021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی برد لباسشویی امرسان

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

برد لباسشویی از قطعات بسیاری نیز تشکیل شده است . این قطعات شامل خازن‌ها و فیوزهای بسیار حساس نیز میباشد . در صورتی که برق اتصال دهد ، احتمال دارد هر کدام از این خازن‌ها دچار اتصالی شوند و برد این دستگاه بسوزد . البته سوختن برد ماشین لباسشویی از دلایل دیگری هم می باشد .

در صورت رخ دادن اتش سوزی هم برد دستگاه میسوزد که در این صورت باید به جای تعمیر این دستگاه برد آن را تعویض نمایید ، زیرا دیگر برد دستگاه قادر به تعمیر نمی باشد و باعث عدم عملکرد این دستگاه میشود . همچنین از دلایل دیگر سوختن برد لباسشویی نفوذ آب به درون لباسشویی و وارد شدن بر برد این دستگاه می باشد . همچنین غیر از آسیب رساندن به برد لباسشویی باعث آسیب رساندن به قطعات درون دستگاه هم میشود . زیرا نفوذ آب به قسمت‌های داخلی دستگاه ، سبب اتصالی برق به بدنه لباسشویی خواهد شد .

علائمی که نشان میدهد برد لباسشویی دچار خرابی شده است شامل درب دستگاه باز نمیشود ، نشان دهنده ارور روی صفحه نمایشگر لباسشویی ، آب ماشین لباسشویی گرم نمیشود ، جمع شدن بیش از اندازه آب در مخزن ، خرابی پنل لباسشویی و… از علائم خرابی برد لباسشویی می باشد .

خرابی تسمه لباسشویی امرسان :

دیگ لباسشویی در صورت انتقال نیرو به چرخش در می آید . تمسه ی ماشین لباسشویی به دیگر قطعات نیرو وارد میکند تا آنها باعث چرخش دیگ این دستگاه شود .

  بیشتر بخوانید :        نحوه تعمیرات جارو برقی ارج

این تسمه باعث به حرکت درآوردن پولی و شفت می‌شود که در نتیجه فرایند چرخش و شست‌وشو لباس ها صورت انجام میشود . تسمه در اثر کارکرد زیاد و مداوم و همچنین فرسودگی و خرابی این قطعه موجب به صدا درامدن لباسشویی در زمان خشک کردن لباس‌ها می‌شود که باید سریعا مشکل برطرف شود و باید آن را تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض کرد .

لرزش لباسشویی امرسان :

لرزش لباسشویی امرسان که دربعضی از مواقع با سر و صدای همراه است ، می‌تواند  به دلیل یک نقص فنی در دستگاه یا به دلایل کوچکی مثل قرارگیری نامناسب باشد . خرابی کمک فنر لباسشویی ، حجم بیش ازحد لباس ها  ، تراز نبودن محل قرار گیری ماشین لباسشویی ازدلایل رایج لرزش ماشین لباسشویی می‌باشند . لرزش لباسشویی در مدت زمان طولانی می‌تواند بر اثر نحوه کارکرد لباسشویی تاثیر منفی داشته باشد .

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی :

بعد از اتصال شلنگ های آب سرد و گرم  و متصل کردن شلنگ تخلیه ، بعد از روشن کردن دستگاه لبسشویی شیر برقی شروع به کار می کند و آب را درون لباسشویی می کند که تا جایی که به حد کافی برسد .  

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

هیدورستات لبسشویی باعث غیر فعال کردن شیر برقی شود و در ادامه نوبت فرآیند های دیگر می باشد که از این رو اگر آب داخل لباسشویی گرم نمی شود به دلیل خرابی المنت لباسشویی ، ایراد در بخش آبگیری لباسشویی ، خرابی برد دستگاه ، خرابی ترموستات و… نیز می باشد که باید برای عیب یابی آن اقدام کرد .

خرابی هیدروستات لباسشویی :

هیدروستات لباسشوییز قطعه ای بسیار مهم در لباسشویی می باشد . هیدروستات وظیفه تشخیص میزان آب و رطوبت در دستگاه را نیز بر عهده دارد . اگر هیدروستات مقدار آب داخل دستگاه را به میزان بالا تشخیص دهد ، دور تند تا زمان تخلیه شدن این آب شروع به کارکرد نمی کند . اگر آب دستگاه به طور کامل تخلیه شده باشد دور تند آن شروع نمی شود ، هیدروستات دستگاه را باید چک کنید . هیدروستات قطعه کوچکی است که در صورت خراب شدن باید تعویض شود .

  بیشتر بخوانید  :        نحوه تعمیر یخچال فریزر ساید پارس شوا

استفاده از شوینده بیش از حد در لباسشویی :

ریختن مایع در ماشین لباسشویی باید به اندازه باشد . در صورت ریختن مایع به مقدار بیش از حد در دستگاه لباسشویی باعث میشود دستگاه شما کف زیادی ایجاد کند و این کف به قطعات دستگاه لباسشویی شما همچون برد آسیب خواهد رساند . پس برای جلوگیری از بروز این مشکلات ، از ریختن شوینده بیش از اندازه در دستگاه خودداری کنید . همچنین کف بیش از حد می تواند به دلیل انتخاب شوینده غیر اورجینال باشد . بنابراین باید این مورد هم بررسی کنید .

جریان آب در لباسشویی متوقف نمیشود :

هر لباسشویی دارای شیر برقی هستند که برای تخلیه آب از آن استفاده میگردد . شیر برقی یک شیر کنترل شده الکتریکی می باشد که وظیفه کنترل ، قطع و وصل جریان آب ورودی به داخل لباسشویی بر عهده دارد .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

همیشه میزان آب ورودی به لباسشویی یکسان است ، وقتی ماشین لباسشویی پر از آب می شود ، به این منظور است که لباسشویی دچار مشکلات و خرابی هایی شده است که باد بررسی شود . عدم توقف آب در لباسشویی به دلیل گیرکردن یا خرابی شیربرقی میباشد . در این موقع آبگیری به صورت مکرر و عدم تخلیه آب از دستگاه اتفاق می افتد . اگر شیربرقی دچار خرابی شده باشد ، لباسشویی بعد از اتمام کار تخلیه را شروع نمی کند و آب داخل لباسشویی جمع می شود .