021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی دوربین مدار بسته

آموزش و نصب دوربین مدار بسته مهیاد برزین

خرید و نصب دوربین مدار بسته نقش بسیارموثری در کم شدن سرقت و فعالیت های مجرمانه دارد. هنگامی که منزل یا محل کار خود را ترک می کنید، دوربین های مداربسته امنیت و آرامش را برای شما به ارمغان می آورند. سیستم های امنیتی دستگاه هایی با استحکام بسیاربالایی میباشند و سازندگان آنها بر این تلاش اند تا این سیستم ها با کمترین اختلال روبرو شوند.

اما بعضی مواقع پیش می آید که سیستم امنیتی شما خراب شده و عملکرد آن دچار اختلال می شود. در این زمان بهترین کار این میباشد که تعمیر دوربین امنیتی خود را به یک تعمیرکار حرفه ای قابل اعتماد بسپارید. با این حال روش هایی وجود دارد که می توان از طریق آنها دلیل خرابی دوربین مداربسته را متوجه و اقداماتی برای حل این اشکال  انجام داد.

رایج ترین علت های خرابی دوربین مداربسته

  •  تصویر به شکل سیاه و سفید نشان داده می شوند.
  • رنگ های دوربین مداربسته خاموش میباشند
  • با وجود روشن بودن  دوربین چراغ های LED فیلمبرداری نمی کند.
  •   بر روی تصاویر دریافت شده خطوط افقی ظاهر می شود.

 بیشتر بخوانید :    اجزا و قطعات دوربین مدار بسته

  • فیلم دوربین مداربسته سوسو می زند
  • فیلم دوربین مداربسته دارای نویز میباشد
  • عدم سیگنال ویدئویی در تصاویر دوربین
  • دوربین مداربسته شب هنگام کار نمی کند
  • تصویر دریافتی از دوربین مداربسته کاملا سفید هستند
  • تصویر دوربین مداربسته بر روی موبایل نشان داده نمی شود
  •  تصویر در DVR دوربین ضبط نمی شود
  •  تصویر دوربین مداربسته دچار پرش شده
  •   دوربین امنیتی به وای فای وصل نمی شود
آموزش صفر تا صد نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

کیفیت دوربین

از شایع ترین اشکالات دوربین مداربسته افت کیفیت ان می باشد .

امکان دارد با گذشت زمان طولانی دوربین ها دچار افت کیفیت شوند .

برای جویاشدن از  عیب این کار اول  خوب است که منبع تغذیه دوربین را بررسی کنید .

خاموش شدن

 بعد از بررسی منبع تغذیه دوربین ها سراغ فیش نری اداپتور رفته که به دوربین مداربسته وصل میباشد و سلامت ان رادر دوربین  چک کنید .سری این فیش ها خیلی حساس میباشند و حتی با ضربه خفیف میتواند تغذیه دوربین ها را مختل سازد . بعد از ان به سراغ سوکت ها بروید .زمانی که  سوکت ها به  درستی پانچ نشده باشد میتواند یکی از علتهای خاموش شدن دوربین مداربسته شود .

بروزرسانی دوربین مداربسته

 برخی ازمشکلات دوربین ها به علت نرم افزارها و سخت افزارهای قدیمی میباشد , با وصل کردن دوربین مداربسته به اینترنت این امکان را به شما میدهد که عیب یابی دوربین مداربسته را تا بخش زیادی بهبود  ببخشید. توجه داشته باشید که در این مورد بایداحتیاط داشته باشید  تا مشکل امنیتی برای سیستم پیش نیاید سوختن دوربین

همانطور که در مقاله های قبل گفتیم، سوختن دوربین مداربسته میتواندعلت های گوناگونی داشته باشد. مانند نصب غیر اصولی، استفاده از منبع تغذیه نامناسب، نوسانات برق، قطع و وصل شدن پشت سر هم برق، آسیب ها و ضربات فیزیکی و … که سبب سوختن و خرابی دوربین مداربسته خواهد شد.

از دیگر علت هایی که در خرابی و سوختن دوربین مداربسته تاثیر دارد، استفاده کردن از اتصالات و کابل های بدون کیفیت میباشد که باعث قطع و وصلی مکرر برق شده و در نتیجه سوختن دوربین اتفاق می افتد.

عدم چرخش دوربین مداربسته

برای چرخش بعضی  دوربین های مداربسته باید دوربین در دستگاه ضبط تصاویر (DVR یا NVR) صحیح تعریف شده باشند. در صورت چک کردن این مورد و یا اتصالات امکان دارد دلیل نچرخش دوربین مداربسته خرابی درموتور محرکه دوربین اتفاق افتاده باشد.

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته مهیاد برزین

راه اندازی مجدد دوربین مداربسته

اگر مواردی که در قسمت  بالاگفته شد  کارایی برای عیب یابی دوربین مداربسته شما نداشت، شما می توانید دوربین مداربسته را دوباره  راه اندازی کرده  وبا  بازگشت آن به تنظیمات کارخانه سبب برطرف کردن ایراد می شود در این روش تمامی حافظه cashe دوربین مداربسته پاک خواهد شد و کاربر می تواند از نو نام کاربری و رمز عبور را تعیین کند .

لازم به گفتن میباشد  شما حتی می توانید برای خطاهای متعارف پروژه دوربین مدار بسته و هر مرحله ای از عیب یابی دوربین مداربسته با شرکت سازنده ان تماس برقرارکنید و از راهنمایی های قسمت پشتیبانی این مجموعه بهره مند بگیرید , که کارشناسان به شما کمک خواهند کرد و راهکارهای لازم را برای عیب یابی دوربین مداربسته شما در اختیارتان قرار خواهند داد تا دوربین شما علاوه بر کیفیت بالای خود محصول هم از تیم پشتیبانی ان برای عیب یابی دوربین بهره مند شوید.