021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع لپ تاپ از نظر وزن و اندازه

اموزشگاه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر

لپ تاپ‌ ها می‌تواندطبق وزن و اندازه و یا انتظار کاربر طبقه‌بندی شده باشد . از نظر وزن و اندازه می‌توان لپ‌تاپ‌های بزرگ گیمینگ تا اولترابوک‌های باریک و سبک را انتخاب کرد و در قسمت کاربردی هم یک لپ تاپ ممکن است برای فعالیت‌های دانشجویی‌ ، مهندسی ، طراحی و یا بازی تولید شده باشد .

کارهای دانشجویی مثل : مرور وب و نگارش متن نیازی به سخت‌افزار قوی ندارند و معمولا در دسته بندی ارزان قیمت‌ها می‌توان مدل‌های متنوعی پیدا کرد ولی برای تولید طرح‌های حرفه‌ای و کارهای مهندسی و سنگین باید از مدل های قوی تر با قدرت پردازش بالاتر استفاده کنیم .

دسته بندی انواع لپ تاپ‌ ها طبق وزن و اندازه :

لپ تاپ‌های متوسط : اغلب لپ‌تاپ‌ها در این دسته بندی قرار می‌گیرند و به نام نوت‌بوک نیز شناخته می‌شوند . بیشتر کاربردهای عمومی و حرفه‌ای را می‌توان در محصولات این گروه یافت و به همین علت بیشترین استقبال را دارد . صفحه نمایش ۱۱ تا ۱۷ اینچ که در این میان ۱۴.۱ و ۱۵.۶ اینچی‌ها بروزترین هستند . وزن متوسطی در حدود ۱.۸ الی ۳.۲ کیلوگرم_ امکانات کامل و پورت‌های متنوع_ تنوع قیمت و توان پردازش ، ظرفیت‌های گوناگون رم و هارد .

  بیشتر بخوانید :         اموزش تعمیرات برد گوشی شیائومی    

نت بوک ها : نت بوک‌ها یک جریان زود گذر در سال‌های خیلی گذشته بودند . نت بوک‌ها در زمان عرضه خود به علت قیمت مناسب و وزن کم با استقبال خوبی روبه رو شدند و برای افرادی که جابجایی زیادی داشتند به عنوان وسیله دوم مناسب و کار آمد به حساب می آمدند . اما با گذشت زمان ضعف پردازشی و صفحه نمایش آن‌ها توسط کاربران تجربه شد و همزمان با توقف تولید پردازنده‌های اتم جای خود را به اولترابوک‌ها دادند . در زمان حال هم تقریبا تولیدشان صفرشده است . صفحه نمایش ۷ تا ۱۱ اینچ_ وزنی در حدود ۱ تا ۱.۵ کیلو گرم_ قیمت ارزان و قدرت حمل و جا به جایی زیاد از ویژگی های نت بوک ها میباشد .

لپ تاپ های هیبریدی : به معنی مصرف دوگانه است ولی لپ تاپ‌های هیبریدی لپ تاپ های تازه وارد میباشند که کاربردی در بین لپ تاپ و تبلت‌ها دارندکه به دلیل طراحی منحصربفرد از قیمت‌های زیادی برخوردار می باشند و با تغییر شکل می‌توانند نیاز‌های یک لپ تاپ  و تبلت را همزمان باهم  برای کاربران ایفا کند . این محصولات دارای صفحه نمایش لمسی میباشد و اگرچه کاربرد دو گانه برای آنها تعریف شده است ولی معمولا به یکی از دو گروه تبلت یا لپ‌تاپ بیشتر گرایش دارند .

آموزش تعمیر کامپیوتر

اگر ساختار این محصولات بر پایه پلتفرم ویندوز و پردازنده‌های ایکس 86 باشد بیشتر قابلیت‌های یک لپ‌تاپ را دارند اما در محصولاتی که از پردازنده آرمو اندروید استفاده می‌کنند قابلیت‌هاییک تبلت بیشتر دیده می‌شود . صفحه نمایش ۱۰ تا۱۲ اینچ_ قدرت پردازشی متوسط_  قیمت بالاو  طراحی منحصربفرد از ویژگی های این نوع لپ تاپ است .

اولترابوک ها : اولترابوک‌ها مدل فشرده نوت بوک‌ها به حساب می آید و امتیازاتی مانند وزن ، اندازه و طراحی منحصربفرد دارند ولی در مقابل قدرت پردازش آنها به بخاطر شرایط ناشی از باتری ، حجم و حرارت محدود است . بدنه باریک و سبک این مدل‌ها بیشتر مورد توجه کسانی است که نیاز زیادی به قدرت پردازش حرفه‌ای ندارند ولی توانایی حمل و جا به جایی دستگاه برای آنها مهم است . در اولترا بوک‌ها معمولا از پردازنده‌های کم مصرف استفاده می‌شود که سبب افزایش عمر باتری می‌شوند ولی در مقابل قدرت پردازش پایین‌تری دارند .

  بیشتر بخوانید :         عملکرد پکیج دمراد         

این اختلاف پردازش سبب شده که پردازنده‌های کم مصرف با یک رده پایین‌تر از جایگاه واقعی خود مقایسه شوند مثلیک پردازنده کم مصرف شبیه یک پردازنده نرمال است . صفحه نمایش  ۱۳ و ۱۴ اینچی و گاهی ۱۲ اینچ_ طراحی زیبا_ قیمت بالا_ قدرت پردازشی متوسط و وزن در بین ۱.۱ تا ۱.۸ کیلو گرم از ویژگی های مهم این نوع لپ تاپ میباشد .

اولترابوک استاندارد : اولترابوک‌ها بر اساس استانداردهایی که اینتل برای سازندگان لپ‌تاپ تعریف می‌کند طبقه‌بندی می‌شوند به طور مثال لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده‌های نسل چهارم استفاده می‌کنند وقتی به عنوان اولترابوک شناخته می‌شوند که ویژگی‌های زیر را داشته باشند . ضخامت کمتر از ۲۳ میلی‌متر برای مدل‌های ۱۴ اینچی و کمتر از ۲۰ میلی‌متر برای مدل‌های ۱۳.۳ اینچ_ ۶ ساعت شارژ باتری برای پخش یک فیلم با کیفیت اچ دی یا ۹ ساعت در حالت نیمه‌ فعال با ویندوز ۸_  ادامه فعالیت از حالت های برنیت کمتر از ۳ ثانیه و سرعت انتقال اطلاعات هارد ۸۰ مگابایت بر ثانیه از ویژگی های مهم این لپ تاپ باشد .

بهترین آموزش تعمیرات لپ تاپ

سرفیس بوک : صفحه نمایشگر لمسی دارندکه توسط مایکروسافت ساخته شده . سیستم عامل این لپ تاپ ویندوز است و سرفیس پرو در سال 2013 معرفی شد . تفاوت سرفیس بوک با لپ تاپ ، لمسی بودن نمایشگر سرفیس و امکان تبدیل شدن به تبلت میباشد .

کروم بوک : کروم بوک ساخته شده شرکت گوگل هستندکه کروم بوک روی سیستم عامل کروم اجرا می شود و این سیستم عامل توسط شرکت گوگل گسترش یافته است . کروم بوک نسبت به دیگر لپ تاپ ها امنیت ، سرعت زیاد دارد و در کروم بوک امکان پشتیبانی از اندروید وجود دارد .