021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی

آموزش تعمیرات موبایل

برد گوشی شیائومی

نام دیگر این قطعه Mother Board می باشد. که این قطعه یک صفحه بزرگ سبزرنگ است و تمامی قطعات موبایل به آن وصل می باشد. این قطعه این امکان را برای گوشی فراهم می کند که همه اجزای گوشی به یک دیگر وصل شوند. برای مثال دوربین سلفی، دوربین پشت، ال سی دی، اسپیکر ها، مکیروفون موبایل، سی پی یو ودیگراجزای گوشی از طریق برد به یک دیگر متصل می باشند. 

برد شیائومی چند قطعه اصلی دارد:

مقاومت یکی از اجزای اصلی برد گوشی بوده که جریان برق را به صورت مساوی به قطعات و بخش های مختلف برد تقسیم می کند.  قطع ها دیگری از جمله دیود برای حفظ ولتاژ های ورودی به کار می روند. برای جلوگیری از ورود فشار قوی برق به دستگاه، از خازن در درست کردن برد استفاده می کنند. در صورت خرابی باید با رعایت تمامی موارد مهم، تعویض انجام شود. با یک اشتباه کوچک ممکن است به تمامی بخش های گوشی آسیب وارد شود

بیشتر بخوانید :            عیب یابی آی سی تغذیه سامسونگ

نشانه های خرابی برد گوشی شیائومی

اگر اسمارت‌فون شما روشن نمی‌شود یا فقط یک صفحه مشکی رویت میشود، باز هم این احتمال وجود دارد که قابل تعمیر باشد، اگرچه مادربرد آن آسیب دیده است و نیاز به تعمیر و تعویض دارد.  برخی از نشانه‌هایی که ممکن است مادربرد شما آسیب‌دیده باشد عبارتند از:
•    شما قبلاً باتری را عوض کرده‌اید ولی بازم با مشکلاتی روبرو هستید.
•    تلفن شما خاموش و روشن می‌شود یا کلاروشن نمیشود.
•    گوشی شما می‌گوید که کارت حافظه آن دچار خرابی است و آن را خارج کنید، ولی حتی وقتی کارت حافظه خود را خارج میکنید بازهم گوشی کار نمی‌کند.
•    برخی قسمت‌های تلفن به‌درستی کار نمی‌کنند. به همین اسونی. برد بسیاری از قطه های دستگاه را کنترل می‌کند، اگر مادربرد شما آسیب ببیند، تقریباً هر قسمتی ممکن است دچارمشکل شود

اموزشگاه تعمیرات موبایل

دلایل خرابی برد موبایل شیائومی

موارد بسیاری وجود دارند که موجب خرابی برد موبایل شیائومی می شوند این عوامل عبارتند از :

حرارت زیاد :

از اصلی ترین مشکلات در موبایل های هوشمند شیائومی بالا رفتن حرارت موبایل و در نتیجه اسیب به برد گوشی خواهد بود فعالیت های سخت ، قرارگرفتن در برابر نور آفتاب ، اتصالات برقی ، پایین بودن کیفیت قطعه های موبایل همه ی این عوامل باعث آسیب رسیدن و سوختن برد در اثر حرارت زیاد خواهند بود .

ضربه خوردگی :

مهم ترین عواملی که موجب خرابی برد گوشی خواهد شد ضربه می باشد و اندازه آسیب وارد شده به موبایل تعیین میکندکه بردگوشی چقدرخراب شده است ضربه های بزرگ موجب خرابی برد ، ضربه های سطحی صدمه رسیدن به برد و حتی وجود یک ترک بسیار کوچک هم شاید باعث قطع شدن قسمت های دیگر موبایل شوند به همین علت استفاده کردن از قاب برای موبایل بسیار اهمیت وضروری میباشد

بیشتر بخوانید :         عیب یابی باطری آیفون

اتصالات برقی :

از اصلی ترین وظیفه های برد کنترل کردن برق ورودی به قسمت های مختلف گوشی بوده است که در بیشتر وقت ها اگر باتری اصلی نباشد یا خراب شده باشد و ولتاژ مورد نیاز را به دستگاه نتقل نخواهد کرد و نیز کارکرد آی سی و بقیه قسمت های موبایل را بهم می ریزد بعضی اوقات شاید حتی سوختن یک خازن به علت کاهش یا افزایش ولتاژ برد اصلی گوشی باشد و حتما از سالم بودن باتری خود اطمینان یابید و در صورت خرابی سپس آن را تعویض نمایید وبعداز آن بنابراین به تعمیر برد موبایل شیائومی بپردازید .

آب خوردگی :

عبورکردن حتی چند قطره به درون دستگاه این امکان را دارد که مشکلات بزرگی را ایجاد نماید یا به عبارتی دیگر ورود آب به برد موبایل شیائومی حتی اگر آسیبی به برد وارد نکند ال سی دی ، اسپیکرها را دچار مشکل خواهد کرد

آموزش تعمیرموبایل

تعمیربردگوشی شیائومی

برای تعمیر برد گوشی باید ابتدا گوشی را باز کرده و سپس به برد اصلی دسترسی پیدا کنید. اینکار تنها با پیچ گوشتی موبایلی  یا پیچ گوشتی های مخصوص تعمیرات موبایل امکان پذیر است. البته توصیه می کنیم در صورتی که تجربه و دانش کافی ندارید به هیچ عنوان شخصا اقدام به تعمیر برد گوشی نکنید. پس از بررسی برد، می توان با تعویض قطعات آسیب دیده، برد گوشی را تعمیر کرد.