021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل خرابی جارو برقی رسام

آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی

جاروبرقی یک وسیله برای نظافت منازل می باشند . همچنین این وسیله در اماکن دیگر هم مورد استفاده قرار میگیرد . جاروبرقی از اهمیت بسیاری برای افراد برخوردار می باشد و در صورت خرابی باید آن را به سرعت تعمیر کرد . به دلیل کارکرد زیادی که از این وسیله میشود دچار خرابی هایی نیز میشود . 

خرابی های جاروبرقی شامل داغ کردن جاروبرقی ، خرابی سیم جم کن ، جرقه زدن جاروبرقی ، بوی سوختگی جاروبرقی ، کم شدن مکش جاروبرقی ، فیلتر جاروبرقی ، مشکل جرقه زدن جاروبرقی ، صدای زیاد جاروبرقی و…از خرابی های این دستگاه هستند .

کار نکردن جارو برقی سام :

ابتدا باید اتصال برق ، سیم جاروبرقی و فیور و.. را بررسی نمایید . ممکن است مشکل کار نکردن جاروبرقی از این بخش باشد . جاروبرقی ها دارای سنسور هستند . که در صورت بالا رفتن دمای جاروبرقی این دستگاه را خاموش میکند . همچنین باید جاروبرقی را خاموش نگه دارید تا خنک شود و سپس آن را روشن کنید . ممکن است مشکل از داغ شدن بسیار این دستگاه باشد . سپس فیلتر جاروبرقی را هم بررسی نماید ممکن است مشکل از فیلتر جاروبرقی باشد  .

  بیشتر بخوانید  :      عیب یابی یخچال فریزر ساید بلانتون

فیلتر جاروبرقی سام :

بعضی مواقع ممکن است که مکش جاروبرقی گرد و غبارها را نکشد و یا با سرعت کمی آنها را جمع آوری کند . با کاهش مکش جاروبرقی کارها برایتان بسیار دشوار و خسته کننده خواهد بود دلیل کاهش مکش جاروبرقی به فیلتر این دستگاه مرتبط می باشد . با ایجاد این مشکل شما باید فیلتر جارو برقی خود را چک نمایید و آن را تمیز کنید . اگر مشکل با تمیز کردن فیلتر جاروبرقی حل نشد باید آن را تعویض نمایید . هنگامی که جاروبرقی دیگر قدرت مکش ندارد و صدا میدهد نشان از گرفتگی لوله یا شیلنگ است که باید آن را بررسی نمایید . همچنین فرسودگی و قدیمی بودن فیلتر باعث ایجاد این مشکلات میشود .

بوی سوختگی جاروبرقی سام :  

با ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی ممکن است بر اثر ایجاد برخی مشکلات باشد . این مشکلات شامل پر شدن محفظه داخلی جارو برقی ، ورود اشیا در داخل این دستگاه ، داغ شده بسیار موتور جاروبرقی ، انسداد فیلتر های جاروبرقی ، نیم سوز شدن موتور جاروبرقی می باشد که باعث ایجاد بوی سوختگی در این دستگاه می باشد .

آموزش تعمیر لباسشویی ظرفشویی

جرقه زدن جاروبرقی سام :

جرقه زدن جاروبرقی ممکن است به دلیل اتصال نامناسب جاروبرقی به برق باشد . همچنین بار الکتریکی بالا ، و یا وجود گرد و غبار در درون جاروبرقی باعث ایجاد جرقه زدن میشود . ایتدا باید اتصالات جاروبرقی را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که مشکل از این بخش نباشد . جاروبرقی را با یک کابل الکتریکی با کیفیت تعویض نمایید و همچنین یک فیلتر خوب برای جاروبرقی بگذراید تا مشکل جرقه زدن جاروبرقی حل شود .  

سر و صدای بسیار جاروبرقی سام :

سر و صدای گوش خراش جاروبرقی ممکن است بر مشکلات موتور درایو این دستگاه باشد . همچنین ممکن است سر و صدای زیاد این دستگاه توسط جاروبرقی ناشی از خرابی غلتکی باشد . شما باید در این مواقع مونتاژ کامل غلتک برس را عوض کنید .  

  بیشتر بخوانید  :       آموزش کسب درآمد ارزی در فارکس

ریختن مایعات در جاروبرقی سام :

ریختن مایعات در درون جارو برقی یک اتفاق بسیار ناخوشایند می باشد و  میتواند باعث سوختن موتور جاروبرقی شود . در زمان افتادن این اتفاق باید دستگاه را به سرعت خاموش نمایید . با این کار آسیب های کمتری به این دستگاه وارد میشود .

مسدود شدن برس جاروبرقی سام :

با مکش زباله ها و اشیا بزرگ در دورن جاروبرقی باعث مسدود شدن بخش برس دستگاه میشود و در صورت بروز این مشکل باید برس دستگاه را تمیز نمایید و زباله های بزرگ را از آن خارج نمایید . با اهمیت ندادن به این مورد فشار زیادی به دستگاه وارد میشود و باعث آسیب رساندن به متور دستگاه میشود و همچنین باعث سوختگی متور دستگاه میشود .

اموزش تعمیر لوازم خانگی مهیاد برزین

خرابی لاستیک نگهدارنده موتور جاروبرقی سام :

موتور جاروبرقی یک نوار لاستیک در دور خود دارد که که نگهدارنده این قطعه است . اگر این لاستیک دچار خرابی شود ،  موتور با سرعت بالایی کار میکند و باعث داغ شدن آن میشود . اگر لاستیک در جای نامناسب قرار بگیرد ، هیچ نگهدارنده و محافظی بر روی موتور جاروبرقی وجود ندارد . این مشکل ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از جاروبرقی و فرسودگی شدن آن نیز به وجود می آید . همچنین داغ شدن متور به عوامل دیگر همچون پر بودن کیسه جاروبرقی ، انسداد لوله ها ، تمیز نبود فیلتر جاروبرقی مرتبط می باشد . که باید آنها را برطرف نمایید .