021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر برد الکترونیکی مایکروفر مدیا

اموزشگاه تعمیر لوازم خانگی

.  مایدیا این مایکروویو را به ۷ برنامه پخت تجهیز کرده که می توان همزمان از پخت مایکروویو همراه با گریل المنت حرارتی باعث برشته شدن و سرخ شدن غذا میشود بهره برد . بر روی بدنه دستگاه دکمه های لمسی ، برای تنظیم کردن نوع و زمان پخت طراحی شده و توسط پنل دیجیتالی لمسی می توان وضعیت تنظیمات را مشاهده کرد . لازم به توضیح میباشد پخت ترکیبی مایکروویو و گریل علاوه بر صرفه جویی در وقت باعث تهیه غذای بهتر و خوشمزه تر می شود . 

وظایف و کاربرد برد الکترونیکی مایکروویو مدیا :

برد یکی از اجزای کارآمد در مایکروفر است که می توان به آن مغز دستگاه هم گفت . و وظیفه ی آن انتقال اطلاعات و فرمان دهی به بخش ها و قطعات گوناگون دستگاه می باشد . به همین علت است که خرابی برد باعث به وجود آمدن مشکل در کار کرد قطعات دیگر دستگاه می شود . اگر برد الکترونیکی خراب شود ، امکان دارد که هیچکدام از دکمه ها کار نکرده و تنظیماتی هم انجام نگیرد . برد الکترونیکی تمام دستوراتی را که به آن می دهند کنترل کرده و فرمان را به بقیه ی قطعات مربوطه در دستگاه انتقال میدهد . برد الکترونیکی مایکروفر به دلایل گوناگونی امکان دارد دچار خرابی شده باشد که در اینصورت نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشدخراب شدن برد الکترونیکی مایکروویو و سولاردام مشکلی دایمی است . به یاد داشته باشید انجام تعمیر برد ماکروفر و سولاردام نیازبه مهارت دارد .

  بیشتر بخوانید :        معایب و مزایا کولر گازی بویمن

عوامل موثر سوختن برد الکترونیکی ماکروویو مدیا :

  • استفاده ی نادرست و طولانی مدت از مایکروفر
  • خراب شدن و کارکرد نامناسب سایر قطعات دستگاه 
  • علت سوختن فیوز مایکروفر و خازن های برد دستگاه
  • وجود نوسانات شدید جریان برق و عدم کنترل برق ورودی 
  • استفاده نکردن از محافظ در هنگام وصل کردن به برق 
  • اتصال کوتاه در برد الکترونیکی 
  • وارد شدن ولتاژ زیاد برق به برد و همچنین تماس با آب
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

نشانه های سوختن برد الکترونیکی ماکروویو مدیا :

هر قطعه ای که در مایکروفر خراب می شود نشانه ی خاصی دارد که ما به کمک آن نشانه ها به سوختن قطعه ی مورد نظر پی میبریماگر برد خراب شود ، دکمه های مایکروفر کار نخواهند کرد و مایکروفر به صورت یهویی خاموش خواهد شد و در صورت خرابی برد ، دستگاه اصلا روشن نمی شود و قطعات دستگاه مثل ترانس ، مگنتروناز کار می افتد . در زمان خراب شدن برد مایکروویو خاموش شده و مجدد ریست می شود .

نحوه تعمیرات برد الکترونیکی ماکروویو مدیا :

برای انجام تعمیر برد الکترونیکی مایکروفر در مرحله ی اول سیم برق مایکروفر را از پریز برق جدا کرده و حتما چند دقیقه صبر کنید تا جریان برق کاملا خارج شود و پوشش فلزی اطراف دستگاه را از آن جدا کنید و بعد از آن خازن دستگاه را خارج کنید .

برد الکترونیکی را از مایکروفر خارج کرده و به وسیله ی مولتی متر آن را تست کنید و از خراب یا سالم بودن آن به وسیله ی مولتی مترمطمعن شوید . برد الکترونیکی را به کمک شوینده های مخصوص تمیز کنید . اگر برد دستگاه قابل تعمیر بود نسبت به تعمیر آن اقدام کنید و در غیر اینصورت آن را تعویض کنید .

نحوه ی تعمیر روشن نشدن برد مایکروویو مدیا :

هر زمان با مشکل روشن نشدن مایکروفر روبه رو شدید در مرحله ی اول فیوزهای برق اصلی محل مورد نظر را بررسی کنید . باید ببینید که دو فیوز برای پیشگیری از ورود نوسان شدید برق به برد الکترونیکی مایکروویو در دستگاه قرار داده شده است . به طور معمول یک فیوز در مسیر جریان برق به منبع تغذیه و یک فیوز هم در قسمت مسیر برق ورودی قرار داده شده است .

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

اگر این دو فیوز سالم باشند ، مشکل روشن نشدن برد به علت خرابی برد می باشد و در اینصورت باید به تعمیر برد به صورت کامل و دقیق پرداخت .

نکات مهم هنگام تعمیر برد الکترونیکی ماکروویو مدیا :

بعد از قطع کردن برق بخش مونتاژ دستگاه را نیز بردارید و سپس اتصالات برد را قطع کنید . قبل از شروع تعمیر مایکروفر حتما دستگاه را از برق جدا کنید و حتما در زمان کار از دستکش مخصوص استفاده کنید . هیچوقت به صورت مستقیم به برد مایکروفر دست نزنید چون ممکن است برقی که در دستگاه وجود دارد به شما و یا دستگاه آسیب بزند و قبل از شروع کار تعمیر به اجسام فلزی دست نزنید تا برق دست شما کامل خارج شود .