021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیرات جارو برقی

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

جاروبرقی یک وسیله پر استفاده و ضروری در هر خانه ای می باشد . استفاده از جاروبرقی ها در اماکن و منازل به طور گسترده بوده و خرابی های این سایل هم افزایش پیدا کرده است . جاروبرقی ها در انواع و مدل های مختلفی تولید میشوند که به جز استفاده در منازل در هتل های بزرگ ، مغازه ها ، کارخانه ها و … هم استفاده میگردد .

برای اینکه جاروبرقی دچار خرابی نشود باید از آن به درستی مراقبت کرده تا دچار خرابی نمیشود . باید پس از استفاده از جاروبرقی کیسه آن را تعویض و اگر یک مخزن دائم بود آن را شستشو دهید زیرا در صورت پر پودن کیسه جاروبرقی جاروبرقی دیگر روشن نمیشود ، یا باعث ایجاد صدا و ایجاد بوی سوختگی میشود . همچنین قطعات دیگر از جمله فیلتر ها که اگر تمیز و یا تعویض نشوند باعث ایجاد مشکلات جدی تری در درون این دستگاه ها میشود .

رفع کم شدن قدرت مکش جاروبرقی ارج :

کم شدن قدرت مکش جاروبرقی میتواند یک مسئله مشکل ساز برای تمامی افراد باشد . با کم شدن قدرت مکش جاروبرقی ها کارها برای افراد بسیار دشوار و دردسرساز می باشد . با خراب شدن سیم پیچ موتور و عدم عملکرد موتور با حداکثر توان آن نیز مواجه میشویم که در این حالت باید موتور را تعویض و یا سرویس نمایید . 

  بیشتر بخوانید   :      تعمیرات ماشین لباسشویی وست پوینت

سرویس جاروبرقی شامل تمیز کردن و یا تعویض کردن فیلتر های داخلی و خارجی روی محفظه موتور ، تعویض کیسه و جایگزینی کیسه جدید و هوابندی و رفع هوا دزدی موتور میباشد .

فیلتر جاروبرقی ارج :

هنگام روشن کردن جاروبرقی ارج علاوه بر مکش هوا به داخل دستگاه ، آشغال‌ها و زباله ها و همچنین آلودگی ها نیز به درون کیسه‌ی جاروبرقی میروند . همچنین با مکش هوا به داخل  باعث می‌شود تا علاوه بر زباله ، گرد و غبار و هر چیزی نیز به داخل بدنه‌ جاروبرقی وارد شود . اگر این ذرات و گرد و غبار به موتور وارد شود باعث خرابی و آسیب دیدگی آن خواهد شد . در چنین شرایطی وجود یک فیلتر تمیز و سالم بسیار مهم می باشد است . فیلتر جاروبرقی جزو یکی از مهم‌ترین اجزای جاروبرقی به شمار می‌رود و تاثیر بسیاری بر روی دوام و ماندگاری قطعات دستگاه می‌گذارد .

صدای زیاد جاروبرقی :

در بیشتر مواقع سر و صدای جاروبرقی به دلیل خرابی و آسیب دیدگی موتور درایو دستگاه  می باشد . گاهی ممکن است سر و صدای تولید شده توسط جاروبرقی به دلیل خرابی و شکستگی یک قطعه در درون دستگاه شما باشد .

آموزش جارو برقی

شما باید در این حالت مونتاژ کامل غلتک برس را عوض نمایید . صدای زیاد جاروبرقی همچنین می‌تواند به دلیل شکستگی یا فرسایش در جایی که قلم مو به بدنه جاروبرقی متصل شده است .

علت جرقه زدن جاروبرقی کهکشان :

جرقه زدن جاروبرقی یکی از مشکلات رایج این دستگاه می باشد که برای افراد بسیار ناراحت کننده می باشد . وجود هر گونه مشکل یا آسییب در کلکتور ، انسداد و یا گیر کردن زغال جاروبرقی ، خراب شدن بلبرینگ ، خرابی موتور دستگاه و یا نیم سوز شدن موتور از دلایل جرقه زدن این دستگاه می باشد .

خرابی باتری جاروبرقی کهکشان :

وقتی باتری جاروبرقی ضعیف و یا دچار خرابی میشود ، منجر به کاهش قدرت مکش این دستگاه میشود . اگر جاروبرقی کهکشان درایو کافی نداشته باشد ، قدرت لازم را برای مکش صحیح زباله ها را نیز ندارد . 

  بیشتر بخوانید   :      نحوه تعمیرات ماشین ظرفشویی سام

ابتدا کارکرد باتری را نیز بررسی نمایید و در صورت نیاز آن را با باتری جدید عوض کنید . پس از تعویض کردن باتری جاروبرقی را روشن کرده و عملکرد این دستگاه را بررسی کنید .

پر شدن پاکت یا مخزن جاروبرقی :

علت سر و صدای زیاد جاروبرقی در حین عملکرد می تواند به دلیل پر شدن کیسه جاروبرقی اتفاق بیافتد که در این مورد کیسه جاروبرقی از زباله جمع شده و موتور برای مکش بیشتر صدای های بدی  از خود تولید می کند . در بعضی از مدل های که به جای کیسه از مخزن استفاده میکنند سرویس و تمیز کردن این مخزن می تواند از آسیب به موتور دستگاه جلوگیری کرد . کیسه های جاروبرقی دارای دو مدل هستند که یک بار مصرف و دائم می باشند که در مدل دائم می توانید کیسه زباله را خالی کرده و پس از شستشو مجدد استفاده کنید .

بهترین آموزش تعمیر لوازم خانگی

عدم چرخیدن برس جاروبرقی :

نچرخیدن دسته و برس جاروبرقی می‌تواند به دلیل خرابی هایی از سوی کمربندها باشد . برای این کار باید کمربند مسدود شده و کمربند درایو را چک  کنید و از عملکرد و کارکرد درست آن‌ها اطمینان حاصل کنید . اگر هر کدام از آاین کمربندها دچار خرابی شوند باید آن ها را تعویض نمایید . هر یک از این قطعات جاروبرقی در صورت مواجه شدن با مشکلاتی باید به سرعت تعمیر و تعویض و یا مورد بررسی قرار بگیرند زیرا باعث آسیب رساندن به قطعات دیگر جاروبرقی میشود .