021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نحوه عملکرد فلوسوئیچ

اموزش تعمیر پکیج دیواری

فلوسوئیچ به عنوان سنسور جریان یا سوئیچ جریان هوا ، بخار یا مایعات شناخته می‌شوند و به عنوان یک کلید کنترل کننده بر نرخ جریان و فشار عبوری از یک لوله یا کانال نظارت میکند . بنابراین فلوسوئیچ در صورت افزایش یا کاهش ناگهانی جریان عبوری با اقداماتی همچون خاموش کردن سیستم و یا فعال کردن زنگ هشدار و روشن کردن پمپ اعلام خطر می‌کنند .

نحوه عملکرد فلوسوئیچ :

  • فلوسوئیچ به مدار متصل شده و در مجاری که مایع یا گاز از آن عبور می کند قرار می گیرد .
  • در مدل های مکانیکی اهرم توسط سیال جابجا شده یا چرخانده می شود و سیگنال را به مبدل ارسال می کند .
  • مبدل سیگنال خام را از اهرم می گیرد و آن را به یک فرمت قابل خواندن به فرستنده منتقل می کند .
  • فرستنده نیز این قرائت را در برابر مجموعه ای از پارامترهای از پیش تعیین شده اندازه گیری می کند و هر سیگنال یا کنشی را که برای تنظیم رفتار اجزاء و مکانیزم ها در سایر نقاط مورد نیاز است ، انجام می دهد .

    تعمیر فلوسوئیچ پکیج

    1. قطع شدن سیم های ارتباطی در فلوسوئیچ
    2. کثیف شدن فیلتر فلوسوئیچ
    3. تجمع رسوبات در لوله ورودی آب به پکیج
    4. گیر کردن فلوسوئیچ

  بیشتر بخوانید :      عملکرد شیر پرکن پکیج

انوع فلوسوئیچ

فلوسوئیچ تیغه‌ای ، پدالی یا پره‌ای : پرکابردترین نوع فلوسوئیچ هستند که با داشتن یک سنسور و یک فنر که باز و بسته می‌شوند .

فلوسوئیچ مغناطیسی یا پیستونی : این مدل از فلوسوئیچ‌ها یک پیستون و یک فنر دارند که با حرکت آب پیستون نیز حرکت خواهد کرد .

فلوسوئیچ کلمپی یا التراسونیک : به طور کلی فلوسوئیچ‌های کلمپی در خارج از لوله‌های پکیج نصب می‌شوند و با حسگر الکتریکی که دارند بر عبور جریان آب نظارت میکنند .

فلوسوئیچ گرمایشی یا ترمال : به طور کلی فلوسوئیچ‌های گرمایشی عملکرد متفاوتی دارند و علاوه بر اندازه‌گیری جریان می‌توانند روی جریان کنترل داشته باشند .

بهترین آموزش تعمیرات پکیج

قطعات داخل فلوسوئیچ شامل :

  1. فیلتر صافی در فلوسوئیچ از ورود موارد زائد و رسوبات آب به داخل پکیج جلوگیری می‌کند .
  2. رزوه‌های برنجی
  3. خار ، که رزوه و واشر را در داخل پوسته فلوسوئیچ نگه میدارد .
  4. شناور تفلونی که با به همراه داشتن یک آهنربا ، با بالا رفتن شناور اتصالات مغناطیسی را ایجاد می‌کند و باعث ایجاد کنتاکت‌های فلوسوییچ و ایجاد سیگنال تولید آبگرم می‌شود .
  5. بدنه‌ای که شناور داخل آن است .

روش‌های تست فلوسوئیچ در انواع پکیج :

برای آن‌که بتوانید تست فلوسوئیچ را در انواع پکیج‌ها را انجام دهید باید شیر آب گرم را بازکنید . در این زمان باید چراغ سبزرنگ در پکیج آنالوگ شما چشمک بزند . البته اگر شما پکیج ایران رادیاتور داشته باشید چراغ‌های روی پکیج جفتی چشمک خواهند زد و اگر پکیج بوتان داشته باشید یک چراغ روی آن چشمک خواهد زد ؛ و اگر پکیج شما دیجیتالی باشد تصویر یک شیر آب گرم روی صفحه نمایان خواهد شد . 

تست فلوسوئیچ

در روش تست فلوسوئیچ با مولتی متر باید آن را در حالت اتصال کوتاه قرار داده و سیمهای کانکتورهای فلوسوئیچ را جدا کنیم حال اگر سیمهای مولتی متر را به کانکتورهای فلوسوئیچ وصل کنیم ، هنگام بسته بودن آبگرم بهداشتی اتصال باید قطع شود . و درصورت باز کردن آگرم کن بهداشتی اتصال باید برقرار شود .

در عیب یابی فلوسوئیچ باید دقت نمود که تاثیر عملکرد فلوسوئیچ در پکیج شوفاژهای تک مبدله و دو مبدله متفاوت است زیرا در نوع تک مبدل وقتی فلوسوئیچ فعال شود ، برق پمپ سیرکوله قطع شود . 

آموزش تعمیر پکیج دیواری

عملکرد فلوسوئیچ‌ ها

فلوسوئیچ‌ ها برای سنس کردن (حس کردنِ) دبی سیال یا هوا از طریق یک شیر تعبیه شده داخل سوئیچ مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک واحد سوئیچینگ ، سیگنال ارسالی توسط شیر را می‌خواند تا سیگنال الکتریکی را افزایش یا کاهش دهد . واحد سوئیچینگ می‌تواند یک پمپ یا شیر را خاموش/روشن کند تا دبی مناسب را در سیستم حفظ کند . 

کاربردهای فلوسوئیچ

کاربردهای فلو سوئیچ ها شامل مرحله بندی پمپ ، خرابی پمپ یا شیر، تشخیص دبی یا انسداد و حفاظت از دبی است . فلوسوئیچ‌ها به صورت گسترده در مخازن سد و سیستم‌های نگهداری مخزن استفاده می‌شوند تا مخازن را در سطح مورد نظر حفظ کنند . همچنین در خطوط لوله‌ها استفاده می‌شوند تا تضمین شود که دبی سیال داخل لوله ، پیوسته و ادامه‌دار است .