021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش سخت افزار رباتیک

اموزش رباتیک

به تازگی استانداردی جدید برای ساخت اجزای سخت‌افزاری ربات با نام سخت‌افزارسیستم عامل رباتیک معرفی شده‌ است . برای تولیدکنندگان امکان ساخت اجزای سازگار با ربات‌ها را فراهم می‌کند . با این استاندارد به‌راحتی می‌توان قطعات و اجزای سخت‌افزاری را بین ربات‌ها مبادله کرد . محیطی مشترک برای اجزای سخت‌افزاری ربات ایجاد می‌کند . 

رایتینگ رباتیک یک ربات قابل برنامه ریزی با عملکردهای مشابه بازوی انسان است . ربات در حال نوشتن قادر به نوشتن حروف گوناگون است . ربات نوشتن می تواند به سبک دست خط ما بنویسد . الگوریتمی برای این منظور طراحی شده که زوایای گوناگونی را برای بازوی رباتیک فراهم می کند که ربات بر روی آن حرکت می کند تا حروف را بنویسد .

به جای ورودی های انسانی که می تواند حواس پنج گانه باشد در ربات بخش ورودی می تواند یک کلید ، دوربین ، حسگر گرمایی ، رطوبتی ، فشار و نور  باشد . بخش خروجی که سعی دارد گفتگو و حرکات دست و پا و حتی گاهی احساسات چهره را نشان دهد شامل رله ، موتور ، اهرم مکانیکی ، لامپ و صفحه نمایش است . سمت پردازنده که مغز ربات و به نوعی اصلی ترین بخش آن محسوب می شود ، و قرار است به جای ذهن ما کار کند شامل تراشه های پردازنده است که وظیفه کنترل سیستم رابرعهده دارند .

  بیشتر بخوانید   :       تعمیر کولر گازی ابکازو

آی سی های میکروکنترولرپی ال سی وسی پی یو معروفترین تراشه های پردازشگر هستند . به دلیل اینکه در یک محیط صنعتی به توان الکتریکی بیشتری برای راه اندازی عملگرها لازم میشود و به دلیل وجود نویزهای الکتریکی و مغناطیسی ، طراحان سیستم های اتوماسیون صنعتی ازپی ال سی استفاده میکنند .

واحد فنی مهندسی رباتیک :

اول امكان سنجی و سپس طراحی و یا ساخت سیستم های جدید شامل ماشین آلات و خطوط تولید انجام می شود . این مكانیزم ها یا برای تولیدات جدید طراحی می شوند و یا برای مدرن سازی تولید از روشهای سنتی به روشهای پیشرفته استفاده می شوند و معمولا كسانی قادر به انجام این كار هستند که در رباتیك و مكاترونیك مهارت داشته باشند .

بهترین آموزش رباتیک

واحد های مهندسی ساخت در رباتیک :

مهارت داران رباتیك علاوه بر توان طراحی ماشین آلات اتوماتیك و تبدیل روشهای قدیمی تولید به روشهای پیشرفته ، مهارت و تخصص خوبی نیز در زمینه ساخت این مكانیزم ها و رباتها كسب خواهند نمود كه این تخصص نیز به شدت مورد نیاز صنایع است و یكی از مشاغل جدید بازار است .

رباتیک : واحد نصب تجهیزات

هر شركتی كه دستگاههای جدید اتوماتیك و رباتیك بسازد و یا از شركتهای داخلی و خارجی خریداری نماید برای نصب این تجهیزات نیاز به مهندسین و تكنسین های  متخصص رباتیك دارد . پروژه های نصب عمدتاً توسط نیروهای نصاب كه از دانش آموختگان همین رشته ها انتخاب می‌شوند انجام می پذیرد ، گاهی  اوقات چند نفر از كارشناسان رباتیك شركت های مهندسی نصب تشكیل داده و در همین زمینه فعالیت میکنند .

  بیشتر بخوانید   :      علت خرابی پکیج دیواری مگاترم       

واحدهای تعمیرات و نگهداری رباتیک :

ماشین آلات رباتیك همان حساسیتی را كه در زمان طراحی و ساخت دارند را در زمان نصب و پس از آن در زمان كار نیز دارا هستند بنابر این تعمیرات و نگهداری آنها هم باید با همان دقت و حساسیت انجام شود . برنامه های منظم تعمیرات پیش بینانه_ پیش گیرانه و تعمیرات اتفاقی و ضروریمی‌باشد . كه این كار نیز فقط بدست افرادی محقق می‌شود كه قبلاً تخصص و مهارت این كار را كسب كرده باشند .

معایب استفاده از کنترل کننده های  رله ای در رباتیک :

مصرف توان زیاد _ اتلاف همان توان به صورت گرما و حرکت سرعت کم و حجم زیاداشاره نمود . که سبب گردید سیستم های مبتنی برپی ال سی جایگزین گردند . اما با گسترش شبکه های اتوماسیون و افزوده شدن انتظاراتی همچون قابلیت اتصال و تبادل و یکپارچه سازی داده های بنگاه ، سیستم های مبتنی بر پی ال سی هم دیگر جوابگو نبودند . تولید کنندگان تجهیزات اتوماسیون به منظور برآوردن این نیازها ، سامانه ای ارائه کردند که از یک سو دارای قطعیت پی ال سی برای کنترل فرایند بوده و از سوی دیگر از انعطاف پذیری و قابلیت یکپارچه شدن پی ال سی ها برخودار باشد .

آموزشگاه تعمیر رباتیک

سیستم پردازش میکرو کنترلی در رباتیک :

در رباتهای متحرک مانند انسان نماها و امدادگرها به دلیل اینکه فضا و حجم کمتری در اختیار طراح می باشد و پارامترهایی چون اندازه و وزن در طراحی موثر می باشد و سیستم های پردازشگر در آنها علی رغم وزن کم و ابعاد کوچک ؛ کارآیی مطلوب و سرعت پردازش خوبی باید داشته باشد . در این نوع ربات ها از سیستم پردازش میکروکنترلی استفاده می شود .

منابع تغذیه در رباتیک :

 منبع انرژی که معمولا استفاده می شود منبع جریان 220 با فرکانس 60اچ زد می باشد و پی ال سی ها با ولتاژهای 5،5- و +24 ولت کار می نمایند لذا هر پی ال سی باید مجهز به مدار باشد .