021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عملکرد پکیج دیواری دوهزار

آموزش تعمیرات پکیج

پکیج های دیواری وظیفه تامین آب گرم ساختمان را بر عهده دارند . وقتی این پکیج ها دچار مشکلات و خرابی هایی می شوند ، باید سریعا مشکل پکیج را پیدا و برطرف کرد . پکیج های دیواری از مهم ترین لوازم برقی در منازل می باشند که در صورت خرابی باید برای تعمیر آن به سرعت اقدام کرد . 

زیرا در فصل سرما و همچنین بیشتر از چند روز بدون این دستگاه نمیشود دوام آورد . پکیج های دیواری به دلیل مزایای بسیاری که دارند در بین مردم بسیار محبوب شده است . و همچنین استفاده از آن در بین افراد بسیار رایج شده است . به دلیل استفاده مداومی که از این پکیج های دیواری میشد خرابی ها و مشکلاتی برای این دستگاه به وجود می آید . این خرابی ها شامل خاموش شدن مکرر پکیج ، نشت آب از پکیج ، دود کردن پکیج ، گرم نشدن آب ، کم شدن فشار آب ، روشن نشدن پکیج و…از خرابی های رایج این دستگاه می باشد که باید برای برطرف کردن آن به سرعت اقدام نمایید .

علت گرم نشدن پکیج دیواری دو هزار :

گرم نشدن پکیج دیواری از دلایل بسیاری برخوردار است . یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج به دلیل ایجاد مشکلات و خرابی فلوسوییچ آن می باشد . زمانی که شیر آب را باز می کنید و پکیج دیواری شروع به چشمک زدن می کند ، اگر آب گرم نشد به علت خرابی فلوسوییچ باشد این نشان دهنده این است که دیگر عمل نمی کند .

همچنین گرم نشدن آب پکیج از دلایل دیگری هم برخوردار می باشد . سنسور دما پکیج ممکن است به گرم نشدن آب هم مرتبط باشد . در صورت خرابی این قطعه آب پکیج هم گرم نمیشود .

یخ زدگی پکیج دیواری دو هزار :

در خارج پکیج‌های دیواری ، دمای انجماد می‌تواند یخ زدگی آب را به همراه داشته باشد و همچنین باعث آسیب رساندن به اجزای آن شود . مشکلات مربوط به سرد شدن پکیج های دیواری از مهم ترین خرابی های رایج این دستگاه می باشد که انجام اقدامات حفاظتی بسیار ضروری است . با انجام نصب محافظت در برابر یخ زدگی در شرایط آب و هوایی سرد کمک کند . این اقدامات حفاظتی کارکرد پکیج را حفظ و صحیح می‌کند ، و از تشکیل یخ در سیستم جلوگیری می‌کند .

اموزش تعمیر پکیج

کم بودن فشار آب گرم پکیج دیواری دو هزار :

گرفتگی لوله های آب گرم علت اصلی کم بودن فشار آب گرم پکیج دیواری دو هزار می باشد . پس باید در ابتدا لوله ها را بررسی کنید اگر مشکل از این قسمت نبود ، شیر خروجی را چک کنیدو بعد از آن فشار آب را تنظیم کنید و در صورت نیاز به تعویض و یا تعمیر پمپ سیرکولاتور آن را تعمیر یا تعویض نمایید . خرابی شیر خروجی آب گرم و همچنین کم بودن فشار آب ورودی و خرابی پمپ سیرکولاتور می توانند منجر به کم شدن فشار آب گرم در پکیج دیواری دو هزار شوند .

علت سر و صدای پکیج دیواری دو هزار :

صدا دادن پکیج دیواری دو هزار می تواند به دلایل مختلفی مرتبط باشد . صدا دادن پکیج دو هزار به دلیل کم بودن فشار ورودی آب سرد و یا خراب شدن سوئیچ فشار و همچنین خرابی پمپ اصلی پکیج  باشد . 

رسوب گرفتن مبدل های حرارتی و یا ایجاد مشکل در لوله های رادیاتور ها می تواند یکی دیگر از دلایل صدا دادن پکیج دو هزار باشد .

همچنین یکی از مشکلات رایج خرابی های پکیج به دلیل سرویس نکردن به موقع آن است . با سرویس کردن پکیج به موقع این دستگاه دیگر هیچ خرابی ها و مشکلاتی برای او ایجاد نمیشود و دیگر نیاز به تعمیر آن دیگر ندارید . با سرویس کردن پکیج میتوانید از سالم بودن تمام قطعات آن مطمئن شوید . سرویس پکیج شامل کنترل فشار آب ، تنظیم شیرگاز ، رسوب‌زدایی ، تنظیم حرارت ، هواگیری پکیج و رادیاتور ، بررسی عملکرد دودکش یا فن پکیج ، آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون ،  کنترل عملکرد دو مدار گرمایشی و بهداشتی و… می باشد که باید به آن اهمیت و توجه نمایید .

اموزشگاه عیب یابی پکیج

پکیج روشن نمی شود :

ابتدا باید بررسی شود که روشن نشدن پکیج به دلیل کم بودن میزان آب داخل مدار گرمایش است یا خیر . همچنین ممکن است به دلیل نشتی و یا ایراد در منبع انبساط پکیج دو هزار باشد . پس در صورت خاموش شدن پکیج باید بررسی شود که حداقل فشار دستگاه است که در صورت ایجاد مشکل در آن دستگاه روشن نمی شود .  ایجاد خرابی و مشکل در مدار گرمایش و گرفتگی مدارگرمایش ، جریان آب در مدار با مشکلاتی همراه است و باعث می شود پمپ پکیج هوا را به داخل بکشد که این اختلال باعث می شود تا برد پکیج قادر به روشن شدن نشود .