021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش راه اندازی دوربین مدار بسته ان آی کی

اموزشگاه راه اندازی دوربین مدار بسته

جنس بدنه این دوربین پلاستیکی می باشد و در مقابل باران و نور خورشید مقاوم می باشد . از آنجا که بعضی از دستگاه های ضبط کننده ی دی وی آرقدیمی می باشند و قادر به پخش دوربین های اچ دی را ندارند . لذا باید فقط دوربین های آنالوگ و با کیفیت تصویر تی وی ال بجای ای اچ دی گذاشته شود .

لذا برد حسگر تصویر این دوربین دیگر مگاپیکسل نبوده و تی وی لاین می باشد . لذا در هنگام انتخاب این دوربین ، این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع دوربین ، مخصوص دی وی آر های قدیمی میباشد .

نصب و راه اندازی دوربين های مدار بسته ان آی کی :

سيستم هاي مدار بسته ان آی کی بسته به نوع كاركرد هاي خود تجهيزات متنوعي نياز دارند كه بستگي به نوع عمليات نظارتي كه قرار است انجام شود تغيير ميكنند . دوربين هاي مخصوص كارهاي حفاظتي _ دستگاه سرور مرکزی دی وی آر _ نرم افزارهاي مخصوص نظارت از طريق شبكه_ سوكتهاي اتصالي بی ان سی براي دوربين هاي آنالوگ _ كابل هاي ارتباطي است . در عمل براي كارهاي حفاظتي دو نوع دوربين موجود است : دوربين هاي آنالوگ ان آی کی _ دوربينهاي تحت شبكه ان آی کی . 

  بیشتر بخوانید  :      آموزش استرولوژی مالی در فارکس

دوربين های تحت شبكه ما نيازي به دستگاه دی وی آر مركزي نداريم . در واقع دوربين های تحت شبكه از طريق كابل های شبكه با كامپيوترهاي موجود تبادل اطلاعات مي نمايند . حتي دوربين های جديدتر با استفاده از تكنولوژي پی او ای برق مصرفي خود را نيز از طريق كابل شبكه تامين مي نمايند و حتی بعضی از آنها از طريق تكنولوژی وای فای بصورت بيسيم به شبكه وصل مي شوند . دوربينها آنالوگ مزيت هايی دارند كه موجب شده است هم اكنون نيز از اين تكنولوژی استفاده شود . ارزان بودن _ راحتي اجرا _ كيفيت تصوير بالا _ استفاده از كابلهای اتصالی متراژ بالا از مزیت های آن میباشد . کارشناس باید ضمن بازديد از محيط طرح طوری جای دوربينها را مكان يابي كند كه با كمترين تعداد دوربين و هزينه بیشترین ديد در محيط وجود داشته باشد . فکرمیکنیم برای بازديد نياز به چهار عدد دوربين داريم . كه هر چهار دوربين از نوع آنالوگ ان آی کی انتخاب می شوند .

آموزش نصب دوربین مدار بسته

نقطه ای مناسب را براي نصب دی وی آر مركزی پیدا میکنیم . اين نقطه بايد جوری انتخاب شود كه از دوربينها به يك فاصله باشد تا در مصرف كابل صرفه جويي شود . هر دوربين آنالوگ ان آی کی نياز به دو كابل دارد . يكي شبيه كابل های كواكسيال آنت های خانگی است و يكی كابل برق در بیشتر مواقع برق اين دوربين ها از يك آداپتور تامين ميشود كه نیاز است براي تامين برق دوربين يك كابل برق تا دوربين كشيده شود . دوربين از طريق كابل كواكسيال اطلاعات خود را به دی وی آر مركزی میفرستد . برای وصل کردن اين كابل بايد از سوكت بی ان سی استفاده كرد .

نیاز است برای هر دوربين ان آی کی اين كار تكرار شود و برای هريك از آنها كابلی جداگانه تا دستگاه دی وی آر مركزی كشيده شود . يعني برای چهار عدد دوربين دستگاه دی وی آر مركزي ما باید حداقل چهار كاناله باشد .

  بیشتر بخوانید  :      نحوه عیب یابی برد پکیج وایلانت

پس از اينكه اتصال دوربين ها تا دی وی آر مركزی برقرار شد در اصل سيستم آماده بهره برداری اوليه می شودحال با روشن كردن و متصل کردن يك مانيتور به آن تصاوير را میتوانید ببینید .

اتصال مستقیم دوربین مداربسته ان آی کی به کامپیوتر و لپ تاپ :

برایوصل کردن دوربین مداربسته ان آی کی به کامپیوتر اول باید چک کنید که دوربین آی پی شما قابلیت پی در پی داشته باشد . بعد از آن برای نگاه کردن تصاویر باید نرم افزار مخصوص دوربین مدار بسته را نصب کنید . با رفتن به قسمت دانلود نرم افزار دوربین مدار بسته ان آی کی  نرم افزار مورد نظر را دانلود کنید و به وسیله کابل شبکه ، دوربین مداربسته ای پی ان ای کی را به پورت شبکه کامپیوتر متصل کنید . برای اضافه کردن دوربین ها در نرم افزاری که نصب کردید ای دی و رمز دوربین را وارد کنید .

نور محیط نصب دوربین مداربسته ان ای کی :

اگر ضبط تصاویر روشن و با کیفیت در شب و محیط‌های تاریک برای شما بسیار با اهمیت است باید به ویژگی دید در شب دوربین مداربسته ان آی کی توجه کنید .

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

راه‌های زیادی برای بهترشن دید در شب وجود دارند . چراغ‌ها و لامپ‌هایی که در محیط نصب دوربین مداربسته ان آی کی قرار دارند و روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته ان آی کی اثر می‌گذارند . دوربین باید در مکانی نصب شود که نور مستقیم چراغ‌ها یا بازتاب آنها در لنز دوربین تابیده نشود . برای ضبط کردن تصاویر روشن در تاریکی شب در اطراف لنز دوربین مداربسته ان آی کی ال ای دی های مادون قرمز نصب می‌شود . بدانید که دوربین علاوه بر چراغ ال ای دی مادون قرمز باید ضبط تصاویر واضح و با کیفیت دارای فیلترهم میباشد .