021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی گوشی شیائومی نوت 12

اموزش تعمیر موبایل در تهران

شرکت شیائومی توانسته‌اند عملکرد بسیار خوبی را به‌نمایش بگذارند . شیائومی نوت12 از گوشی‌های هوشمندقدرتمند است که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده ، کارکرد بسیار خوبی را به‌نمایش گذاشته است . این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.67 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد مجهز شده که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد .

این صفحه‌نمایش کیفیت تصویر بسیار بالا و روان را ارائه می‌کند و در شرایط نوری متنوع هم وضوح تصویر عالی دارد . در پشتی  آن یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو، سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند . جنس پلاستیکی پشت و قاب و رنگ‌های مات متالیک شیک شامل خاکستری سبز نعنایی و آبی یخی کمک شایانی به جذاب‌تر شدن این گوشی هوشمند کرده است .

 علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت12 :

بسیاری از کاربران زمانی که گوشی خود را برای مدت طولانی استفاده می‌کنند ، دمای سطح جلویی و پشتی گوشی به شدت زیاد میشود . کاربران مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی‌های شیائومی زمان شارژ کردن آنها را تجربه کرده‌اند . برای حل این مشکل موارد زیر را انجام دهید : گوشی را برای مدت طولانی درشارژ نزارید و بعد از رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصدی آن را از برق جدا کنید .

  بیشتر بخوانید :        آموزش سخت افزار رباتیک

در هنگام شارژ کردن گوشی ، از استفاده از آن بپرهیزیدو از اتصال به شبکه وای فای و اینترنت نیز پرهیز کنید .
از عکس های متحرک برای صفحه نمایش گوشی استفاده نکنید ، چون این تصاویر متحرک برای پردازنده بار اضافی ایجاد می‌کنند و به داغ شدن گوشیشیائومی منجر شوند .
از بازی‌های با رزولوشن بالا به مدت طولانی پرهیز کنید و از استفاده همزمان از چندین اپلیکیشن برای مدت طولانی هم بپرهیزید ، چون این کارها باعث بالارفتن بارو داغ شدن گوشی شیائومی می‌شوند .

مشکلات باتری گوشی شیائومی نوت12:
یکی از ایراداترایج گوشی‌های شیائومی ، عمر کوتاه باتری است . با وجود امکانات برتر و به‌روز در گوشی‌های شیائومی ، مصرف باتری به سرعت زیادمیشود و بعد از مدت کمی ، عمر باتری کم میشود . 

اموزش تعمیر موبایل در تهران

راهکارهای مهم برای بالا بردن عمر مفید باتری شیائومی نوت 12 :

آپدیت‌های مرتب سیستم عامل گوشی برای بهبود عمر باتری بسیار مفید است _ ابزارهایی مانند بلوتوث ، جی‌پی‌اس ، وای فای ، گوگل مپ و موارد مثل آن نهایتاً زمانی که نیاز است ، روشن کنید و سریع بعد از استفاده آنها را خاموش کنید _ داشتن آگاهی از اینکه باتری‌های لیتیوم یون به دما حساس هستند و در دماهای بالا به سرعت خالی می‌شوند . ازقرار دادن گوشی خود در دماهای بسیار گرم و یا سرد بپرهیزید_ حالت لرزش، روشنایی خودکار صفحه نمایش و روشن شدن صفحه به محض دریافت پیام را غیرفعال کنید _ درزمانی که شارژ گوشی کم استحالت صرفه‌جویی در باتری را فعال کنید .

 علت هنگ کردن گوشی شیائومی نوت12 :

معمولاً گوشی‌های میان رده و پایین‌رده شیائومی با مشکلاتی مانند هنگ کردن و کاهش سرعت عملکرد همراه هستند .

برای حل مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی نوت 12 راهکار های پایین را انجام دهید :

برای کاهش ایراد هنگ کردن گوشی شیائومی نوت12  برنامه‌های غیرضروری را از گوشی پاک کنید و بهتر است برای ذخیره‌سازی محتواهای حجیم از حافظه خارجی استفاده کنید .

گوشی خود را از برنامه‌های غیرضروری پاک سازی کنید تا فضای بیشتری برای برنامه‌های کاربردی شما آزاد شود _ اگر که گوشی شما به نظر می‌آید خیلی سنگین شده است ، امکان دارد  لازم باشد آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید ولی قبل از انجام این کارحتماً از همه ی اطلاعات شخصی‌ خود بک‌آپ بگیرید_ سرعت انیمیشن‌های گوشی را کم کنید تا سرعت رابط کاربری بیشتر شود .

علت وصل نشدن وای فای گوشی شیائومی نوت12 :

برای حل مشکل اتصال به وای فای گوشی خود را یکبار روشن و خاموش کنید و مودم یا روتر خود را هم ریست کنید_ در زمانی که با مشکل اتصال به دستگاه‌های بلوتوث روبرو می‌شوید اول دستگاه‌های جفت شده را از لیست دستگاه های ذخیره شده در گوشی پاک کنید و دوباره تلاش کنید تا اتصال برقرار شود پاک کنید _  استفاده از یک کاور نامناسب می‌تواند باعث مشکلات در ارسال و دریافت سیگنال شبکه وای فای و بلوتوث شود . پس اگر با ایراد اتصال روبه رو می‌شوید کاور گوشی خود را بردارید_ اگر بازبا مشکل اتصال به شبکه وای فای یا دستگاه‌های بلوتوث روبرو شدید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید ولی قبل از انجام این کارازهمه ی اطلاعات شخصی‌تان بک‌آپ تهیه کنید .

آموزش تعویض قطعات گوشی

حل مشکل وصل نشدن به بلوتوث گوشی شیائومی نوت12:

روشن و خاموش کردن بلوتوث : بلوتوث گوشی را روشن و سپس خاموش کنید تا اتصال بلوتوث بازسازی شود .

حالت هواپیما : اگرکه مشکل ادامه دارد حالت هواپیما را روشن و دوباره خاموش کنید . این کار ممکن است مشکل را رفع کند .

قطع و وصل کردن ارتباط : اگر گوشی به یک دستگاه بلوتوث وصل نمی‌شود ، آن دستگاه را از تنظیمات بلوتوث قطع ارتباط کنید و دوباره آن را به گوشی متصل کنید .

ریستارت دستگاه : در بعضی مواقع باگ‌های سیستمی ممکن است باعث ایراد بلوتوث شوند . برای رفع کردن این باگ‌ها گوشی را ریستارت کنید .