و مزایا و معایب هر کدام را به طور کامل شناخته تا با اطمینان بیشتری رادیاتور مورد نیاز خود را تهیه کنید .

در ادامه ای مقاله با طراحی مختلف رادیاتورها مانند رادیاتور پنلی بیشتر آشنا خواهیم شد .

رادیاتور پره ایی

رادیاتورهای پره ای از چندین پره با شکل یکسان ساخته شده اند. جنس این رادیاتورها بیشتراز جنس آلومینیوم میباشد که شکل پذیری بهتری را دارد. از مزایای که میتوان به ان اشاره کرد این میباشد که  در صورت ایجاد مشکل در یکی از پره ها نیاز به تعویض کل رادیاتور نمیباشد  و تعمیرات آن بسیار راحت تر از دیگر رادیاتورها میباشد.  تمیز کردن رادیاتورهای پره ای امکان دارد کمی سخت  باشد علاوه بر ان، این نوع رادیاتورها اکثرا نیاز به هواگیری پیدا می کنند و این موارد را می توانیم جز معایب آن ها ببه حساب بیاورم . رادیاتور پره ای هیچ محدودیتی برای کاربرد نخواهد داشت و در بیشتر فضاها مثل اتاق های مسکونی، حمام و سرویس بهداشتی و …..قابل استفاده میباشد .

 بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیر شیر رادیاتور

رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی دارای یک سطح صاف و مسطح میباشند. جنس این رادیاتورها معمولا از ورقه های فولادی میباشد و در نوع های مختلفی تولید میشوند. پنل با یک مایع گرم کننده که معمولا آب است پر می شود. هرچقدر پنل بزرگتر باشد و یا سطح بیشتری داشته باشد، منتقل کردن گرما بیشتر انجام میشود . رادیاتورهای پنلی امکان دارد دارای باله ها یا پره های کانوکتور هم باشند. این پره ها نوارهای فلزی کم ضخامتی میباشند که به شکل زیگ زاگ در پشت رادیاتور تک صفحه ای یا وسط رادیاتور دوپنلی جوش داده می شوند و باعث افزایش سطح انتقال گرما در رادیاتور میشوند .

مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای

مقایسه رادیاتورهای پانلی بر اساس این فاکتور انجام میشود که هر کدام معیار دقیقی از نیاز کاربر به بخاری باشد .

بهترین اموزشگاه تعمیر پکیج

در واقع استفاده از رادیاتور و همه اقدامات برندهای سازنده برای نیاز کاربران از این دستگاه از جمله سرفصل هایی خواهد بود که به عنوان تفاوت این دو محصول ارائه می شود :

طول عمر هر دستگاه :

طول عمر دستگاه های رادیاتور مربوط به میزان مقاومتی میباشد که باید در برابر عوامل مضر محیط از خود نشان بدهند. مهمترین و اصلی ترین علت خراب شدن دستگاه های رادیاتور زنگ زدگی و خوردگی دراین وسایل گرمایشی میباشد  برندهای سازنده این دستگاه ها برای حل این اشکال از بهترین آلیاژ ها برای این منظور استفاده کرده اند. همانطور که در قسمت بالا ذکر شد رادیاتورهای پانلی از فولاد آلیاژی و رادیاتورهای پره ای از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند، پس رادیاتورهای پره ای طبیعی است که دوام بیشتری در برابر زنگ زدگی دارند ومقاوم میباشند .

 بیشتر بخوانید :    نحوه عیب یابی انواع پکیج

تعمیرات و نگهداری : 

ساختار رادیاتورهای پانلی به صورت قالبی سفت و غیر قابل خراب شدن می باشد. حتی در فرآیند تولید این دستگاه هم به درز ساختار اولیه آن توجه شده و همین موضوع یکی از علت های راندمان بالای این سیستم و شرایط خاص آن برای منتقل  حرارت میباشد اما مسعله ای که وجود دارد و به همین علت احتمال ایجاد آن نسبت به مدل تیغه بیشتر میباشد، به همین علت هزینه های احتمالی افزایش خواهد یافت و همینطور ممکن است  بازگشت آن به حالت اولیه به طور فزاینده ای سخت تر شود .

اموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

رادیاتورهای پره ای یا آلومینیومی دقیقا برعکس مدل های فولادی میباشند و ساختار پره ای شکل آنها به شما این امکان را می دهد که در زمان  بروز ایراد  به جای کل سازه، هر یک از پره ها را عوض کنید. حتی عوض کردن کامل  و بازسازی هر تیغه خیلی کمتر از تعمیر رادیاتور فولادی میباشد .اما گفتن  یک نکته ضروری میباشد که احتمال ایجاد اشکال در رادیاتورهای آلومینیومی بیشتر از رادیاتورهای فولادی میباشد. در واقع برندهای تولیدی از نظر کیفیت مواد اولیه و دقت در فرآیند ساخت به رادیاتورهای پانلی توجه بیشتری داشته اند. پس دقت در این مورد می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بین این دو محصول باشد .