021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نحوه اتصال میکروفون در اندروید

آموزش تعمیر موبایل

برای شما عزیزان مفید است که بدانید میکروفن در گوشی های اندروید چطور اتصال می یابند ما دراین بخش به اموزه هایی در این رابطه میپردازیم :
از بین میکروفون‌ها مدل BY-M1 یکی از میکروفون‌های با صرفه و در دسترس بازار میباشد که برای استفاده با همه ی دوربین‌ها، گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های ضبط صدا طراحی شده اند .این میکروفون ها یکی از مدل میکروفون‌های باسیم میباشد که از یک سیم ۶ متری در ساخت آن استفاده شده .

حوه اتصال و استفاده از میکروفون مدل BY-M1
برای شروع کار و اتصال میکروفون ، آن را با گیره به لباس خود وصل کنید. وبعد آن را در حلقه پلاستیکی روی گیره لباس قرار بدهید. میکروفون را با گیره لباس به قسمت جلوی لباس خود در فاصله 20-25 سانتی متری (8-10 اینچ) از صورت خود وصل کنید .
زمان شروع استفاده از این میکروفون لازم میباشد چند نکته را رعایت کنید تا نتیجه بهتری در ضبط صدا داشته باشید :
*میکروفون را برعکس وصل کنید تا صداهای بیش از حد مثل تنفس و ناهماهنگی در صدا ناشی از حرکات سر شما کم شود .
*توصیه میکنیم همیشه از بادگیر فوم برای جلوگیری از صدای باد حتی زمان ضبط در محیط بسته و داخل اتاق استفاده شود .
وصل شدن این میکروفون در دستگاه‌های مختلف، روش‌های گوناگونی دارد که در این قسمت به بررسی ان میپردازیم .

بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیر گوشی های سامسونگ

شما می توانید با استفاده از میکروفن های متصل شده خارجی، صدا را ضبط کنید.
وقتی شما یک میکروفن استریو را به ضبط کننده آی سی وصل میکنید و ضعیت ضبط بر وضعیت “SHQ” یا “HQ” تنظیم میشود ، می توانید صدا را در حالت استریو ضبط کنید.
1-زمانی که ضبط کننده آی سی در حالت توقف قرار میگیرد یک میکروفن خارجی (را به فیش (میکروفن) وصل کنید
2-برای شروع ضبط REC/PAUSE را فشاربدهید.
میکروفن داخلی به خودی خود قطع می شود.
اگر سطح ورودی به انداره کافی قوی نیست، تنظیم “SENS” (حساسیت میکروفن) را روی ضبط کننده آی سی تنظیم کنید.
زمانی که یک میکروفن از نوع تأمین نیرو با اتصال به پریز وصل میاشد نیرو به طور خودکار از ضبط کننده آی سی برای میکروفن تأمین خواهد شد .

اموزش تعمیرات موبایل

این امکان برای شما وجود دارد که برای ضبط صدا از یک تلفن یا تلفن همراه، از یک میکروفن خازنی الکترومغناطیسی نوع گوشی استفاده کنید.
*راه حل اتصال میکروفن به موبایل و لپتاپ:
نگرانی این روزهای تولید کنندگان محتوا، انتخاب میکروفن مناسب و سازگار با تجهیزات هوشمند مثل موبایل و تبلت و کامپیوتر و .. میباشد و اولویت مصرف کنندگان سازگار بودن میکروفن و کانکتور ها با تجهیزات ضبط کننده در گوشی های موبایل میباشد .
بیشتر اسمارت فون ها مجهز به درگاه 3.5 میلی متری میباشند . این درگاه، دارای چهار قسمت اتصال میباشد  که به ترتیب صدای هدفون/ left صدای هدفون/ right گراند یا منفی / و صدای میکروفن است . برای وصل شدن درست میکروفن به موبایل یا باید ازکانکتور های دارای سه خطی استفاده شود و یا با استفاده از تبدیل های تفکیک کننده بورد هدفون, میکروفن را به درگاه علامت گذاری شده  بر روی تبدیل وصل کرد.

بیشتر بخوانید :            مهمترین قطعات گوشی سامسونگ

 برای برطرف کردن مشکل اعطای دسترسی استفاده از میکروفون موبایل اندرویدی مراحل زیر را انجام دهید.
اول مطمعن باشید که در حال استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل کروم میباشید چون مرورگر گوگل کروم به علت پشتیبانی از قابلیت های جدید وب پیشنهاد می شود ودر همه گوشیها قابل استفاده میباشد .
*اگر میکروفون گوگل ترنسلیت کار نکند راه کار چه میباشد
گوگل ترنسلیت به علت پشتیبانی از بیشتثر زبان‌های دنیا به محبوب‌ترین نرم‌افزار ترجمه گفتاری تبدیل شده است ولی در بعضی اوقات قابلیت تایپ صوتی گوگل ترنسلیت با وجود بروزرسانی به آخرین نسخه ونیزروشن بودن Wi-Fi یا اتصال داده تلفن همراه کار نمی‌کند. در این مقاله راه هایی بابت برطرف کردن این مشکل تایپ صوتی گوگل ترنسلیت برای شما کاربران اندروید و هم برای کاربران ویندوز خواهیم گفت .

*چگونه در مترجم گوگل بتوانیم میکروفون را روشن کنیم
اگر شما در سایت یا اپلیکیشن گوگل ترنسلیت نماد میکروفون را فشار بدهید، تایپ صوتی گوگل ترنسلیت به صورت خودکار فعال خواهد شد . برای دفع مشکل اول در کامپیوتر اجازه دسترسی به میکروفن را از کاربر می‌خواهد. اگر تایپ صوتی برای شما کار نکرد، مطمئن شوید که اجازه دسترسی به میکروفون را به گوگل ترنسلیت داده اید .