021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی همزن برقی اسکارلت

آموزش عیب یابی همزن برقی

دستگاه های همزن برقی  همیشه به عنوان یک دستگاه محبوب در بین خانوار های ایرانی به حساب می آمدند . از دسته بهترین برند های همزن برقی در بازار می شود به همزن برقی های برند اسکارلت اشاره کرد که بسیار محبوب است . مهم ترین نکته ای که باید در زمان خرید همزن برقی به آن توجه داشته باشید می شود به سرعت و قدرت توان مصرفی دستگاه اشاره کرد .

پنج دلیل روشن نشدن همزن برقی اسکارلت :

همزن برقی یکی از لوازم خانگی است که با استفاده از برق کار می‌کند و برای هم زدن مخلوط کردن یا یکنواخت ‌کردن غلظت مواد مخلوط ‌شده استفاده می ‌شود : کثیف بودن کلکتور_ ایراد در موتور _  قطعی برق _ خراب بودن کلید _ ایراد در دوشاخه

کثیف بودن کاکتور : کلکتور قطعه ای است که در موتور همزن برقی قرار دارد و وظیفه انتقال جریان برق از سیم پیچ ها به زغال ها را بر عهده دارد. اگر کلکتور کثیف شود ، جریان برق به خوبی منتقل نمی شود و موتور نمی تواند شروع به کار کند . باید کلکتور را تمیز کنید سپس از یک برس نرم و مقداری الکل استفاده کنیداول برس را به الکل آغشته کنید و سپس کلکتور را به آرامی برس بزنیدپس از تمیز کردن کلکتور، باید آن را خشک کنید .

  بیشتر بخوانید :       تعمیر جارو برقی سایا

ایراددرموتور : موتور همزن برقی وظیفه چرخش پره های همزن را بر عهده دارد . اگر موتور خراب شده باشد ، پره های همزن نمی چرخند و همزن برقی روشن نمی شود .

می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید _ با استفاده از مولتی متر می توانید جریان برق را در مدار موتور اندازه گیری کنید_ اگر جریان برق در مدار موتور وجود نداشت موتور خراب است و باید عوض شود .

باید کلکتور را تمیز کنید سپس  از یک برس نرم و مقداری الکل استفاده کنید اول برس را به الکل آغشته کنید و سپس کلکتور را به آرامی برس بزنیدپس از تمیز کردن کلکتور ، باید آن را خشک کنیداگر که کلکتور بسیار کثیف باشد یا آسیب دیده باشد امکان دارد نیاز به عوض کردن باشد .

ایراد در موتور : موتور همزن برقی وظیفه چرخش پره های همزن را بر عهده دارد . اگر موتور خراب شده باشد ، پره های همزن نمی چرخند و همزن برقی روشن نمی شود .

آموزش تعمیر لوازم خانگی

می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید _ با استفاده از مولتی متر می توانید جریان برق را در مدار موتور اندازه گیری کنید_ اگر جریان برق در مدار موتور وجود نداشت موتور خراب است و باید عوض شود .

قطعی برق : قطعی برق داخلی به قطعی برقی گفته می شود که در داخل ساختمان یا محل کار رخ می دهد . این نوع قطعی برق امکان دارد به دلیل مشکلاتی مثل خرابی فیوز ، قطع شدن سیم کشی برق ، اتصالی برق یا خرابی لوازم برقی رخ دهد .

 اول باید علت آن را شناسایی کنید_ اگر علت قطع شدن برق، خرابی فیوز باشد ، می توانید با تعویض فیوز ، مشکل را برطرف کنید_ علت قطعی برق قطع شدن سیم کشی برق باشد ، باید سیم کشی را عوض کنید_ اگراین ایرادمربوط به اتصالی برق باشد باید اتصالی را برطرف کرده و اگردلیل خرابی لوازم برقی باشد باید لوازم برقی راعوض کنید .

  بیشتر بخوانید :        نحوه آشنایی با گوشی آیفون ایکس       

خراب بودن کلید : کلید همزن برقی وظیفه روشن و خاموش کردن دستگاه را انجام میدهد . اگر کلید خراب شده باشد برق به موتور همزن برقی نمی رسد و همزن برقی روشن نمی شود . برای چک کردن کلید همزن برقی از یک مولتی متر استفاده کنید. با استفاده از مولتی متر جریان برق را در مدار کلید اندازه گیری کرده اگر جریان برق در مدار کلید نبود کلید خراب است و باید عوض شود اگر که که کلید همزن برقی خراب باشد باید آن را عوض  کنید .

همزن برقی را از برق جدا کنید_ محل کلید را پیدا کنید_ پیچ های کلید را باز کنید_ کلید را از همزن برقی جدا کنید_ کلید جدید را به همزن برقی وصل کنید_ پیچ های نگهدارنده کلید را ببندید_ همزن برقی را به برق وصل کنید و عملکرد آن راچک کنید .

بهترین آموزش تعمیرات لوازم خانگی

ایراددردوشاخه : اول دوشاخه همزن برقی را چک کنید . اگر دوشاخه همزن برقی سالم بودند ، باید به دنبال بقیه دلیل های روشن نشدن همزن برقی باشید .

در صورتی که دوشاخه یا سیم رابط همزن برقی دچارخرابی شده باشند باید آن ها را عوض کنید .

پیشگیری ایجاد مشکل روشن نشدن همزن برقی اسکارلت :

از همزن برقی به درستی استفاده کنید_ پس از استفاده از همزن برقی آن را از برق جدا کنید _ همزن برقی را به طور منظم تمیز کنید .