021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود

آموزش تعمیر برد

 کنوود همواره در تلاش است تا محصولاتی را با بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه تولید کند . از این رو یخچال فریزرهای تولید شده توسط این برند نیز بسیار باکیفیت و بادوام هستند . موتورهای به کار رفته در این یخچال ها معمولا از نوع اینورتر هستند که بدون هیچگونه صدا کار می کنند و از سطح مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشند . 

بردالکترونیکی یخچال کنوود :

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین اجزا و قطعات موجود در یخچال فریزر کنوود می باشد که تمامی عملکردهای دستگاه را کنترل و مدیریت می کند . در حقیقیت با معیوب شدن این قطعه دستگاه از عملکرد و فعالیت صحیح و به موقع اجزا باز می ماند . برد الکترونیکی دستگاه در قسمت های مختلفی از یخچال فریزرها قرار دارد . در اکثر مواقع تماس آب و مواد شوینده با برد الکترونیکی یخچال فریزر کنوود سبب سوختن آن می شود . از علت های دیگر سوختن برد میتوان به نوسانات برق ، خرابی قطعاتی از یخچال فریزر کنوود ، رسیدن گرمای زیاد به یخچال ، خطای فنی دستگاه یخچال کنوود اشاره کرد .

نوسانات برق : اولین و مهم ترین دلیلی که هنگام سوختن برد الکترونیکی مورد بررسی و توجه قرار می گیرد نوسانات برق می باشد . افزایش شدید ولتاژ برق می تواند آسیب جدی و دائمی را به برد الکترونیکی یخچال فریزر کنوود وارد کند که در نهایت سبب سوختن آن می شود .

اما توجه داشته باشید که کاهش ولتاژ برق به نوبه ی خود سبب آسیب رساندن به دستگاه می شود . کاهش ولتاژ برق باعث می شود تا آسیب های جزئی به برد الکترونیکی یخچال فریزر وارد شود که باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود و یا بعضی از عملکردهای برد الکترونیکی را مختل کند .

خرابی قطعاتی از یخچال فریزر کنوود : ممکن است قطعات نصب شده بر روی برد الکترونیکی یخچال فریزر کنوود مشکلاتی داشته باشند . از جمله این که قطعات موجود بر روی برد الکترونیکی نسبت به یکدیگر فاصله ی مناسبی نداشته باشند . حال هر کدام زمانی که در اثر فعالیت خود گرم شوند و دمای آن ها افزایش پیدا کند می تواند سبب آسیب رساندن به برد یخچال فریزر کنوود شود .

رسیدن گرمای زیاد به یخچال : برد الکترونیکی یخچال فریزر کنوود به طوری طراحی شده است که می تواند در برابر دمای بالا مقاومت خوبی از خود نشان دهد . اما اگر دمای آن به بیش از 25 درجه ی سانتی گراد برسد مقاومت آن کاهش می یابد و سبب آسیب رساندن به اجزا برد الکترونیکی دستگاه می شود .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

. بنابراین دمای یخچال فریزر کنوود بسیار حائز اهمیت می باشد . مخصوصا در فصل تابستان و روزهای گرم سال راهی برای جریان و گردش هوا در اطراف یخچال فراهم سازید . نکته ای که به شما در این راستا کمک می کند این است که همیشه در صورت جا به جایی و انتقال یخچال فریزر کنوود بهتر است آن را در فاصله ی 20 الی 25 سانتی متری از دیوار قرار دهید تا گردش هوای لازم به خوبی صورت بگیرد و از گرمای زیاد و در نهایت آسیب رساندن به برد الکترونیکی جلوگیری شود .

خطای فنی دستگاه یخچال کنوود : ممکن است قطعات نصب شده بر روی برد الکترونیکی یخچال فریزر کنوود مشکلاتی داشته باشند . از جمله این که قطعات موجود بر روی برد الکترونیکی نسبت به یکدیگر فاصله ی مناسبی نداشته باشند . حال هر کدام زمانی که در اثر فعالیت خود گرم شوند و دمای آن ها افزایش پیدا کند می تواند سبب آسیب رساندن به برد یخچال فریزر کنوود شود .

  بیشتر بخوانید :      دلایل خرابی سشوار کنورث

روشن نشدن یخچال کنوود :

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی برد الکترونیکی یخچال های کنوود ، روشن نشدن یخچال میباشد . در چنین موقعیتی اول  اتصال برق و سلامت سیم برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی وجود ندارد ؛ اگر به این مطمعن شدید احتمالا مشکل از برد است . شما باید اقدامات مربوط به تعمیر برد یخچال کنوود و یا تعویض آن را انجام دهید . توجه داشته باشید که اگر مشکل از موتور یخچال باشد ، روشن شدن یخچال تا مرحله استارت پیش برود .

علت برفک زدن یخچال کنوود :

از نشانه های دیگر خرابی برد یخچال فریزر کنوود می‌توان به برفک زدن آن اشاره کرد . یکی از وظیفه های درنظر گرفته شده برای برد یخچال کنوود کنترل روند برفک‌زدایی و جلوگیری از یخ‌زدگی است .

آموزشگاه مهیاد برزین

اگردیدید که دستگاه شما مدتی است دچار برفک‌ می‌شود ، باید نسبت به بررسی برد آن حساس شوید و درصورت وجود مشکل اقدامات لازم برای تعمیر برد الکترونیکی یخچال را انجام دهید . بدانید که اگر به موقع این کار راانجام ندهید به موتور آسیب خواهد رسید و مشکلات دستگاه شما بیشترو بیشتر خواهد شد .

 کارنکردن فن اوپراتور یخچال کنوود :

یکی اعلائم خرابی این قطعه کار نکردن فن اواپراتور است . هنگامی که این مشکل رخ می‌دهد ، باید اقداماتی در جهت تعویض برد یخچال فریزر کنوود و تعویض فن دستگاه انجام شود . نتیجه درست کار نکردن فن ، خرابی و حتی انفجار برد الکترونیکی خواهد بود، پس نسبت به سرویس آن بی‌توجه نباشید .