021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی یخچال فریزر ساید بلانتون

آموزش تعمیر یخچال فریزر

یخچال به دلیل روشن بودن خودکار و استفاده مکرر که از آن میشود ، قطعات این دستگاه دچار فرسودگی میشود و عملکرد این دستگاه دچار مختل میشود . روشن نشدن یخچال ، برفک زدن یخچال ، صدای غیر طبیعی از یخچال ، خراب شدن لاستیک درب یخچالخراب شدن لاستیک درب یخچال ، کمبود یا نشتی گاز ، جمع شدن آب در کف یخچال ، داغ شدن موتور یخچال ، خنک نکردن یخچال ، بالا رفتن دمای یخچال ، خرابی ترموستات یا سنسور ، خرابی ابسردکن و یخساز یخچال و…از خرابی های ین دستگاه می باشند .

نشتی آب یخچال بلانتون :

 نشتی آب از دلایل زیادی برخوردار است . اولین دلیل نشتی آب مسدود شدن راه خروجی آب در زمان ذوب شدن یخ های داخل فریزر می باشد . همچنین گرفتگی و یا یخ زدگی آب باعث نشتی آب در یخچال می باشد . برای جهت رفع این خرابی باید اتصال برق یخچال را قطع کنید و لوله مسدود شده را پیدا نمایید . این دریچه ها در زیر سینک ، پشت یخچال و زیر آن قرار گرفته شده اند . همچنین از بسته بودن این دریچه اطمینان حاصل را داشته باشید و هرگونه نشت و گرفتگی در خط لوله ی پلاستیکی آب را برطرف کنید . اگر لوله دچار شکستگی و آسیب دیدگی شده است باید آن را تعویض نمایید .

نشتی آب خچال در اثر خرابی کندانسور به وجود می آید . همچنین اگر مشکل از کندانسور یخچال نبود به خاطر تنظیم نبودن درجه حرارت ترموستات یا قرار گیری سیستم ذوب برفک در مدار میباشد . یکی دیگر از مشکلاتی که برای یخچال ایجاد میشود برفک زدن زیاد ، برق بدنه یخچال می باشد .

  بیشتر بخوانید :         عیب یابی لپ تاپ اچ پی

فن یخچال بلانتون :

در صورت خرابی فن این کار و ایجاد صدا از فن یخچال باید آن را بررسی و عیب یابی نماییم . برای این کار ، اول دستگاه را از اتصال برق جدا کرده و بعد تمام یخچال را خالی کرده و بعد تمامی قفسه ها و طبقات آن را جدا نمایید . و بعد محافظ یخچال را در بیاورید .  بعد از این کار فن را باز کرده و این قطعه را از محل نصبش جدا کنید . و آن را تعمیر نمایید . اگر قابل تعمیر نبود آن را باید تعویض نمایید .

یخچال سرد نمیکند :

ابتدا از سالم بودن درب یخچال اطمینان حاصل کنید . ابتدا یخچال را خاموش کنید تا برفک های آن آب شود و یا خودتان آن را آب نمایید .  باید دقت کنید که به لوله های آن آسیب نرسانید . آسیب دیدگی لوله باعث خارج شن گاز یخچال خواهد شد . و سپس تراز بودن یخچال را بررسی نمایید . اگر یخچال تراز نباشد موتور به درستی کار نمیکند .

آموزشگاه تعمیرات یخچال فریزر ساید بای ساید

تعویض فیلتر آب :

ابتدا باید شیر ورودی آب را ببندید . سپس به یک لوله نیاز داریم . اگر فیلتر بیرونی نداشته باشد ، با یک قیچی تیز لوله را ببرید و اگر قبلا فیلتر بیرونی داشته ، واشر قرمز را می‌گیریم و سپس دو سر لوله را به بیرون می کشیم . حال لوله‌ای شیر آب را به درون سمت راست فیلتر برده و سر دیگر لوله را ی‌بندیم . در انتها  آب را باز میکنیم . پس از تعویض فیلتر ممکن است آب خروجی ممکن است آب رنگ سیاهی بگیرد که جای نگرانی نیست .

خرابی و سوختن موتور :

زمانی که یخچال خنک نمی‌شود به این معنی است که کمپرسور دچار مشکلاتی شده است . این نشانه یک وضعیت هشدار دهنده است . دلیل خرابی موتور کارکرد خودکار آن می باشد . کمپرسور در صورت خراب شدن ، اجازه به محفظه داخلی برای رسیدن به دمای دلخواه خود را نمیدهد . در این مواقع  کمپرسور ممکن است به مبرد آسیب برساند .

  بیشتر بخوانید :         اموزش تعمیرات برد گوشی شیائومی

خرابی یخساز یخچال :

خرابی یخساز یخچال در صورت چسبیده شدن یخ ها به یکدیگر ، نبود سرمای کافی و.. می باشد .

اگر در یخساز یخچال سرمای کافی وجود نداشته باشد، یخ ها ذوب می شوند و به هم می چسبند . علت کاهش سرمای کافی در کابین فریزر هم خرابی فن یخچال می باشد . خرابی فن سرمای داخل کابین را کاهش میدهد و منجر به ذوب شدن یخ ها می شود. همچنین اگر از یخساز یخچال استفاده نمیکنید باید آن را خاموش کنید زیرا در این صورت یخ ها به هم میچسبند .

روشن و خاموش شدن یخچال :

در صورت روشن خاموش شدن ناگهانی یخچال نیاز به تعمیرات دارد . اگر یخچال ناگهانی روشن میود و بعد خاموش میشود .

آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

بدون اینکه سیستم خنک کننده شروع به کارکرد کند کمپرسور یخچال دچار خرابی هایی نیز شده است . کمپرسور مسئولیت تبدیل مبرد گازی به مایع است و هنگامی که مبرد تمیز نباشد از گرم شدن کندانسور جلوگیری می‌ کند و  کمپرسور بار اضافه می‌ دهد که به عنوان یک تدبیر ایمنی خود را خاموش می‌ کندرا دچار خرابی هایی نیز میکند .