021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اندیکاتور مومنتوم چیست ؟

آموزش معاملات در فارکس
ترید روزانه ارز دیجیتال چیست ؟

معمولا به خرید و فروش یک ارز در یک روز معاملاتی ترید روزانه میگویند . از این روش میتوان در همه بازارها استفاده کرد . یک تریدر به صورت روزانه به سطح دانش بالایی نیازمند است . زیرا این افراد با استفاده از اهرم ‌های بالا و طبیعتا ریسک بالا برای کسب سود از نوسانات کوچک بازار به معامله می‌پردازند .

اندیکاتور مومنتوم چیست ؟

اندیکاتورهای مومنتوم میزان سرعت و قدرت حرکت قیمت را ارزیابی میکنند . این اندیکاتورها به تریدرها امکان مشاهده و شناسایی نواحی اشباع خرید و اشباع فروش در نمودار قیمت را میدهند . نواحی اشباع خرید ، نواحی از نمودار قیمت است که خریدهای بسیاری در آن انجام شده و به حد اشباع رسیده است . از سوی دیگری نواحی فروش نیز قیمتی‌هایی از نمودار است که در آن‌ها فروش‌های بزرگی انجام شده است .

شناسایی هر دو ناحیه در نمودار قیمت  این امکان را به تریدرها می‌‌دهد تا بتوانند نواحی از نمودار که احتمال برگشت قیمت در آن‌ها بیشتر است را راحت‌تر شناسایی نمایند . اندیکاتور مومنتوم به معامله‌گران این قابلیت را به آنها میدهد تا قدرت پشت حرکات قیمتی را شناسایی نمایند و زمان‌ های احتمالی حرکت بازار در جهت روند اصولی را تعیین نمایند . این اندیکاتور همچنین می‌تواند در مشاهده نقاطی که قیمت در حال کاهش قدرت خود است ، مفید باشد تا معامله‌گران بتوانند خود را برای تغییرات احتمالی روند آماده کنند .

بیشتر بخوانید :    همه چیز در مورد فیلتر درایر

مزایای معاملات مومنتوم :

معاملات مومنتوم کمی متفاوت از سرمایه گذاری ارزشی است . در طول سال‌ها ، استراتژی‌های معاملاتی مومنتوم در بازارهای مالی سودآور بوده‌اند . به نظر می‌رسد که معاملات مومنتوم پرطرفدار‌تر از سرمایه گذاری ارزشی است ، به دلیل اینکه شما دارایی را خریداری میکنید که در حال افزایش است . شما مجبور به خرید یک دارایی کم ارزش نیستید و منتظر بمانید تا یک روز به ارزش ذاتی خود برسد و سرمایه گذاری شما در نتیجه سودآور شود . مزایای دیگر استفاده از معاملات مومنتوم این است که پتانسیل سود بالایی در مدت زمان کوتاهی وجود دارد . از آنجایی که شما از نوسانات بازار به نفع خود استفاده میکنید ، معاملات مومنتوم در نتیجه به دنبال شکار حرکت های بازار برای حداکثر کردن سود سرمایه گذاری شما می باشد .

بهترین آموزشگاه فارکس
اساس سرمایه‌گذاری مومنتوم چیست؟

سهام پر نوسان گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند . ما به دلیل اینکه به دنبال نوسان هستیم به سراغ سهام عادی می‌رویم . این را یادتان باشد که هر چه نوسان بیشتر باشد ، همان‌قدر که احتمال بالا رفتن سود وجود دارد ، احتمال ضرر هم وجود دارد .  یک راه‌ حل خوب برای اینکه دارایی‌های متناسب را راحت‌ تر پیدا کنید ، این است که به پربیننده‌ترین نمادهای روز توجه نمایید . وقتی تعداد زیادی از معامله‌گران توجه‌ شان را به یک دارایی معطوف می‌کنند ، ما باید از این فرصت مناسب به خوبی استفاده کنیم .

بیشتر بخوانید :    وظیفه اواپراتور در کولرگازی

اندیکاتور مومنتوم :

اندیکاتور مومنتوم با ترسیم یک خط در نمودار نشان داده می‌شود و معامله‌ گران می‌توانند با خواندن نشانگر حرکتی ، سرعت و قدرت تغییرات قیمت را تعیین کنند . هرچه میزان آن بالاتر باشد ، سرعت افزایش قیمت تندتر صورت می‌گیرد و برعکس، هرچه این عدد کمتر باشد ، سرعت قیمت به سمت کاهش پیدا کردن سریع تر می‌شود .

مومنتوم یک اندیکاتور تحلیل تکنیکال مفید در ترید ارز است ، زیرا توانایی تشخیص زمان‌‌ های افول و نزول قیمت‌ها را دارد . برای مثال ، اگر قیمت در حال حرکت به سمت پایین باشد ، نشان دهنده این است که اندیکاتور مومنتوم در حال افزایش است و می‌تواند نشان دهد که فروش احتمالی قدرت خود را از داده است .

بهترین آموزش فارکس
کاربرد های اندیکاتور مومنتوم :

یکی از کاربردهای اندیکاتور مومنتوم در دنبال کردن خط حرکت این است که اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد قرار می‌دهد . با دقت میتوانید در نمودار مورد نظر اطلاعات بسیاری از نوسانات قیمت ارز دیجیتال مورد نظر به دست بیاورید . برای مثال اگر خط مومنتوم به پایین‌ ترین سطح خود برسد و پس از آن مجدد روند صعودی پیدا کند ، متوجه میشوید که آینده بازار برای دارایی مورد نظر روند رو به‌ رشدی پیدا میکند .