021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تعمیر یخچال صنعتی پرده هوا

بهترین آموزش تعمیر یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی از مهم ترین یخچال های عمومی برای افراد در اماکن عمومی می باشند . از یخچال های صنعتی استفاده گسترده ای نیز میشود . در صورت خرابی این یخچال ها خسارت بزرگی به افراد زده میشود . زیرا بعد از خرابی این یخچال ها مواد غذایی و خوراکی که در آن می باشد خراب و در نتیجه فاسد میشود .

به همین دلیل با مشاهده خرابی های کوچک و عملکرد نادرست آن به سرعت مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف نمایید . یخچال های صنعتی پرده هوا از محبوب ترین مدل های یخچال در بین افراد میباشند . این یخچال ها در فروشگاه ها و قصابی ها ، رستوران ها و سایر اماکن مورد استفاده قرار گرفته است . این یخچال ها به دلیل عملکرد مداومی که دارند بعد از مدتی دچار خرابی هایی مانند سایر لوازم برقی نیز میشوند که باید به آن توجه نمایید .

یخچال صنعتی روشن نمیشود :

ابتدا باید فیوز را بررسی نماییم ممکن است فیوز سوخته باشد که باید آن را تعویض نمایید . همچنین روشن نشدن یخچال صنعتی به دلیل خرابی ترموستات یخچال ، ولتاژ برق کم ، خرابی تایمر ، بریدگی سیم برق و…می باشد که باید آنها را بررسی نماییم .

  بیشتر بخوانید :      کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس

دوسرسیم‌های ترموستات را به عمل متصل کنید. اگر واحد کارکرد و اتصال برق نیز خوب بود ، ترموستات را عوض نمایید . همانطور که گفتیم ممکن است خرابی ازتایمرباشد که آن رابالامپ آزمایشی آمپرسنج مشاهده کنید و درصورت نیاز تایمر را تعویض کنید .

علت یخ زدن داخل یخچال صنعتی :

یکی ازمشکلات و خرابی های رایج یخچال های صنعتی تجمع یخ و برفک در داخل آن میباشد . به دلیل اینکه یخچال‌ها باید محیط خنکی فراهم کنند تا ازمواد غذایی نگهداری کنند ، اما ایجاد یخ و برفک درداخل آن‌ها هم مسئله ای غیر عادی است و یک مشکل تلقی میشود. برای جلوگیری از وارد نمودن صدمات به یخچال بهترین راه کار کشیدن یخچال از برق و آب شدن یخ ها می باشد . و بعد یخچال را تمیز کرده و آن راعیب یابی و تعمیر نمایید .

ایجاد بوی سوختگی ازکمپرسوریخچال صنعتی

اگر در داخل کمپرسور اتصال برق یا مشکلی رخ دهد ممکن است که باعث به وجود آمدن بوی سوختگی در این بخش از یخچال شود . 

بهترین اموزش تعمیر یخچال صنعتی

در این شرایط به سرعت دستگاه را ازبرق بکشید و سعی کنید منبع این خرابی را پیدا کرده وآن را برطرف کنید . اگر هر یک از این عوامل را در یخچال خود مشاهده کردید به سراغ کمپرسور بروید و از سالم بودن آن مطمئن شوید . البته گفتیم تمام خرابی ها فقط از موتور یخچال نیست ممکن است ازقطعه های دیگر یخچال نیز باشد پس از تمام شدن عیب یابی باید مشکل یخچال راپیدا کنید .

یخچال باصدای زیادی کارمی ‌کند :

یخچال های صنعتی به خاطر قدرت بالایی که دارند ، طبیعی است که صداهایی ازخود ایجاد کنند . گاهی ممکن است متوجه شوید صداهایی که از یخچال ایجاد میشود که غیر طیبعی است . یخچال های صنعتی از قطعاتی شامل کمپرسور ، فن و قطعات محرک و… تشکیل شده است که هر یک از آنها صداهای مختلفی نیز تولید میکنند . در صورتی که این صداها بیش ازحد باشد باید به سراغ تعمیرات یخچال صنعتی نیز بروید .

  بیشتر بخوانید :      عیب یابی سشوار کنوود

باروشن کردن کمپرسور فیوز میپرد :

اگر با روشن کردن کمپرسور فیوز شما میپرد به دلیل وجود اتصالی در سیستم میباشد . معمولا این کمپرسور یخچال صنعتی میباشد که در اثر کار کردن درست دچار خرابی و آسیب دیدگی شدید شده است و باید تعمیر و یا تعویض شوند .

رفع برفک داخل یخچال صنعتی :

وجود یخ و برفک درداخل یخچال‌های صنعتی امری غیر عادی است و یک مشکل مهم و پر اهمیت برای افراد می باشد . بهتر است که اول چرخه برفک زدایی یخچال خود را کنترل و تنظیم کنید . برای جلوگیری از وارد شدن صدمات بیشتر به یخچال خود ، آن را از برق بکشید و آن را خالی کنید تا یخ‌ها به صورت طبیعی آب شوند .

آموزش تعمیرات یخچال صنعتی

یخچال خنک نمیکند :

خنک نکردن یخچال به دلیل خرابی و ایجاد مشکلات در قطعات این دستگاه می باشد . خنک نکردن یخچال ممکن است بر اثر کمپرسور نیز باشد . همچنین مسدودشدن کویل‌های یخچال از عوامل خنک نکردن یخچال می باشد از عوامل دیگر ایجاد این مشکل آزادی حرکت فن خنک ‌کننده دستگاه است .

کمپرسور :

کمپرسور یکی از قطعات پر اهمیت در یخچال صنعتی می باشد که وظیفه آن گردش گازبه درون یخچال است . خراب شدن کمپرسور یکی از دیگر مشکلات رایج و نگران کننده است که دریخچالها ایجاد میشود که باید ان را تعمیر و یا تعویض نمود .