021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر و عیب یابی پکیج شوفاژکار

آموزش تعمیرات پکیج

پکیج دیواری شوفاژکارجدا از بر تامین آب گرم مصرفی خانه ، آب گرم مورد نیاز برای شو فاژ ها را در زمستان فراهم میسازد . استفاده از پکیج دیواری مانند آبگرمکن دیواری و سیستم شوفاژ خانه  مزایای زیادی دارد . پکیج از نظر ولوم صدا بسیار کم صداست و بالا پایین آمدن دمای آب در آن مشخص نیست . 

ویژگی پکیج دیواری شوفاژکار :

ظرفیت مناسب : اگر پکیجی تهیه کنید که ظرفیت مناسبی نداشته باشد در تامین آب گرم با مشکلات بساریروبه رومیشوید. در منطقه ایی که به خاطر ارتفاع دریا چگالی هوا کم میشودو باید ارتفاع مناسب  را هم در نظربگیریدچون ظرفیت  پکیج  به چگالی هوا بسته است .

داشتن یا نداشتن فن : استفاده از پکیج دیواری فن دارسختی زیادی برای نصب ندارد میتوانید آنرا حتی در خارج از محیط خانه مثل : بالکن و حیاط خانه نصب کنید ، به دلیل محفظه بسته ، باد نمی تواند شعله را خاموش کند و درکارایی سیستم مشکل ایجاد می کند . می توان از پکیج تک مبدل در محیط با رعایت حداقل 50 متراستفاده کرد ، برای نصب رعایت گردن نکاتی مثل : ارتفاع خروجی  و اندازه دودکش برای نصب کردن  پکیج دیواری بدون فن مورد لازم است .

تک مبدل بودن یا دو مبدل بودن پیکج دیواری :

دو نوع پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل در بازار به فروش می رسد ، در پکیج دیواری دو مبدله، یک مبدل آب گرم مصرفی را تامین می کند و مبدل دیگر وظیفه تامین گرمایش مورد نیاز سیستم گرمایشی رادیاتورها را برعهده دارد . استفاده از پکیج دیواری دو مبدله به راحتی می تواند آب گرم یکنواختی برای ساکنین فراهم کند . هم چنین چون دو مبدل دارد ؛ دیرتر از پکیج تک مبدله دچار انباشت رسوبات می شود . اما پکیج تک مبدله ، یک مبدل اصلی برای تامین آب گرم و رادیاتورها دارند .

ملاحظه کردن دودکش

برای طبقات آخر ساختمان بایستی از پکیج فن دار استفاده کرد . چون در این طبقات طول عمودی لوله دودکش کمتر از 3 متر می شود . ولی در صورتی که طول افقی لوله دودکش در طبقات زیرین کمتر از یک متر باشد ، می توان از پکیج بدون فن استفاده کرد . البته توجه به ایمنی و برای جلوگیری از نشت گازهای سمی حاصل از احتراق پکیج پیشنهاد می کنیم از پکیج دیواری فن دار به‌ویژه با دودکش دو جداره استفاده کنید .

اموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

توجه به آب گرم مصرفی تامین مقدار آب گرم مصرفی از امکانات پکیج دیواری خوب به شمار می رود. اگر آب گرم زیادی مورد استفاده قرار می گیرد .

مشکلات پی در پی پکیج شوفاژکار:

(خاموش شدن پکیج شوفاژ کار،مشکل در تنظیمات سیستم پکیج ، خرابی  سیستم گرمایشی پکیج ، تمیز نبودن فیلتر ها،نصب کردن نادرست ، خرابی در قطعات) این مشکلات راج ترین مشکلات پکیج شوفاژ کار می باشد .

روشن شدن انفجاری پکیج شوفاژکار :

تنظیم نبودن میزان گاز ورودی و فاصله نامناسب بین مشعل و جرقه زن می‌تواند این مشکل را ایجادکند ، انسداد دودکش و خرابی سوراخ‌های اطراف جرقه زن  می‌تواند باعث این مشکل شودو برای از بین بردن این مشکل اول میزان گاز ورودی و فاصله مشعل و الکترود را بررسی و تنظیم کرده و در صورت انسداد دودکش و یا سوراخ‌های اطراف جرقه زن که می‌تواند باعث ایجاد این مشکل در پکیج شوفاژکار شود و با تمیز کردن دودکش و سوراخ‌های کناره های جرقه زن میتوانید مشکل بوجود آمده را حل کنید .

  بیشتر بخوانید :     نحوه تعمیرات کمپرسور یخچال صنعتی

اصلی‌ترین علت خرابی پکیج شوفاژکار :

نصب نامناسب : صب نادرست پکیج شوفاژکار باعث مشکلاتی مانند نشت گاز ، لوله‌کشی نامناسب و یا فشار بالا در سیستم شوفاژمیشود .

نداشتن تعمیر و نگهداری : پکیج شوفاژکار به طور مرتب تعمیر و نگهداری نشودامکان دارد مشکلات گوناگونی مثل : لوله‌کشی خراب ، خطادادن در سنسورها و یا خرابی قطعه های الکترونیکی میشود .

خرابی سیستم تهویه : سیستم تهویه پکیج شوفاژکار مثل : فن خنک کننده پکیج ، فیلتر هواپکیج وا در صورت خراب شدن باعث ( بالا رفتن دما و یا پایین آمدن فشار در سیستم شوفاژ ) میشود .

اموزشگاه مهیاد برزین

کثیف بودن فیلترها :

اگر فیلتر پکیج شوفاژکارتمیز نباشد جریان هوا را کاهش می دهدو باعث کم شدن کارایی  شوفاژکارمیشود . این موارد اصلی ترین خرابی پکیج شوفاژکار می باشد .

تعمیر برد شوفاژ کار :

اشکال در برد شوفاژکار می‌تواند به دلیل خرابی در اجزای الکترونیکی دستگاه پکیج ، خرابی در اتصالات الکتریکیو یا خطاهای نرم‌افزار باشد . برای تعمیر برد شوفاژکار ، قطعه الکترونیکی دستگاه باشد ، امکان داردبتوان آن را با عوض کرد و اجزای خراب شده درست کرد .