021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

مهمترین قطعات گوشی سامسونگ

اموزش تعمیرات موبایل در تهران

دوربین، ال سی دی، شارژر و باتری از مهم‌ترین قطعات موبایل اندروید میباشد که کاربران هر روز به صورت مستقیم با آن‌ها کار می‌کنند. قطعه های  دیگری مانند خازن‌ها و دیودها و بورد موبایل نیزهستند که افراد عادی شناخت کافی از آن‌ها ندارند ولی این قطعات نقش بسیار کلیدی در عملکرد این گوشی‌های هوشمند سامسونگ و دیگر برندها را دارد.

در این مقاله میخواهیم شما عزیزان را تا حدودی با دوربین و تاچ، که از مهم‌ترین قسمت و پر کابردترین قطعات گوشی‌های سامسونگ هستند، اشنا کنیم و مهم‌ترین علت خرابی آن‌ها را برای شما بازگو کنیم حتی دوست داران این هنر میتوانند با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین درتهران این حرفه وتخصص را بیاموزند.

دوربین گوشی‌های سامسونگ هر روز در حال پیشرفت میباشد و کیفیت بهتری را به استفاده کنندگان این گوشی ارائه می‌دهد. گاهی این قطعه‌ی مهم دچار اختلال درعملکرد می‌شود.

در ادامه چند مورد از اصلی ترین مشکلات دوربین گوشی سامسونگ را بیان میکنیم :

1-کار نکردن دوربین جلو

2-وز وز کردن دوربین هنگام فیلمبرداری

3-سیاه شدن صفحه‌ی دوربین

4-فوکوس نکردن دوربین

5-خارج شدن خود به خود از برنامه

بیشتر بخوانید :            آموزش عیب یابی گوشی های آیفون 

این مشکلات از جمله بیشترین مشکلاتی است که برای دوربین گوشی سامسونگ به شمار میرود که راهکارهای برطرف کردن آن را در این قسمت می‌خوانید.

*گلس روی ال سی دی از جنس شیشه و یا جدیداً گوریلاگلاس میباشد و لایه‌ایست که خود کارخانه‌ی سامسونگ روی مجموعه‌ لایه‌های ال سی دی می‌کشد تا از برخورد مستقیم دست کاربر با تاچ ال سی دی جلوگیری بکند .

*تاچ یا دیجیتایزر همان لایه‌ی حساس به لمس است که زیر گلس گوشی قرار میگیرد. این لایه با یک کابل به سوکت مخصوص خودش در مادربرد متصل می‌شود. یکی از مهمترین آی سی هایی که در موبایل و تبلت ها بکار رفته آی سی تغذیه است که وظیفه برق رسانی به قسمتهای مختلف گوشی را بر عهده میگیرد .البته این به این  معنی نمیباشد که تمامی قطعات ولتاژ مورد نیاز خود را از آی سی تغذیه بکند . بعضی از قطعات مستقیما به باتری وصل شده و تعدادی دیگر تغذیه خود را از آی سی های رگولاتور به دست می اورند .

آموزشگاه مهیاد برزین

*مدار داخلی آی سی تغذیه

مدار داخلی آی سی تغذیه شامل تعدادی رگولاتور کنترل شونده می باشد.

برای تست آی سی تغذیه باید گوشی را روشن کنیم و ولتاژ های خروجی آن را با ولت متر DC نسبت به گراند اندازه گیری بکنیم.  اگر ولتاژ ها صحیح بودند آی سی تغذیه سالم میباشد.

نکته اول!

از آنجا که در اغلب موارد آی سی های تغذیه از نوع BGA هستند دسترسی به پایه های آن در حالتی که آی سی روی برد قرار گرفته است، وجود نخواهد داشت .پس برای ولتاژگیری از خازن های بای پاسی که به هر یک از خروجی های مدار متصل شده  کمک بگیریم.

نحوه صحیح ولتاژگیری را شما علاقه مندان میتوانید درکلاسهای اموزش تعمیر موبایل آموزشگاه مهیاد برزین در تهران به صوررت کاملا عملی آموزش ببینید .

نکته دوم !

فعال شدن بعضی از خروجی ها دلیل بر فعال سازدر  آن قسمت میباشد . مثل ولتاژ مموری کارت در شماتیک بالا

*علایم خرابی آی سی تغذیه

بیشتر بخوانید :          رفع اشکال آنتن تلفن همراه 

زمانی که آی سی تغذیه خراب شود معمولا یکی از علائم زیردر ان نمایان میشود :

1-روشن نشدن گوشی

2-تخلیه سریع باتری

3-اتصال کوتاه بودن و جریان کشی زیاد قبل از فشاردادن کلید پاور 

*ای سی حافظه پایدار

آی سی حافظه پایدار وظیفه ذخیره سیستم عامل را بر عهده میگیرد و معمولا از نوع فلش، EMMC یا UFS تشکیل شده است

در صورت خرابی حافظه پایدار یا اصطلاحا هارد دستگاه روشن نمیشود.و در صورت نیمه سوز شدن دستگاه دچار هنگی خواهد شد.

آموزشگاه تعمیر موبایل فنی حرفه ای

*مهم‌ترین علائم خرابی هارد یا همان حافظه پایدار

1-خاموشی گوشی بدون داغ شدن ای سی هارد

2-خاموشی گوشی و داغ شدن ای سی هارد

تمام گوشی های برند سامسونگ مثل دیگر برندها همگی از باتری هایی با جنس لیتیوم یونی و پلیمری استفاده شده و با توجه به کیفیت و نوع گوشی در زمان مشخصی باید عوض شوند .
عمر مفید باتری های لیتیومی بین 1 تا 2 سال می باشد. که با کمی دقت در نگهداری می توانیم  مقداری این زمان را افزایش بدهیم  پس تعویض به موقع باتری گوشی موبایل بدون اطلاع و شناخت یکی از اشتباهات متداولی است که کاربران گوشی های هوشمند بدون اطلاعات کافی و با نظرات غیر کارشناسی اقدام به عوض کردن باتری گوشی موبایل خود می‌کنند.