021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی باطری آیفون

آموزش تعمیرات موبایل

باتری آیفون در دسته بندی متفاوتی قرار دارد که همواره با توجه به مدل ها، برای گوشی های آیفون مختلف کاربرد دارد. اگرچه  قیمت تعویض باطری ایفون مناسب می باشد و قابلیت خرید آن برای همگان وجود دارد اما باید توجه کنید مرکزی که اقدام به خرید می نمایید جنس های اورجینال را ارائه نماید. عدم توجه به این موضوع شما را با هزینه های زیادی مواجه خواهد کرد.امروزه با توجه به محبوبیت در برند های اپل ، افرادی زیادی از انواع گوشی های آن استفاده می کنند که همین موضع باعث توجه به تعمیرات آن شده است. با توجه به این نیاز مراکز زیادی تحت عنوان نمایندگی مشغول به خدمات رسانی هستند

روش تست سلامت باتری آیفون

باتری های لیتیوم یونی آیفون ها، به راحتی شارژ می شوند و نسبت به مدل های قبلی، عمر طولانی تری دارند. اما گاهی تشخیص خراب شدن یا کم شدن طول عمر باتری گوشی کار ساده ای نیست. گاهی اوقات، خراب شدن باتری گوشی بدون نشانه است و ممکن است در اثر آن، قسمت های مختلف گوشی به صورت ناگهانی از کار بیفتد. البته با روش هایی می توان خرابی باتری را تشخیص داد. تست سلامتی باتری در تنظیمات گوشی آیفون، بررسی وضعیت باتری آیفون، کد تست باتری گوشی آیفون، استفاده از برنامه CoconutBattery و استفاده از اپلیکیشن iBackupBot از روش های تست سلامت باتری آیفون هستند.

بیشتر بخوانید :            همه چیز درباره آی سی تغذیه

بهترین زمان برای تعویض باطری ایفون:

هنگام تصمیم گیری در مورد تعویض یا عدم تعویض باتری آیفون  باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا باید عمر باتری را مشخص کنید. اپل در گوشی آیفون 6 و جدیدتر، اطلاعات مربوط به سلامت باتری را در Settings، Battery، Battery Health قرار داده است. در قسمت باتری هلتس آیفون می توانید ببنید که باتری گوشی شما با چه حداکثر ظرفیتی کار می کند، حداکثر توانایی های عملکرد آن چقدر است و گاهی اوقات پیامی نمایش داده می شود که به شما می گوید، باتری آیفون شما خراب است و هر چه سریعتر آن را تعویض کنید

اموزش صفرتاصدتعمیرات موبایل

نشانه های خرابی باتری ایفون

هنگامی که از عمر گوشی اپل شما مدت زمان زیادی می گذرد خود به خود عمر باتری ان هم کم می شود. دلایل زیادی بر روی خراب شدن باتری ایفون اپل و کم شدن عمر باطری ان اثر می گذارد

اگر دستگاه شما کارایی خوبی ندارد و مانند قبل کار نمیکند بهتر است. که تست سلامت باتری ایفون را انجام بدهید و علائم خرابی باتری ایفون :.

1)خاموش شدن ناگهانی

2)روشن ماندن فقط در صورت متصل بودن به شارژر

3)خاموش شدن دستگاه برای زمان کم

4)بیش از حد داغ شدن

5)باد کردن باتری دستگاه

بیشتر بخوانید :          تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ

چه میزان ظرفیت باتری آیفون در شرایط بهینه است:

ممکن است فکر کنید که از آنجایی که حداکثر ظرفیت آیفون شما از ۱۰۰٪ شروع می شود، تنها شرایطی است که می توان بهینه در نظر گرفت. با این حال، این کاملاً درست نیست. اپل، هر آیفونی با ظرفیت باتری ۸۰ درصد یا بالاتر را در شرایط مطلوب می داند.

در واقع، اپل به قدری در مورد سلامت باتری مطمئن است که ضمانت یک ساله آن هر باتری با ظرفیت ۸۰٪ یا بیشتر را پوشش می دهد. دیدن آیفون هایی که پس از یک سال هنوز ظرفیت باتری ۹۵ درصد یا بالاتر دارند، غیرعادی نیست.

اپل باتری های خود را با ظرفیت مازاد تولید می کند، به این معنی که در واقع از تمام توان عملیاتی بالقوه خود استفاده نمی کند. زمانی که وضعیت سلامت باتری آن ۱۰۰٪ یا حتی زمانی که ۸۰ درصد باشد، تلفن شما همچنان در شرایط بهینه کار می کند

اموزش تعمیرات موبایل

روش کالیبره کردن باتری گوشی آیفون

1- خالی کردن باتری آیفون:

 هر کاری که باعث زودتر خالی شدن باتری گوشی شما می شود را انجام دهید. بازی کنید. فیلم تماشا کنید و…

2- دو الی سه ساعت منتظر بمانید:

هنگامی که شارژ گوشی شما به صورت خود به خود تمام می شود هنوز هم مقداری شارژ در خود دارد. برای اینکه از خالی شدن کامل باتری موبایل خود اطمینان حاصل کنید، حدود 3 ساعت منتظر بمانید و بگذارید تمام نیروی آن دست برود.

3- شارژر را وصل کنید:

 شما باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. به هیچ عنوان برای شارژ   باطری موبایل وتبلت  از شارژرهای تقلبی استفاده نکنید. سعی کنید با کابل گوشی خود را شارژ نکنید و از شارژر اصلی گوشی خود استفاده کنید. پس از اینکه گوشی خود را به شارژ وصل کردید و صددرصد شد اجازه دهید برای مدتی در شارژ باقی بماند تا به صورت کامل شارژ شود.

4- خالی کردن مجدد باتری موبایل:

بار دیگر موبایل را به همان روشی که درمرحله یک گفتیم خالی کنید. البته شما می توانید با استفاده از نرم افزار کالیبره باتری آیفون این کار را نیز انجام دهید.

5- مجدداً دو الی سه ساعت زمان بدهید:

پس از اینکه گوشی خود را به صورت کامل خالی کردید و گوشی خاموش شد بهتر است باز هم مرحله دو را مجدداً تکرار کنید و منتظر بمانید تا انرژی باقی مانده باتری به صورت کامل از به پایان برسد تا سلامت باتری آیفون را حفظ کنید    قیمت باطری افون نیز به نسبت تعویض کلی گوشی مناسب تر حساب میشود.

6- دوباره گوشی را به شارژ وصل کنید:

این آخرین مرحله ای است که باید انجام دهید و اطمینان داشته باشید که با این کار باتری گوشی شما به صورت کامل و صحیح کالیبره خواهد شد. پس از اینکه گوشی خود را به شارژ وصل کردید، اجازه دهید چند ساعتی به شارژ بماند تا به صورت کامل شارژ شود.