021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل خرابی جارو برقی فانتوم

آموزش تعمیرات جارو برقی

جارو برقی فانتوم ساخت ترکیه جزو جاروهای سطلی و بدون کیسه هست که این جاروها به تعویض نیاز ندارند و کافی است سطل پر از آشغال خالی شود . از مزایای جاروبرقی فانتوم می‌توان به زیبایی ، عملکرد بالای موتور ، سبکی و راحتی استفاده اشاره کرد . به راحتی بتوان آن را در کمد قرار داد و در حین استفاده پارویی و دسته ها را به راحتی وصل نمود .

این محصول به لطف ساختار جدا شونده ای که برای آن طراحی شده است در نقاطی که به سختی تمیز میشوند بسیار مفید است . جاروبرقی فانتوم با قدرت مکش بالا ، تمیز کردن آسان و سریع را فراهم می کند . قرار گرفتن بدنه موتور در قسمت بالایی ، مزیتی را در نظافت مکان هایی مانند سقف ، گوشه ها و زیر مبل و کابینت ها را ایجاد می کند .

یکسره شدن جاروبرقی فانتوم :

منظور از یکسره شدن جاروبرقی فانتوم این می باشد که با هر بار متصل کردن دوشاخه جاروبرقی فانتوم به برق دستگاه بدون فشاردادن  دکمه پاور روشن می‌شود و با کشیدن دوشاخه جاروبرقی فانتوم بطور خودکار خاموش می‌شود . خراب بودن رله جارو برقی  فانتوم _ نیم سوز شدن موتور فانتوم _ گرفتگی برس جاروبرقی فانتوم _ مسذود شدن جریان هوا_ خراب بودن کلید خاموش و روشن_ کثیف شدن فیلتر_ پر شدن کیسه جاروبرقی فانتوم _ استفاده کردن نادرست از دلیل های این ایراد است .

  بیشتر بخوانید   :       مشکلات یخچال فریزر فلور 

داغ شدن جاروبرقی فانتوم :

اگر بعد از گذشت پنج دقیقه از روشن کردن جاروبرقی فانتوم بسیار داغ می‌شود و نمی‌توانید بدنه دستگاه جاروبرقی را لمس کنید یقینا دستگاه جاروبرقی فانتوم شما دچار خرابی شده است وباید تعمیر شود تا مشکل دستگاه جاروبرقی فانتوم شما شناسایی و سپس تعمیر شود . نوسانات برق_ کثیف شدن فیلتر _ ورود آب به موتور_ خراب شدن لاستیک نگهدارنده موتور_ پر بودن کیسه_ گرفتگی لوله‌های جاروبرقی_ وارد کردن فشار بیش از اندازه_ سوختن فن موتور_ خراب بودن برد _ وارد شدن ضربه به جاروبرقی فانتوم _ خرابی موتوراز دلیل های این ایراد است .

صدای زیاد جاروبرقی فانتوم :

جاروبرقی‌های نسل قدیم 15 سال گذشته وقتی که روشن می‌شدند صدای وحشتناکی داشتند و می‌توانستند در کمترین زمان ممکن موجب سردرد شما شوند ولی اینایراد در جاروبرقی‌های فانتوم نسل جدیدحل شده است و با روشن کردن جاروبرقی فانتوم صدای بسیار جزئی از جاروبرقی فانتوم به بیرون منتقل می‌شود .

بهترین آموزش تعمیرات جارو برقی

که نشان دهنده کار کردن موتور جاروبرقی می‌باشد . شکستن قطعات داخلی_خراب بودن فن_تموم شدن عمر مفید_ عدم سرویس به موقع _ جارو کردن اجسام پر صدا_ لرزش بدنه_ خراب بودن موتور_ کثیف شدن فیلتراز دلیل های این ایراد است .

کار نکردن دکمه سیم جمع کن فانتوم :

جاروبرقی‌ فانتوم دارای قطعه داخلی به نام سیم جمع کن می باشند که با فشاردادن دکمه طراحی شده بر روی بدنه جاروبرقی فانتوم کابل بیرون کشیده شده را به سمت داخل جاروبرقی فانتوم جمع می‌کند ولی خیلی کم پیش می‌آید که سیم جمع کن جاروبرقی فانتوم دچار خرابی شود . چون که این قطعه از استقامت بالایی برخوردار است و خیلی سخت دچار خرابی می‌شود . فرسوده شدن کابل برق_ سیم جمع کن جاروبرقی فانتوم _ میکروسوئیچ دکمه سیم جمع کن _ برد جاروبرقی فانتوم  از دلیل های این ایراد است .

  بیشتر بخوانید   :       آموزش برنامه نویسی رباتیک       

علت بوی سوختگی و دود جاروبرقی فانتوم :

بویدود یا سوختگی جاروبرقی فانتومیکی از ایرادات همیشگی در این وسیله میباشد که اگر به آن توجه نداشته باشید اینایراد می تواند بیشتر شود .

فرسوده شدن بلبرینگ شما موجب سوختگی موتورجاروبرقی فانتوم میشود . موتور جاروبرقی فانتوم هم امکان سوختگی دارد . شاید مسدودی در جاروبرقی فانتوم به وجود آمده باشد که مانع عمل کردن تسمه جاروبرقی فانتوم میشود و در اخر بوی سوختگی میاید . برس جاروبرقی فانتوم خود را بررسی کنید تا مو و یا نخ به دور غلتک آن گیر نکرده باشد . سیم کشی جاروبرقی فانتوم شما هم ممکن است ایراد داشته باشد . ایراد در کلکتور نیزموجب سوختگی موتور جاروبرقی فانتوم میشود .

مکش نداشتن جاروبرقی فانتوم :

کیسه جاروبرقی : اولین چیزی که بایدچک کنید وضعیت کیسه جاروبرقی فانتوم میباشد . اگر کیسه پر باشد نمی تواند عمل مکش را به خوبی انجام دهد . پس درصورت پر بودن آن را عوض کنید یا در صورت دائمی بودن کیسه آن را تخلیه کنید . این کار را برای چک کردن مخزن گرد و غبار انجام دهید .

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

مسیر عبور هوا : سوراخ یا پارگی در شیلنگ جاروبرقی فانتوم هم تا حد زیادی روی مکش آن اثر خواهد داشت . در صورت دیدن نشتی هوا از شیلنگ آن را عوض کنید .

شیلنگ ها : گرفتگی در هر یک از لوله ها و شیلنگ ها موجب ضعیف شدن مکش جاروبرقی فانتوم می شود . همه مسیرها را چک کنید . در بخش برس انتهایی دسته جاروبرقی فانتوم جایی که جاروبرقی فانتوم با کف زمین تماس پیدا می کند . وضعیت برس ها را بررسی کنید که چیزی جلوی مسیر را نگرفته باشد . برای تمیز کردن این غلتک ها می توانید از یک موچین یا قیچی کوچک استفاده کنید . اگر غلتک برس ها آسیب دیده بود آن ها را عوض کنید .

فیلترها : اگر فیلترها کثیف شوند مسیر عبور هوا رامیگیرد و جاروبرقی مکش درست نخواهد داشت . پس در این شرایط فیلترها را با محلول جوش شیرین و آب تمیز کنید و اگر تمیز نشدند آنها را عوض کنید .