021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیر برد لپ تاپ اپل

اموزشگاه تعمیرات برد

برد از قطعات اصلی هر دستگاهی می باشد که لپ تاپ ها هم از این قاعده مستثنی نیستند . مادربرد ها اجزای مختلف اعم از اصلی یا غیر اصلی لپ تاپ ها را به یک دیگر متصل می کنند . که در تعمیرات لپ تاپ نقش مهمی را دارند . مادربرد ها از بخش های اصلی یک رایانه محسوب می شوند .

عمل کنترل باقی بخش ها را بر عهده دارند و این قطعه با هیچ کدام از قطعات بیرون ارتباط ندارد . هنگام خرید ، تعویض ، تعمیر ، ارتقاء لپ تاپ مهم و اصلی ترین تصمیمی که کاربران می گیرند در تعویض مادربرد است .

اجزای تشکیل دهنده برد لپ تاپ اپل :

اسلات پی سی آی : یکی از قطعات مادربرد ها میباشد که برای اتصال کارت صدا ، اینترنت ، مودم مورد استفاده میشود . این قطعه در مادر برد های مختلف در تعداد های گوناگون وجود دارد .

 اسلات کارت گرافیک : یکی از اسلات هایی میباشد که در مادربرد ها وجود دارد می باشد و برای اتصال کارت گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد اما این نکته لازم به ذکر است که بعضی مادربرد هایی وجود دارند که کارت گرافیک را همراه خود دارند .

  بیشتر بخوانید  :      تعمیر سشوار سایونا

باتری : وقتی که دستگاه خاموش می باشد نیروی مورد نیاز ساعت ، تاریخ سیستم را برای بوت شدن تامین می کند .

اسلات ساتا : برای اتصال کابل آن به مادربرد استفاده می کنند که این کابل را می شود با هارد پیدا کنید ، و بیشتر تعداد 4 عدد از این اسلات ها بر روی برد اصلی قرار دارد .

اتصال فن : برای اتصال فن با برد اصلی از این بخش اسفاده می کنند ، و سیم فن سی پی یو نیز به این بخش اتصال پیدا می کند .

نگهدارنده فن : برای اتصال پایه های فن و هیت سینک به برد استفاده می کنند اما بدانیدکه باید پیش از آن سی پی یو را در جای خود قرار دهید .

سوکت سی پی یو : بخشی بسیار حساس است و کوچک ترین فشاری نباید به آن وارد شود . این بخش دارای چند گیره می باشد که از طریق آن ها سی پی یو ثابت می ماند و فن بر روی آن قرار می گیرد . 

آموزش تعمیرات برد کامپیوتر

اصولا در لپ تاپ ها تنها یک اسلات برای ارتباط سی پی یو وجود دارد اما در پی سی ها این بخش به شکل پر قدرت تر با چند سوکت طراحی شده است .

خرابی های برد لپ تاپ اپل :

مشکل نو پاور : مادربرد ممکن است در اثر ضربه ، نفوذ مایعات یا عوامل دیگر آسیب دیده باشد و به همین دلیل لپ تاپ به طور کلی روشن نشود . در چنین مواقعی باید جهت تعمیر مادربرد مک بوک اقدام کرد .

سوختن مادربردلپ تاپ اپل : مادربرد قطعه ای الکترونیکی بوده که با جریان برق کار می کند ، بنابراین هر نوع تغییر در جریان ورودی یا اتصالات آن می تواند موجب آسیب به این قطعه حساس بشود . از طرفی نیز قطعات مورد استفاده در لپ تاپ های اپل توان مشخصی دارند و در صورتی که از آن ها بیش از توانشان کار کشیده شود خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند . 

  بیشتر بخوانید  :      علت های خرابی ماشین ظرفشویی مجیک

بنابراین سوختن مادربرد یکی از مواردی است که تعمیر مادر برد لپ تاپ اپل و تعویض آن ضروریاست .

خرابی خازن : در مواردی که در مادربرد از خازن های الکترولیت استفاده شده، این خازن ها می توانند به دلیل نوسانات جریان برق یا نوسانات مربوط به خروجی منبع تغذیه دچار ترکیدگی ، نشت یا تغییر حالت شوند . از نشانه های خازن آسیب دیده به وجود آمدن برآمدگی هایی روی پوسته خارجی خازن و سولفاته شدن مواد درون آن است . این آسیب ها با بررسی چشمی مادربرد قابل تشخیص بوده و در صورت بروز آن باید نسبت به تعمیر مادربرد مک بوک اقدام نمایید .

مشکلات شیارهای گسترش : در مواردی ممکن است کاربر به اشتباه سوکت مودم را به پریز برق وصل کند . این مساله موجب سوختن کارت مودمو شیارپی سی ال می شود .

آموزش تعمیرات بورد

در مواردی نیز نصب نادرست کارت پی سی ال یا جا به جا کردن آن در هنگامی که دستگاه روشن است نیز می تواند موجب وارد شدن آسیب هایی به شیارهای گسترش و در نتیجه نیاز به تعمیر مادربرد لپ تاپ اپل شود .

سوختگی چیپ ست : عواملی مثل : استاندارد نبودن منبع تغذیه ، وصل کردن وسایل جانبی معیوب به یو اس بی چیپ ست را در معرض خطر قرار میدهد و خرابی چیپ ست نیز زمینه ساز سوختگی مادربرد میشود .