021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع قطعات پکیج دیواری بوتان

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

پکیج بوتان تغییرات زیادی را داشت و توانسته در ایران به روز ترین و پیشرفته ترین پکیج دیواری را تولید کنید . پکیج دیواری بوتان در مدل های فندار و مجهز به دو مبدل حرارتی می باشند . و ازاین رو نیز قطعات مختلف و پیچیده ای نیز در آن به کار رفته شده که در ادامه به آنها میپردازیم .

فلوسوییچ در پکیج دیواری بوتان :

 فلوسوئیچ از قطعه های مهم پکیج دیواری میباشد که در قسمت ورودي آب سرد مصرفی شوفاژ قرار دارد . فلوسوئیچ براي کنترل جریان پکیج طراحی شده است . از جنس تفلون است و در بالاي آن یک آهنربا قرار دارد . همچنین یک بخش الکتریکی در قسمت بالاي فلوسوئیچ قرار دارد . زمانی که یکی از شیرهاي آب گرم باز شده و آب جریان می‌یابد و شناور به سمت بالا حرکت می‌کند . در اثر نیروي مغناطیسی آهنرباي بالاي شناور کنتاکت‌هاي رله باید به یکدیگر چسبانده شوند و جریان الکتریکی را در برد برقرار کنند .

کاربرد مشعل در پکیج دیواری بوتان :

 مشعل بیشتر دستگاه‌هاي گازسوز خانگی و پکیچ‌ها از نوع اتمسفریک هستند چون از صداي کم‌تری دارند ، به علاوه داراي کیفیت مناسب و کارایی بالایی نیز می باشند با توجه به ظرفیت محدود شوفاژ دیواري در آنها از این مشعل ها استفاده می شود .

  بیشتر بخوانید :       نحوه آشنایی با کولر گازی سوزوکی

شیر سه راهه موتوری پکیج بوتان :

کاربرد این قطعه معمولا در دستگاه‌هاي آموزش تعمیر فلو سویئچ و فلو متر گازي بدون مخزن آب گرم است . این وسیله برای تهیه‌ی آب گرم امکان استفاده از مبدل حرارتی ثانویه را ایجاد می‌کند . قطعه شیر سه راهی موتوری برقی در پکیج دیواری با دریافت فرمان از برد کنترل الکترونیک ، جریان آب مدار گرم کننده را از مسیر رادیاتورها قطع و به مسیر پوسته‌ي مبدل حرارتی ثانویه که از نوع پوسته و لوله است براي تهیه‌ي آب گرم مصرفی هدایت می‌کند . با بسته شدن آب گرم مصرفی شیر سه راهی موتوری مجددا آب مدار گرم کننده را به سوی رادیاتور هدایت می‌کند .

برد کنترل الکترونیک پکیج دیواری بوتان :

 برد کنترل وظیفه‌ي دریافت پیام ارسال شده از سنسور فشار ، پتانسیومتر و اکوستات و همچنین ارسال کردن فرمان‌هاي لازم براي کارکرد به موقع شیر کنترل گاز ، شیر سه راهی موتوري و پمپ مدار گرم کننده است . 

اموزشگاه مهیادیرزین

بردهاي الکترونیکی که به دو دسته تقسیم می‌شوند :

برد کنترل جرقه زن در پکیج : درون جعبه‌ي محفظه برد قرار گرفته  و بر روي برد اصلی کنترل شوفاژمونتاژ میشود وظیفه‌ي این قطعه جرقه‌زنی و همچنین کنترل شعله می‌باشد . برد به یک ترانس جرقه‌زن با ولتاژ بالا که روي براکت تختانی پشتی قرار گرفته و براي دادن عمل جرقه زنی وصل می‌شود .

برد کنترل اصلی در پکیج : در پشت صفحه‌ي کنترل و در داخل محفظه‌اي که به همین دلیل طراحی شده است قرار دارد . این برد کنترل با کل قطعات الکترونیکی و الکتریکی پکیج براي کنترل کارکردگوناگون دستگاه در ارتباط میباشد .

کارکرد پمپ جریان مدار گرم کننده در پکیج بوتان:

وظیفه‌ي این پمپ‌ها به گردش آوردن آب در مدار گرم کننده است . به همین دلیل به آن‌ها پمپ سیرکولاسیون گفته میشود . 

  بیشتر بخوانید :        عیب یابی همزن برقی اسکارلت

کار این پمپ فرستادن آب از دستگاه مولد گرما به رادیاتور و اتصالات آن‌ها است و در قسمت برگشت مدار گرمایش قرار دارد . این پمپ در حالت زمستانی هم در وضعیت فعال قرار دارد . به گونه ایی که در این وضعیت وظیفه‌ي گردش آب در داخل مدار گرمایش را بر عهده دارد . این پمپ در حالت تابستانی در وضعیت خودکار می باشد و بدنه پمپ سیرکولاسیون از جنس مواد کامپوزیت است .

وظیفه کلید ایمنی حداقل فشار آب در پکیج بوتان :

 وظیفه‌ی قطعه کلید ایمنی حداقل فشار آب کنترل و ایمنی براي وجود آب در سیستم مدار گرمایش شوفاژ می باشد . دراصل در صورت وجود نشتی در سیستم ، پر نشدن سیستم مدار گرمایش به اندازه‌ي کافی و عدم وجود فشار مناسب براي کارکرد شوفاژ دستگاه را قفل می‌کند و به شوفاژ اجازه‌ی هیچ واکنشی را نمی‌دهد . درهنگامی که فشار آب بیشتر از 40%بار برسد کلید وصل و اگر کمتر 40%ّباربرسد کلید قطع میشود .

اموزش تعمیرپکیج

کلید ایمنی حرارت در پکیج بوتان :

جای این کلید روی مبدل پره لوله ي دستگاه است . در شرایطی که درجه حرارت آب مدار گرم کننده  از ۱۱۰ درجه ي سانتی‌گراد بیشتر شود این کلید فعال میشود و با قطع جریان اصلی گاز دستگاه را خاموش می‌کند و بعد از گذشت حداقل 20 دقیقه  دستگاه را دوباره روشن کنید .

سنسور کنترل دما در پکیج بوتان :

سنسورکنترل دما یا سنسورحرارتی در مدار گرمایش روي خروجی مبدل حرارتی روي مبدل حرارتی و در مدار و روي لوله خروجی آب گرم مصرفی قرار داردکار این وسیله تشخیص دادن زمان استفاده  از آب گرم مصرفی است .