021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی لپ تاپ اچ پی

اموزشگاه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر

لپ تاپ یک وسیله بسیار کاربردی و محبوب برای بیشتر افراد می باشد . این وسیله روازنه در دسترس کاربران قرار دارد و از آن استفاده زیادی میشود . این به دلیل استفاده بسیاری که از آن میشود شامل خرابی هایی نیز میشود . این مشکلات شامل خرابی برد الکترونیکی .

هنگ ، ریست ، داغ کردن لپ تاپ ، بالا آمدن رندم ویندوز و اشکال صفحه آبی ، قطعات الکترونیکی تشکیل دهنده روی مادربرد لپ تاپ ، آموزش تعمیر و تعویض جک پاور لپ تاپ ، تعویض و تشخیص خرابی های آی سی صدا می باشد .

مادر برد لپ تاپ اچ پی :

در صورت خرابی مادر برد لپ تاپ مواردی رخ می دهد که این قطعه دچار خرابی شده است . روشن نشدن کامپیوتر ، به هم ریختن تصویر ،  خاموش شدن کامل رایانه ، کاهش سرعت سیستم از مورادی هستن که در صورت خرابی مادربرد دچار مشکلاتی میشوند . در برخی از موارد معیوب شدن مادربرد موجب خاموشی لپ تاپ می شود .  در صورت معیوب شدن کابل ها و مشکلات نرم افزاری شناسایی نشدند ، قطعا ایراد از مادربرد لپ تاپ می باشد . کارشناس باتدا باید اجزا و عوامل ایجاد این مشکل را به خوبی بررسی کرده و در صورت سالم بودن این اجزا به سراغ مادر برد بروید .

  بیشتر بخوانید   :      عملکرد مایکروفر سیج

ترمیم و تعویض کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی :

کارت گرافیک یکی از قطعات مهم در لپ تاپ است . کارت گرافیک کیفیت و گرافیک تصویر و برنامه ها را مدیریت می کند . بعد از نصب ویندوز با آیکون های بزرگ رو به رو شدید ، کارت گرافیک بر روی آن نصب نشده و پیام نصب نبودن کارت گرافیک برای شما نشان داده میشود . خرابی کارت گرافیک در اثر اتصالی برد لپ تاپ ، نوسانات برق ، پردازش های سنگین صورت میگیرد . رنگی شدن و صورتی شدن تصویر ، بی کیفیت شدن تصویر و… از جمله نشانه های خرابی کارت گرافیک لپ تاپ میباشد .

مشکلات صدا لپ تاپ اچ پی :
آی سی صدا و خازن های اطراف بايد  مورد بررسی قرار بگیرد . خازن smd نزدیک خازن های صدا میباشد . ابتدا بايد خازن صدا را تعويض نمودع و  بعد سراغ آی سی ميرويم و در نهايت  io  اگر باز دچار مشکلاتی بود قطعا از s.b  است .  همچنین اطمینان حاصل کنید که سنسور صدا هیچ مشکلی ندارد .

آموزش تعمیر کامپیوتر

لپ‌ تاپ‌ها از یک سنسور برای اینکه متوجه بشوند هدفون را به جک صدا وصل نموده اید یا نه استفاده می‌کنند . اگر سیستم شما فکر می‌کند که هدفون‌ها به برق متصل هستند ، حتی اگر نباشند ، صدا را به بلندگوها ارسال نمی‌کند . پس این اتصال را قطع کنید .

شل شدن سوکت شارژ لپ تاپ اچ پی :

یکی از دلایل شل شدن سوکت لپ تاپ اچ پی ، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد می باشد . استفاده از شارژرهای تقلبی به طور کامل ، علاوه بر سوکت شارژ لپ تاپ به باتری لپ تاپ هم آسیب هایی وارد میکند . هنگامی که میخواهید لپ تاپ خود را شارژ نمایید و شارژر به درستی متصل نمیشود و از سوکت شارژ خارج میشود یا همچنین این دستگاه شارژر را شناسایی نمی کند سوکت شارژ شما دچار آسیب دیدگی شده است .

خرابی های باتری لپ تاپ اچ پی :

استفاده از شارژر های غیر استاندارد و بی کیفیت باعث خراب شدن باتری لپ تاپ شما میشود . از جمله خرابی های دیگر باتری لپ تاپ به دلیل گذاشتن طولانی مدت لپ تاپ به شارژر ، استفاده نکردن از محافظ برق و همچنین استفاده  از باتری های بی کیفیت و تقلبی دچار ایجاد این مشکلات میشود . پس برای داشتن باتری سالم در طولانی مدت باید هر یک از کارهایی که طول عمر این قطعه را زیاد میکند مانند استفاده از محافظ برق ، استفاده از شارژر های اروجینال و… انجام دهید .

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ اچ پی :

در صورت گرم شدن و داغ شدن بسیار لپ تاپ فن خنک کننده این دستگاه دچار خرابی هایی نیز شده است . داغ شدن لپ تاپ در مدت های طولاتی به قطعات دیگر هم نیز اسیب های وارد میشود . با داشتن گرد و خاک بر روی فن این قطعه از کار می افتد و به درستی عمل نمیکند . باید در صورت ایجاد این مشکل از فن خنک کننده استفاده کرده و تمام اقدامات لازم را برای تمیز و پاکیزه کردن فن انجام داد .

بهترین آموزش تعمیرات لپ تاپ

خرابی چیپ گرافیک :

در صورت خرابی چیپ گرافیک عواملی دچار مشکلاتی میشود که نمایشگر خرابی چیپ گرافیک است . این عوامل هنگی و گیر کردن تصویر صفحه نمایش ، ایجاد خطوط  سیاه بر روی صفحه ، برهم ریختگی و شطرنجی رنگ ها ، هنگ کردن برنامه ها ، سیستم روشن میشود اما صفحه نمایش نشان داده نمیشود و..بخشی از عوامل ناشن دهنده خرابی چیپ نمایشگر می باشد .