021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیر کامپیوتر ایسوس

آموزشگاه تعمیرات کامپیوتر

کامپیوترها از نظر قیمت و کارایی بسیار کاربردی و پرطرفدار می باشند . و به راحتی قابل تهیه می باشند . تقریباً تمام ادارات و افراد دانش آموز و دانشجو از این کامپیوتر ها استفاده می نمایند . این کامپیوتر ها از گذشته تا امروزه در بین مردم رواج پیدا کرده است . به همین دلیل نیاز به تعمیرات ان هم افزایش یافته است .

اجزای و قطعات کامپیوتر ایسوس :

کامپیوتر از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام کاری برعهده دارند . این قطعات شامل مادربرد ، حافظه اصلی ، جانبی ، کارت گرافیک ، پردازنده ، هارد دیسک ، کارت صدا و شیکه و خیلی از قطعات دیگر…

مادربرد :

مادربرد بردی است که تمام بردهای کامپیوتر روی این قرار دارند و نصی میشوند . این قطعه به طوری طراحی شده است که کارتهای مختلف کابلهای مختلف و سی پی یو روی آن قرار میگیرند . ایسوس جزء اصلی ترین بردها محسوب می گردد . نوع سی پی یو و ایرادهایش مستقیما روی نحوه عملکرد آن سیستم تاثیر می گذارد و کوچکترین ایراد آن باعث عدم کارکرد کامپیوتر میشود . پس مادر برد متصل کننده سایر قطعات به یکدیگر می باشد .

  بیشتر بخوانید :       مشکلات یخچال فریزر کنوود

حافظه جانبی ایسوس :

این قطعه مسئولیت تمامی اطلاعات را به طور دائم بر روی دستگاه بر عهده دارد ولی حافظه اصلی اطلاعات را به طور موقت ذخیره میکند .

کارت گرافیک :

وظیفه برای نمایش داده ها در مانیتور را بر عهده دارد . بعضی از کامپیوتر ها روی مادربردشان یک واحد پردازش گرافیکی دارند که داشتن این قسمت روی مادربرد نیاز به کارت گرافیک رو ندارند .

آموزش تعمیرات کارت گرافیک کامپیوتر ایسوس :

با اتصال و خرابی کارت گرافیک ، سیستم روشن نمیشود زیرا این قطعه نمایش داده ها بر عهده دارند .  و همچنین در بازی کم می آورد باعث هنگی و پرش تصویر و یا تصویر را به طور خرابی نشان میدهد و یا اتصویر را سیاه نشان میدهد . روی تصویر خط می افتد که این موارد از خرابی کارت گرافیک می باشد .

اموزش تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ

خرابی های رایج کامپیوتر ایسوس :

 کامپیوتر ها ممکن است با استفاده مداوم دچار خرابی های نرم افزاری و سخت افزاری بشوند .  یکی از مشکلات رایج اکثر کامپیوتر ها هنگ کردن آن ها می باشند . هنگی کامپیوتر ها ممکن است بر اثر عواملی مانند : ظرفیت هارد ، کارت گرافیک و.. می تواند باشد که باید مشکل آن بررسی و حل شود . پرشدن هارد و نداشتن فضای کافی باعث خرابی های نرم افزاری نیز می شود .

بالا نیامدن ویندورز کامپیوتر ایسوس :

از مشکلات دیگری که سخت افزاری و نرم افزاری میباشد ری استارت مکرر این دستگاه می باشد . با خراب شدن فن ، خازن و … در هارد کامپیوتر باعث افزایش صدا میشود که باید آن را تعمیر نماییم .

مشکلات مربوط به گرافیک لپ تاپ ها و کامپیوترها :

کارت کرافیک و عیب یابی و تعویض آن ،  بررسی خرابی مادربرد خطا در اجرای برنامه ها ، نحه عیب یابی رایتر ، عیب یابی خازن و کارت گرافیک ، نحوه بازیابی اطلاعات ، کم شدن سرعت کامپیوتر و مشکلات مربوط به آن .

  بیشتر بخوانید :       عیب یابی گوشی شیائومی نوت 9

تعمیرات مادربرد ایسوس :

خرابی و سوختگی قطعات ، تغییر حالت های خازن و ایرادات بسیار PCIبر روی مدار برد تاثیر گذار می باشد . و مادربرد را از کار می اندازد . باید با تعمیر و یا تعویض این قطعات ، مادربرد را به حالت درست در بیاوریم . و دیگر این قطعات دچار خرابی بیشتر نمیشوند . با تعمیرات و یا تعویض خازن ها و مدار ها به درست شدن مادربرد تاثیر بسیاری میگذارد . اگر مادر برد به حدی اسب دیده باشد که امکان تعمیر آن وجود ندارد باید ان را تعویض نماییم .

کامپیوتر روشن است ولی بوق نمیخورد :

را غیر از سیم از مادربرد جدا میکنیم . powe تمام اتصالات اطمینان کامل را حاصل کنیم . اگر جوابی نگرفتیم ابتدا تمام اگر کامپیوتر به درستی شروع به کار کرد کامپیوتر را خاموش کنید و هر بار یک قطعه را متصل کرده و سپس کامپیوتر را روشن و تست کنید تا معیوبی این قطعات مادر برد ، کارت گرافیک و …را دریابید .

اموزش تعمیر کامپیوتر در تهران

اگر یک از قطعات الکترونیکی روی برد عملکرد خود را به درستی انجام ندهند ، هارد روشن نمی شود وکار نمیکند . بر روی PCB یک سری دیود و .. وجود دارد که وظیفه‌ی جریان ولتاژ را در مدار هارد دیسک برعهده دارند و انجام میدهند . اگر یکی از این القاگرها عملکرد خود را به درستی انجام ندهند و معیوب شوند ، هارد دیسک نمی تواند روشن شود و در این حالت سریع باید به تعویض برد اقدام شود .