021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیر برد گوشی A 23

اموزش تعمیر موبایل

برد گوشی اصلی ترین سخت افزار گوشی است که همه اجزای دیگر موبایل روی آن نصب می شود . بدون برد اجزای گوناگون گوشی قادر به برقرار کردن ارتباط با یکدیگر نیستند . پس اصلی ترین وظیفه مادر برد موبایل فراهم کردن بستری است که هممه اجزای موبایل رویآن قرار بگیرند و با هم ارتباط برقرار کنند .

علاوه بر این کنترل جریان برق ورودی به بخش های گوناگونی که دیگر از وظایف اصلی برد است . خازن ها ، مقاومت ها و ترانزیستور ها ولتاژ ورودی را کنترل می کنند تا میزان برق ورودی به بخش های گوناگون گوشی کم یا زیاد نشود .

علت خرابی برد گوشی A 23 :

آب خوردگی : رفتن آب به برد گوشی موجب اختلال در کارکرد مدار الکتریکی برد و ایجاد اتصالی در قسمت های گوناگون آن می شود . گوشی آب خورده همیشه در معرض خطر سوختگی مادر برد قرار دارد . گذاشتن گلس گوشی مخصوصا گلس های نانو پلیمر از رفتن مستقیم آب به درون گوشی جلوگیری می کنند .

مشکلات برقی : وظیفه اصلی برد گوشی کنترل ولتاژ ورودی به بخش های گوناگون است . در بیشتر موارد یک باتری تقلبی که ولتاژ مناسبی را به برد منتقل نمی کند می تواند سبب خراب شدن آی سی ها و بقیه قطعات برد گوشی شود .

  بیشتر بخوانید  :      دلیل خرابی جارو برقی رسام

حتی سوختن یک خازن در اثر ولتاژ بالا یا پایین می تواند سبب خرابی برد اصلی موبایل شود . اگر باتری شما دچار ایراد شده است آن را عوض کنید .

ضربه : ضربه های کوچک و بزرگ سبب شکستگی در برد یا اجزای وصل شده به آن می شوند . حتی یک ترک کوچک نیز می تواند ارتباط بخش های مهم گوشی شما از روی برد را مختل کند ، محافظت از گوشی در مقابل ضربه اهمیت زیادی دارد .

حرارت زیاد : زیادشدن بیش از اندازه حرارت گوشی و آسیب به برد گوشی است . انجام فعالیت های سنگین ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، مشکلات برقی ، کیفیت پایین اجزای گوشی می تواند سبب سوختن برد گوشی در اثر گرمای زیاد شود .

مشکلات طراحی گوشی : گاهی اوقات پیش میاد که گوشی دچار نقص طراحی یا مهندسی باشد این نقص موجب میشود تا گوشی ، زودتر خراب شود .

آموزش تعمیرات موبایل

اگر یه ذره بهش فشار وارد شود سریع خم میشود و خم شدن هم احتمال شکستن مادربرد رو بیشتر میکند . پس گوشی‌هایی که نقص طراحیدارند و خریداری نکنید .

روت کردن گوشی : این گوشی‌ها با یه سری محدودیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌ افزاری عرضه می شوند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن عمل کنند . شاید بتوان این محدودیت‌ها رو از سر راه برداشت که به اینکار روت کردن میگویند . با برداشتن این محدودیت‌ها ، میشود فشار بیشتری رو روی پردازنده اعمال کرد که  سرعت گوشی خیلی بیشتر میشود و فشار زیادی به پردازنده و بقیه قطعات وارد میشود و ممکن است در آخر به سوختن برد گوشی منجر شود .

نشانه خرابی برد گوشی A 23 :

خراب بودن برد اصلی گوشی سبب از کار افتادن قسمت های گوناگون گوشی یا خاموش شدن کامل گوشی می شود . از آنجایی که علائم خرابی برد گوشی شباهت زیادی به علائم ایرادات دیگر گوشی مانند ایراد نرم افزاری یا مشکلات باتری دارند .

  بیشتر بخوانید  :      نحوه تعمیر مایکروفر کلترونیک

اسپیکر ، دوربینیا میکروفون گوشی کار نمی کنند_ گوشی شارژ نمی شود یا خیلی زود شارژ خالی می کند_ گوشی روشن شده ولی صفحه نمایش روشن نمی شود_ گیر کردن کوشی روی لوگو بعد از روشن شدن_ خاموش و روشن شدن های پیاپی و بدون توقف_ خاموش شدن کامل گوشی .

عواقب سوختن برد گوشی A 23 :

اگر برد گوشی بسوزد اطلاعات گوشی پاک میشود ولی راهی برای بازیابی اطلاعات وجود دارد . یکی از این روشها عوض کردن برد گوشی است . تعمیرکار موبایل قطعات سوخته را از برد خراب خارج کرده و آن‌ها را با برد سالم جایگزین می‌کند که می‌تواند باعث بازیابی اطلاعات و برطرف شدن ایراد برد گوشی شود . تنها در شرایطی میتواند پردازنده ، هارد و رام گوشی سالم باشند . جدا از این عوض کردن برد یک فرآیند پیچیده و وقت گیر است و هزینه‌های بالایی دارد . بادقت به اهمیت اطلاعات و داده‌های موجود در گوشی انتخاب این روش میتواند به عنوان یک گزینه به صرفه و کارآمد باشد .

اموزش صفر تا صد تعمیر برد

تعمیر برد گوشی A 23 :

اگر که از نشانه های بالا را در گوشی دیدید باید احتمال خرابی برد گوشی خود را بدهید . خوشبختانه در موارد زیادی امکان تعمیر برد گوشی وجود دارد . در مواردی مانند شکستگی و سوختگی کامل برد ، امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت . اول گوشی را باز کرده و بعد به برد اصلی دسترسی پیدا کنید . اینکار تنها با پیچ گوشتی لپ تاپ یا مخصوص پیچ گوشتی های مخصوص گوشی امکان پذیر است . البته توصیه میشود اگر تجربه ندارید به هیچ وجه اقدام به تعمیر برد گوشی نکنید . بعد از چک کردن برد می توان با عوض کردن قطعات آسیب دیده برد گوشی را تعمیر کرد .