021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع پکیج ایران رادیاتور

آموزش تعمیرپکیج

انواع پکیج ایران رادیاتور بر طبق تعداد مبدل

در یک دسته بندی دیگر، می‌توان انواع پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور را به دو دسته تقسیم کرد. این دسته از محصولات ساخت شرکت ایران رادیاتور، در حال حاضر، در انواع تک مبدل و یا دو مبدل گرمایشی، طراحی و تولید می‌شوند. نکته‌ای که لازم است در این بخش به آن اشاره شود این است که پکیج‌های تک مبدل ایران رادیاتور از یک مبدل برای تامین آب گرم مورد نظر و هم‌چنین گرمایش محیط استفاده می‌کنند.
این عامل موجب می‌شود تا محصول مورد نظر، استهلاک بسیار کم‌تری را تجربه کند. این در حالی است که پکیج‌های ساخت ایران رادیاتور در نوع دو مبدله، از دو مبدل برای مصارف شما استفاده خواهند نمود

همان‌طور که گفته شد شرکت ایران رادیاتور برای طراحی و ساخت پکیج‌های خود، انواعی از مدل‌ها را در نظر گرفته است که این مدل‌ها از نظر ظرفیت حرارتی، راندمان سوخت مصرفی، فشار آب مورد نیاز و …. با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. علاوه بر دسته بندی ذکر شده در بالا، این نوع از محصولات را می‌توان بر اساس سری و یا مدل ساخت نیز دسته بندی کرد. این تقسیم بندی برای این انجام شده است تا مشتریان این محصولات بتوانند پکیج مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنند و مورد استفاده قرار دهند

بیشتر بخوانید :             انواع پکیج خارجی

مزیت های نصب پکیج ایران رادیاتور

  1. دمای پکیج را می‌توانید به‌اندازه دلخواه تنظیم کنید.
  2. در صورت سکونت در آپارتمان، هر واحد سیستم گرمایشی جداگانه خواهد داشت.
  3. میزان مصرف انرژی پکیج نسبت به سایر دستگاه‌های گرمایشی کمتر است.
  4. بدون ایجاد سروصدا و تولید گرما کار می‌کند و شما بامشکل صدادادن پکیج مواجه نخواهید شد.
  5. به‌راحتی قابل دسترس است.
  6. ایمنی پکیج نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی بیشتر است.به فضای زیادی نیاز ندارد
آموزشگاه مهیادبرزین

آموزش روش روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

پر کردن با آب

مدار آب گرم مصرفی

-آب سرد ورودی به دستگاه را باز نمایید

-سیستم آب مصرفی را با باز کردن شیر آب گرم مصرفی هواگیری نمایید

مدار شوفاژ

-شیر پر کن (شماره 30 تصویر ) را باز نمایید

-شیر پرکن را هنگامی که عقربه فشار سنج مانومتر (شماره 27 تصویر) از مقدار تعیین شده بیشتر شد ببینید. در این حالت سیستم را هواگیری نموده و فشار را به 1.5 بار برسانید.

به این نکته توجه کنید : جهت روشن کردن پکیج ایران رادیاتور پس از نصب پکیج بر روی دیوار و اقدام جهت شارژ مدار شوفاژ دقت فرمایید که پکیج در حالت خاموش قرار داشته باشد.ضمنا در صورت نیاز به شارژ مجدد مدار شوفاژ در طول دوره کارکرد پکیج دستگاه را خاموش نموده و سپس اقدام به شارژ نمایید.

سیستم گاز رسانی

-شیر دستی گاز را باز کنید

-از عدم نشت گاز در تمام طول مسیر اطمینان حاصل نمایید.

-مسیر گاز رسانی را هواگیری نمایید

بیشتر بخوانید :     انواع پکیج ایرانی

پکیج ایران‌رادیاتور تک‌مبدل :

در این مدل از پکیج ایران از مدلی مبدل تحت اسم مبدل اصلی دوبل بهره برده می‌شود. سبک این مبدل‌ها به شکلی می‌باشد که میزان آبگرم مصرفی و آب سیستم گرمایش را هم از درون این مبدل عبور می‌دهد و بعد از گرم شدن هم به رادیاتورها خواهد رساند.

برای تامین کردن آبگرم مصرفی هم ، موقعی که شیر آب باز گردد. پمپ داخل دستگاه که می‌خواهد آب سیستم گرمایش را نیز سیرکوله کند، متوقف گشته و فقط آب خنک ورودی نیز وارد مبدل شده و از طریق شعله مشعل هم‌چنین پکیج گرم گشته و در آخر به مصرف خواهد رسید و عینا شبیه به آبگرمکن فوری مدل دیواری کار می‌کند. در داخل این سیستم نیز کنترل نمودن دمای آبگرم مصرف شده به علت تماس داشتن مستقیم با سیال شعله، دشوار تر بوده و به این دلیل است که میزان دمای آب گرم در زمان مصرف هم تا حدودی نوسان پیدا می‌کند.

پکیج ایران رادیاتور دارای چه عیب های است

گرفتن  بخشی از فضای آشپزخانه

پکیج ایران رادیاتور با توجه به ابعاد آن بخشی از فضای آشپزخانه را اشغال می‌نماید.

کم کردن رطوبت و اکسیژن هوا

پکیج ایران رادیاتور در هر محلی که نصب شود، رطوبت و اکسیژن هوا کاهش می‌یابد. کمبود رطوبت هوا و اکسیژن برای کودکان و افراد بزرگسال مضر خواهد بود. زیرا منجر به احساس خفگی و سایر اثرات زیان بار خواهد شد.

خطر مرگ در صورت نشتی دودکش

احتمال نشتی دود و گازهای سمی از پکیج وجود دارد که یکی از معایب پکیج ایران رادیاتور است. در صورتی که به هر دلیلی گازها به دلیل نشتی در محیط پخش شوند منجر به خفگی و مرگ خواهد شد.  البته این را می توانیم در خصوص سایر پکیج های گرمایشی نیز عنوان نماییم.

داشتن حداقل خروجی مشخص

پکیج‌های ایران رادیاتور دارای حد مشخصی از خروجی گاز به هنگام استفاده هستند. یعنی اگر تعداد مشخصی از افراد یک خانواده به طور همزمان از مصرف گاز استفاده نمایند میزان خروجی گاز برای نفر بعدی به شدت کاهش می‌یابد. زیرا پکیج‌های ایران رادیاتور فاقد مخزن آب پشتیبان هستند. چرا که وجود مخزن آب پشتیبان در پکیج نیاز بسیاری از افراد را تامین می‌نماید.

طول کشیدن پر شدن مخزن آب حمام

به دلیل عدم وجود مخزن آب پشتیبان در پکیج و استفاده مستقیم از شبکه آب، کاربران به هنگام استفاده از این سیستم گرمایشی متوجه دیر پر شدن آبگرم حمام خواهند شد.

عمر کمتر پکیج های ایران رادیاتور

از معایب پکیج ایران رادیاتور و البته سایر پکیج می‌توان به عمر کم آن‌ها اشاره نمود. پکیج‌ها در مقایسه با سیستم‌های مرکزی قدیمی همچون موتورخانه‌ها از عمر کم‌تری برخوردار هستند. عمر کوتاه پکیج از معایبی است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و گاها منجر به نادیده گرفتن سایر مزایای و ویژگی‌های این برند خواهد شد.