021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت های خرابی لپ تاپ Razer Book 13

آموزش تعمیرات لپ تاپ

لپ تاپ ها یکی از محبوب ترین سیستم ها می باشند که در بین اکثر افراد رواج پیدا کرده است . این لپ تاپ ها مانند کامپیوتر ها تولید شده اند . با این تفاوت که حمل و نقل لپ تاپ ها بسیار راحت می باشد و بیشتر افراد در محل کار ، منازل ، دانشگاه ها ، مدارس از لپ تاپ ها استفاده می نمایند . همچنین این لپ تاپ ها از مزایای بسیاری نیز برخوردار هستند و با تولید این لپ تاپ ها بیش از کامپیوتر ها مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین لپ تاپ ها مانند سایر وسایل الکترونیکی بعد از مدتی استفاده و در صورت ضرب خوردگی یا آب خوردگی دچار خرابی هایی نیز میشوند که باید مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرند .

رایج ترین علائم خرابی فن لپ تاپ :

ابتدا باید با علائم اولیه خرابی فن آشنا شوید تا در صورت دیدن این نشانه ها به سرعت بخش های آسیب دیده را تعمیر کنید . بررسی کردن سریع و برطرف کردن به موقع می تواند تا حد بسیاری از بیشتر شدن خرابی و آسیب دیدگی جدی قطعه خراب پیشگیری کند . رایج ترین عوامل خرابی فن ، تولید سر و صدای بلند از سوی لپ تاپ است . صدای فن معمولا کم بوده که تنها در صورتی که گوش خود را به بدنه این دستگاه نزدیک کنید صدای آن به گوش میرسد . اگر در حین عملکرد با لپ تاپ خود متوجه تولید صدای های بلند و غیر طبیعی از لپ تاپ شدید ، ممکن است فن به دلیل خرابی و آسیب دیدگی قطعات ، باعث تولید چنان صدایی شده باشد . 

 علت روشن نشدن لپ تاپ :

باتری لپ‌ تاپ می‌تواند ارتباط مستقیمی با روشن نشدن این دستگاه داشته باشد . یکی از کارهای نادرست در نگهداری لپ تاپ شارژ کردن لپ تاپ در صورت زیر % 10 بودن آن است . این موضوع باتری را تحت فشار قرار داده و عمر آن را کاهش میدهد . باتری باید انرژی بیشتری را صرف پر کردنش کند . اگر مقدار شارژ باتری‌ همیشه در ۳۰ تا ۹۰ درصد باشد ، بسیار مناسب است . در چنین شرایطی باتری‌ تحت فشار قرار نمی‌گیرد و عمر آن هم افزایش پیدا میکند .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ
 علت ویروسی شدن لپ‌تاپ :

ویروسی شدن لپ تاپ به دلایل بسیاری نیز رخ میدهد که این دلیل شامل متصل به اینترنت  ، فلش یا گوشی ممکن است باعث ویروسی شدن لپ تاپ شود .  ورود ویروس به لپ‌ تاپ باعث هنگ کردن یا کند شدن لپ تاپ میشود . ویروسی شدن لپ‌تاپ ممکن است باعث داغ شدن زود به زود لپ تاپ شود .  باید برای برطرف کردن این مشکل نصب ویروس‌ کش روی سیستم یا به ‌روزرسانی سیستم‌ عامل است .

داغ شدن بيش از حد لپ تاپ :

داغ شدن بيش از حد به دو دليل در لپ تاپ ها است . اول ، از آنجایی که لپ تاپ ها کوچک تر از دسک تاپ ها هستند ، قطعات آنها از چيدمان فشرده تري برخوردار هستند و فاصله کمتري نسبت به هم دارند . به دليل نزديکي بيش از حد از آنجا که بدنه يک لپ تاپ بسيار باريک است ، فضای چنداني برای خروج گرما وجود نخواهد داشت . همچنین هر چه لپ تاپ ها به پردازنده هاي قدرتمندتری مجهز مي شوند و سيستم های عامل به قدرت پردازش بيشتری برای اجرای خود نياز پيدا مي کنند ، گرماي بيشتري در داخل کيس توليد ایجاد میشود .

بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیرات یخچال سینجر

دلایل خرابی آی سی شارژ لپ تاپ :

آی سی لپ تاپ از مهم ترین قطعات مدار شارژ است که وظیفه آن شارژ کردن لپ تاپ می باشد . زمانی که آی سی شارژ لپ تاپ با مشکلاتی مواجه شود ، باتری دستگاه کند شارژ می شود و یا به هیچ عنوان سیستم قادر به روشن کردن نمی باشد . همچنین ممکن است زمانی که لپ تاپ به شارژ متصل است شارژ باتری کاهش یابد .

تعمیر آی سی شارژ از تعمیرات مهم لپ تاپ محسوب میشود و در صورت خرابی آن باید هر چه سریع تر برای تعویض و یا تعمیر آی سی شارژ اقدام نمایید . هنگام خرابی آی سی شارژ ابتدا باید مدار شارژ و قطعات مربوط به آن بررسی شود تا مشکل پیدا شود . از دیگر مواردی که باعث خرابی آی سی شارژ لپ تا میشود شامل  ورود ولتاژ نامناسب ،  به پایان رسیدن عمر قطعه و بالا رفتن دمای لپ تاپ است . که باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در صورت اهمیت ندادن باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای دیگر اجزای لپ تاپ نیز میشود .