021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه

اموزش نصب دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته در انواع زیاد و مختلفی نیز تولید شده است . که هر کدام از آن ها در اماکن مختلفی کاربرد داد . اکثر افراد به دلیل داشتن وسایل ازشمند در منازل و محل کارهایشان از دوربین مداربسته برای نظارت بر آنان و همچنین نظارت و کنترل کارکنان محل کار خود و منازلشان از دوربین های مداربسته استفاده میکنند . 

دوربین مدابسته در بین مردم از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد . و استفاده از آن در بین مردم بسیار رایج است .

دوربین های مدابسته به سه دسته تقسیم میشوند :

1 _ دوربین های آنالوگ

2 _ دوربین های دو منظوره

3 _ دوربین های تحت شبکه یا IP

دوربین های تحت شبکه از انواع بسیاری برخوردار است . دوربین های IP نسبت به سایر دوربین های مداربسته از مزایای بسیاری برخوردار می باشند . دوربین های مداربسته تحت شبکه از قابلیت های بسیاری از جمله شمردن افراد ، تشخیص افراد ، تشخیص دود و…را دارد . دوربین های تحت شبکه دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند ، تعامل با سایر سیستم ها ، نصب آسان ، عدم نیاز به حافظه خارجی و دستگاه DVR  و…از ویژگی های خوب این دوربین مداربسته می باشند .

دوربین ‏مداربسته IP ثابت :

دوربین‏‌های تحت شبکه ثابت در بیرون داخل خانه مورد استفاده قرار میگیرند . این دوربین ها نمای واحد را در میدان دید دوربین ارائه ‏‌می‌دهند و کاملا سوژه‏‌ها را که از قبل تحت نظر قرار ‏‌می‌دهند . دوربین‏‌های ثابت به طور عظیمی در داخل و خارج از خانه استفاده قرار ‏‌می‌گیرند . در مقایسه با دوربین‏‌های PTZ ، آنها به پهنای باند کمتری برای پشتیبانی گیری نیاز دارند .

دوربین مداربسته دام :

بهترین دوربین های IP برای نصب در اماکن داخلی دوربین دام می باشند . دوربین دام نصب راحتی دارند و جلت توجه کمتری میکنند . شکلی که این دوربین دارد کمک میکند تا کمتر در دسترس و تغییر جهت باشد . با توجه به نوع لنز دوربین دام می توانید برای اتاق و راهرو استفاده کنید . دوربین های دام IP با کیفیت تصویر مختلف تولید می شود . اغلب دوربین های دام دارای لنز ثابت هستند و در انواع دیگر آنها نیز لنز وریفوکال به کار رفته است .

آموزش نصب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته بولت :

دوربین مداربسته‌ بولت یکی از مهم ترین دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری می باشد . این دوربین شکلی گلوله مانند دارد و برای نصب در محیط‌های بیرونی و به دلیل داشتن استاندارد های محافظتی برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی و محیطی مناسب می باشد . دوربین مداربسته بولت معمولا با لنزهای ثابت و در بعضی از دوربین ها با لنز ریفوکال تولید و عرضه می‌گردد . در خرید دوربین مداربسته بولت باید توجه داشت که هر چه فاصله‌ی لنز ثابت آن بیشتر باشد ، تصویر زاویه‌ی کمتری را در بر می‌گیرد .

دوربین مدار بسته پینهول :

دوربین مدا ربسته پینهول یک نوع دوربین مدار بسته ، برای کنترل و امنیت در فضا های عمومی تولید شده است . دوربین پینهول دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی می باشد . دوربین پینهول قادر به پوششی گسترده‌ از محیط مورد نظر می باشد . طراحی منحصر به فرد این دوربین باعث می‌شود که جلبه توجه نکند و درسقف‌ ها نصب می‌شوند . 

  بیشتر بخوانید :      آموزش تفاوت ارز دیجیتال و فارکس

این دوربین مداربسته دارای قابلیت های مانند کیفیت تصویر بالا ، قابلیت ضبط ویدئویی با رزولوشن بالا دوربین مداربسته پینهول می‌تواند در اماکن عمومی مانند فروشگاه‌ ها ، بانک ‌ها ، مراکز تجاری و … به خوبی عمل میکند .

دوربین مداربسته گردان :

دوربین گردان را دوربین اسپید دام نیز می‌نامند . دوربین مداربسته IP گردان قابلیت چرخانندگی و فیلم برداری در جهت مختلف به صورت افقی و عمودی را دارد . همچنین این دوربین اسپید دام تحت شبکه نسبت به سایر دوربین‌ها دارای قیمت بالاتری است .

دوربین های پین هول :

دوربین های پین هول دوربین هایی هستند که به صورت پنهانی در درون اشیاء یا اماکن مورد نیاز نصب می‌شوند . دوربین مداربسته پین هول به گونه ای است که از دید هیچکس ، قابل مشاهده نمیباشد . این دوربین‌ مداربسته معمولاً برای نظارت و کنترل مخفیانه در مکان‌هایی که نیاز به امنیت و کنترل دارند ، مانند ادارات و بانک‌ها استفاده میگردد .

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

دوربین IP باکس :

دوربین مداربسته باکس به خاطر شکل ظاهری که دارند به دوربین های جعبه ای مشهور هستند . دوربین تحت شبکه باکس به علت نداشتن لنز معمولا زمانی استفاده می شود که نیاز به یک دوربین ویژه با قابلیت های اختصاصی داشته باشد . روی این دوربین های جعبه ای می توان انواع لنز دید در شب ، مادون قرمز ، حساس به گرما و غیره با توجه به نیاز کاربر نصب میشود .