021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی برد پکیج وایلانت

آموزش تعمیر برد

برد پکیج را می توان مهمترین بخش پکیج ها دانست که به آن مغز دستگاه نیز می گویند . وظیفه این قطعه در پکیج ها ارسال دستورات پایشی و کنترلر از سنسورها است یا به عبارتی دیگر برد پکیج وظیفه هدایت کاری پکیج را بر عهده گرفته است .

برد پکیج وایلانت وظیفه دارد ، تا بر اساس اطلاعات ورودی که از قطعات واسط دریافت میکند ، دستورات مناسب را صادر کند تعمیر برد پکیج وایلانت در هیچ صورت نباید توسط تعمیرکاران غیر مجاز و افراد آماتورصورت گیرد زیرا برد دستگاه مهم ترن بخش پکیج است و ممکن است تعمیر اشتباه نه تنها از حل یک مشکل کوچک و جزئی خودداری کند بلکه منجر به تعویض کل برد ، خرابی دوباره و خرابی کل پکیج شود .

نشانه های خرابی برد پکیج وایلانت :

عدم کارکرد پکیج : با تلاش کاربر برای روشن کردن دستگاه پکیج وایلانت هیچ واکنشی از سیستم صورت نمی گیرد . با برخورد این مشکل به احتمال زیاد برد الکترونیکی دستگاه پکیج وایلانت معیوب شده است . در این زمینه باید خاطر نشان کرد که خراب شدن یا سوختن قطعات موجود در ساختار برد می تواند سبب روشن نشدن پکیج وایلانت شود .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش تعمیرات ورودی و خروجی پکیج

جرقه نزدن پکیج : این یعنی اختلالی در برد وجود دارد . اول گاز و قسمت‌های دیگر را چک کنید . اگر که مشکل از آنها نبود برد جرقه زن را کامل عوض کنید .

خاموش شدن ناگهانی پکیج : می تواند باعث ایجاد خطا و ایراد در بخش برد الکترونیکی دستگاه پکیج وایلانت باشد . بدانید که قطع شدن گاز ورودی و قطع جریان برق ، می تواند باعث خاموش شدن دستگاه پکیج وایلانت شود . با چک کردن و ارزیابی کردن این بخش ها می توان از خرابی بوجود آمده مطمئن شوید . اگر با بررسی گاز و جریان برق دستگاه پکیج وایلانت خرابی بوجود آمده همچنان پا برجا بود و باید نسبت به تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی دستگاه پکیج وایلانت اقدامات لازم را به انجاام دهید .

ریست شدن پکیج : در بوجود آمدن این ایرادعلت مختلفی دخالت دارند . با اینشرایط  ریست شدن ناگهانی دستگاه پکیج وایلانت یکی دیگر از نشانه های خرابی برد پکیج وایلانت بحساب می آید .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

البته عدم گرمایش مناسب رادیاتورها و همخوانی نداشتن آب مصرفی با دمای گرمایشی از دیگر نشانه های معیوب شدن برد پکیج وایلانت به حساب می آید .

چراغ‌ قرمز ثابت : این ایراد می‌تواندجدا از موارد دیگرموجب سوختن برد کنترل پکیج وایلانت باشد . پیش از تعمیر برد پکیج وایلانت اول بقیه عوامل را چک کنید اگر که بقیه عوامل ها سالم بود و ایرادی نداشت مشکل مربوط به بردهای الکترونیکی است که عیب‌یابی بردهای الکترونیکی پکیج وایلانت تخصصی می‌باشد .

عدم کارکرد پمپ : گرما و حرارت نداشتن سیستم آبگرم را می توان از دیگر نشانه های خرابی برد پکیج وایلانت به حساب آورد . دلایلی مثل بوجود آمدن ایراد در پتانسیومتر آب و انجام لوله کشی غیر استاندارد و عدم تنظیم درست دما و درجه حرارت در کاهش گرمای آب داغ پکیج وایلانت مؤثر هستند . اگر اینطور نبود پس برد الکترونیکی دستگاه پکیج وایلانت دچار ایراد و خرابی شده است .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش عیب یابی ظرفشویی لئوکو

عوامل موثر بر خرابی بردپکیج وایلانت :

نشتی و گردو غبار : در مدل های جدید دستگاه وایلانت طراحان سعی داشتند که در طراحی جعبه و یا قسمت قرار گیری برد پکیج وایلانت از ورود گرد و غبار به درون جعبه برد پیشگیری کنند ولی با اینوجود گرد و غبار هم صدرصدیک عامل مهمی باشد . در صورت نشتی در پکیج وایلانت احتمال راه پیدا کردن اب در سیستم برقی و برد می باشد پس امکان خرابی برد نشتی آب هم امکانپذیر است .

پایان عمرقطعه های پکیج : قطعه های برد هم مانندهمه قطعات پکیج دارای طول عمر مفید بوده و برد دستگاه پکیج وایلانت هم مثل  هر دستگاهی دارای قطعات مصرفی می باشد  که باید بعد مقدار عملکرد و عمر مفید عوض شود بطور مثال خازن استفاده شده با عمر مفید دوهزار ساعت است و احتمال خرابی پس از این تایم گفته شده کاملا طبیعی میباشد .

نوسانات برق : نوسانات شدید برق یکی از مهمترین علت های خرابی پکیج وایلانت و صدمه دیدن و آسیب دیدن برد میشود . پیشنهاد میشود حتما از محافظ برق مخصوص پکیج وایلانت برای دستگاه استفاده نمایید . 

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

تعمیر برد پکیج وایلانت :

برای تعمیر برد پکیج دیواری وایلانت باید ببینید ایراد از برد پکیج وایلانت است ، باید همان قسمت جلوی پکیج وایلانت را که پشت صفحه نمایش است را باز کرده و سپس برد را چک کنید . ایراد پکیج دیواری وایلانت در این حالت می‌تواند سوختن خازن‌ها ، خرابی آی سی و رگولاتور باشد . با خراب شدن هریک از این قطعات می‌توانید آن‌ها را خود عوض کنید ، ولی در بعض موارد ایراد پکیج وایلانت شما به صورتی است که با عوض کردن قطعات مشکل کاملا برطرف نمی‌شود ، و حتما باید برد را به طور کلی عوض کنید و اگر برد جداگانه در بازار پیدا نکردید پکیج وایلانت را عوض کنید .