021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی لپ تاپ هواوی

اموزشگاه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر

لپ تاپ به دلیل اینکه یک وسیله پر مصرف می باشد بعد از مدتی هر یک از قطعات آن ممکن است دچار خرابی ها و مشکلاتی نیز شود . در صورت خرابی هر کدام از قعات این دستگاه بر دیگر قطعات هم تا ثیر میگذارد و عملکرد این قطعات دچار مختل میشود .

هر کدام از این قطعات بر اثر عواملی دچار خرابی میشود . برای مثال صفحه نمایش با ضربه و برخورد با اشیای محکم و نوک تیز دچار شکستگی و خرابی میشود ، بلند گوی لپ تاپ و سایر وسایل هوشمند به مایعات و ضرب دیدگی حساس می باشد و با ریختن آب و.. یا با ضربه بسیار محکم خوردن دچار خرابی و از کار افتادگی میشود ، رم لپ تاپ در صورت داشتن ویروس و انجام محاسبات سنگین دچار خرابی میشود ، کارت گرافیک در مواقعی که گرما بسیار باشد دچار مشکلاتی نیز میشود ، کیبورد لپ تاپ در صورت فشار آوردن به آن و ریختن مایعات در این کیبورد  دچار خرابی هایی میشود .

بسیاری از مواقع ممکن است با سوختن و اسیب دیدگی بعضی از قطعات به دلیل استفاده از قطعات غیر استاندارد و تقلبی ، برد شما دچارخرابی و آسیب میشود . زمانی که دچار خرابی برد شده اید می توانید این قطعات را تعمیر و تعویض نمایید . خرابی موتورهای فن ، دمای مادربرد باعث از کارافتادن برد لپ تاپ شما می شود .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش تعمیر لباسشویی اینتر نشنال

تعمیر و تعویض رم :

رم یا حافظه لپ تاپ یکی از قطعات مهم و موثر در سرعت بخشیدن به این دستگاه می باشد  . رم اطلاعات را از اجرای برنامه ها و فایل ها را در خود ذخیره سازی می کند و به پردازنده میفرستد . هرچه رم از کیفیت و ظرافت بالایی برخوردار باشد ، عملکرد لپ تاپ بهتر خواهد بود . برای ترمیم و تعویض رم باید ابتدا لپ تاپ را خاموش کرده و از اتصال برق در بیاورید .  و بعد باتری را در بیاورید  و محل رم در پنل پشتی مشخص می باشد . میتوانید رم را در بیاورید و سپس رم جدید جایگزین آن کنید و بعد آن را با فشار دادن به پایین قفل کنید . و سپس باتری و پنل را در جای خود بگذارید و بعد دستگاه خود را روشن کنید .

خرابی مادر برد :

از ریختن مایعات بر روی این دستگاه خودداری نمایید زیرا مادربرد به شدت به مایعات حساس است و دچار خرابی نیز میشود .

آموزش تعمیرات لپ تاپ

با تکان دادن لپ تاپ و ضربه به آن جلوگیری نمایید زیرا با انجام یا پیش امدن این کار مادر برد لپ تاپ دچار خرابی میشود . لپ تاپ خود را به محافظ برق متصل نمایید تا در بروز شوک الکتریکی اتصالات برق جلوگیری کرده زیرا در صورت انجام ندادن این کار مادر برد دستگاه اسیب میبیند . خروجی هوای لپ تاپ را نپوشانید چرا که موجب گرم شدن لپ تاپ و درنتیجه خراب شدن مادربرد آن می شود .

رایج ترین عللی خرابی مادربرد لپ تاپ :

مادر برد در صورت گرد و غبار ، ریختن مایعات و مرطوب شدن ، ایرادات صوتی ، نوسانات ولتاژ ، ویروس و…دچار خرابی هایی نیز میشود .

اگر لپ تاپ با مایعات خیس شود و هنگامی که این مایع به مادربرد لپ تاپ برسد ، موجب ایجاد رسوب یا سولفاته در مدار می گردند . 

  بیشتر بخوانید  :      نحوه عیب یابی سشوار لیز

که این رسوبات مانند یک رسانا عمل میکند و دو بخش برد را به هم متصل می کند . همچنین ارتباطات لاین را قطع می نماید و موجب بروز مشکلاتی در مادربرد می گردد .

فریمور لپ تاپ :

فریمور لپ تاپ یک نرم افزاری می باشد که کنترل و نگهداری دیسک را برای هارددیسک بر عهده دارد . هر گونه خرابی و مشکلات در فریمور معمولا در برد پی سی بی و داده‌های دیسک قرار دارد . خرابی فریمور می‌تواند به دلیل وارد شدن خرابی و مشکلات به ناحیه‌ای از دیسک که فریمور در آن هست ، ایجاد شود . علائم خرابی فریمور می‌تواند عواملی همچون روشن نشدن  هارددیسک باشد . که توسط کامپیوتر شناسایی نشده و یا به درستی شناسایی نمی‌شود ، و یا در حین انجام راه اندازی از کار می افتد .

اموزش تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ

سلامت باتری لپ تاپ هوآوی :

باز بودن برنامه‌ها در صفحه نمایش شارژ باتری رو مصرف می‌کند و عمر باتری را کاهش می دهد . با داشتن برنامه های پر مصرف  مانند بازی‌های مختلف سنگین ، دیسکورد ، برنامه‌های کدنویسی و … آسیب های جدی که به باتری لپ تاپ وارد می‌شود سریع‌تر اتفاق افتاده و عمر باتری را با سرعت بالا کاهش می یابد می‌کند .