021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی و انواع کولر گازی هایسنس

آموزش تعمیر کولر گازی

کولر گازی هایسنس

کولرگازی هایسنس یکی از انواع کولرهای گازی موجود در بازار است که از نظر کیفیت و قیمت قابل قبولی دارد. کولر گازی هایسنس یکی از محبوب ترین سیستم تهویه مطبوع هوا می باشد که امروزه مورد استقبال ارگان‌های مختلف قرار گرفته است. این سیستم در برندها و ظرفیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود . که در ادامه معایب و مزایا ونحوه عملکرد کولرگازی هایسنس میپردازیم .

عملکرد کولر گازی

همان طور که می دانید کولر گازی دارای عملکرد سرمایشی و گرمایشی می باشد. در تمامی فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد که دیگر نیازی نیست برای زمستان دستگاه جدا گانه را تهیه کنید. عملکرد و طرز کار این دستگاه به گونه ای می باشد که گاز مبرد درون کمپرسور متراکم شده و سپس به سمت شیر انبساط عبور خواهد کرد. در آنجا با افت فشار روبرو شده و به حالت مایع تبدیل می شود. گاز مایع از شیر انبساط به سمت کندانسور هدایت خواهد شد. در کندانسور گاز مبرد دچار افت فشار شدید شده و به حالت مایع و گاز تبدیل خواهد شد. به این صورت هوا خنک خواهد شد و توسط فن از طریق کانال های تعبیه شده به محیط مورد نظر انتقال داده خواهد شد. این سیکل تا زمانی که به دمای ثبت شده توسط ترموستات برسد؛ ادامه پیدا خواهد کرد. ودما محیط را به صورت دلخواهتان سرد یا گرم میکند .

انواع کولرگازی هایسنس

کولر گازی هایسنس بر اساس محل نصب به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی دیواری
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی زمینی

بیشتر بخوانید :             انواع کولر گازی اسپیلت ایرانی

معایب کولر گازی هایسنس

  •  مصرف برق بالا: کولر گازی هایسنس ممکن است در مصرف برق بالا باشد، به خصوص در صورتی که دستگاه بزرگ باشد و در محیطی با دمای بالا استفاده شود.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری: مانند دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، کولر گازی هایسنس نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در صورت عدم تعمیر به موقع یا نبود نگهداری مناسب، دستگاه ممکن است خراب شود.
  • سر و صدا: درحالت عملکرد خود صدای بالایی ایجاد کند که ممکن است برای برخی کاربران ناخوشایند باشد.
  •  لوله‌های خطوط فریون: در نصب کولر گازی هایسنس، لوله‌های خطوط فریون باید به درستی نصب شود. در صورتی که لوله‌ها به درستی نصب نشوند، ممکن است کولر گازی خراب شود .
  •  کیفیت ساخت: بعضی از مشتریان از کیفیت ساخت کولر گازی هایسنس شکایت دارند، به خصوص در مقایسه با برندهای دیگر در بازار.
آموزشگاه تعمیرات کولر گازی مهیاد برزین

ویژگی های کولر گازی هایسنس

  • قیمت مناسب

هایسنس با بکارگیری بروزترین تکنیک های طراحی کولرگازی، موفق به ساخت محصولاتی شده است که با برندهایی همچون ال جی، سامسونگ و اُجنرال رقابت می کنند. اما با توجه به این سطح از کیفیت و ارائه امکانات پیشرفته، محصولات خود را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان تر از برندهای نامبرده، به بازار عرضه می کند.

  •  طراحی چشم نواز و زیبای محصول

طراحی چشم نواز و زیبای محصول، یکی دیگر از موارد است که مورد توجه طیف وسیعی از خریداران قرار گرفته است و خرید این محصول را در صدر لیست پیشنهادی خود قرار می دهند. طراحی زیبا و چشم نواز کولرهای گازی هایسنس سبب می شود تا با هر نوع دکوراسیونی به راحتی ست شوند .

  •    مصرف انرژی کم در مقابل بازدهی و خروجی کار بالا

مصرف انرژی کم در کنار راندمان بالاست که یک امتیاز مثبت برای هر وسیله برقی و الکتریکی، محسوب می شود. سازندگان کولرهای گازی هایسنس در تلاش بوده اند تا با کنترل مصرف انرژی در این محصولات، نرخ بهره وری و راندمان آن ها را به طرز چشمگیری افزایش دهند. در واقع شما با مصرف برق کمتر، هوای خنک تری را دریافت می کنید .

بیشتر بخوانید :            انواع کندانسور کولر گازی

دلایل خنک نشدن کولر گازی هایسنس

تنظیم نادرست ترموستات کولرگازی و اسپلیت هایسنس:
در چنین مواقعی دمای کولرگازی را بر روی مقادیر گوناگونی در 5 تا 6 درجه پایینتر از دمای اتاق یا همان ۲۵ درجه سلسیوس تنظیم کنید و عملکرد کولرگازی را چک کنید. همین طور به روشن شدن کمپرسور و فن بیرونی توجه داشته باشید. در صورتی که ایراد از ترموستات باشد، می تواند علت باد گرم کولر گازی هایسنس باشد.ودراین حالت نیز باد سرد خارج نمیشود .
کثیف شدن و گرفتگی فیلترهای هوا کولرگازی هایسنس:

هوا و باد خنکی که از کولرگازی هایسنس به سمت شما جاری می شود، در دو مرحله از فیلترهای جداکننده عبور می کند. فیلترهای هوا را می توان در درون پنل داخلی کولرگازی هایسنس و در پنل بیرونی آن یافت. به مرور زمان ذرات گرد و خاک و آلودگی های موجود در هوا توسط فیلترها جذب می شود و بر روی آنها جمع می شوند. اگر تجمع آلودگی زیاد باشد، می تواند سبب گرفتگی مسیر باد شود .

آموزش تعمیرات کولر گازی

خرابی یا کثیف بودن کندانسور کولرگازی هایسنس:
کندانسور قسمتی از سیستم کولر گازی  هایسنس است که وظیفه انتقال گرمای مبرد درون لوله ها به هوای محیط بیرونی را دارد بنابراین موجب خنک شدن مبرد درون لوله ها می شود. در صورتی که کندانسور خراب باشد، یا انتقال حرارت از مبرد به هوا به درستی انجام نشود، گاز موجود خنک نشده و در سیکل سرمایش کولر گازی و اسپلیت هایسنس اختلال به وجود می آید . که دراین صورت اگر کندانسور کولرگازی شما خراب یا کثیف شد میتوانید آن را به متخصصان کاربلد مهیاد برزین بسپارید .