021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل خرابی سشوار کنورث

اموزش عیب یابی لوازم خانگی

سشوار کنورث یکی از وسایل ضروری میباشد که برای خشک کردن موها استفاده می‌شود. در بازار موجودیت‌های زیادی از این وسیله موجود است . اولین ویژگی بارز سشوارکنورث توان ۹۰۰۰ وات آن است که این سشوار را قادر به تولید باد قوی و سریع برای تنظیم سرعت و دمای هوا سشواردارای ۳ حالت سرعت و ۳ حالت دمای مختلف است که به شما این امکان را می‌دهد تا برای هر نوع مویی که دارید تنظیمات موردنظر را انجام دهید .

علل روشن نشدن سشوار کنورث :

یکی از علت های آن سوختن موتور سشوار است که در صورت تشخیص باید عوض شود . دلیل دیگر می‌تواند مربوط به ترموستات باشد. این مشکل وقتی اتفاق می‌افتد که سشوار حین استفاده مرتباً روشن و خاموش شود . که در این مورد هم باید این قطعه تعویض یا تعمیر شود . از علل دیگر روشن نشدن سشوار می‌توان به اشکال در پریز برق اشاره کرد . امکان دارد  که سشوار شما مشکلی نداشته باشد و ایراد از پریز باشد . از راه‌های تعمیر خرابی سشوار در این حالت ، چک کردن پریز برق توسط ولت‌متر است واحتمال خرابی کلید اصلی نیز وجود دارد که توسط اهم‌متر می‌توانید این مورد را چک کنید که در صورت تکان نخوردن عقربه‌های اهم‌مترمی فهمیم که کلید خراب شده و باید تعویض شود . علت دیگری که می‌تواند باعث روشن نشدن سشوار شود سیم‌ها و اتصالات دستگاه سشوار کنورث است .

علل داغ شدن بیش از حد سشوار کنورث :

اگر که سشوار زیادی داغ می‌شود طوری که نمی‌توانید آن را در دست بگیرید و حرارت آن به مو ها آسیب می‌رساند . این ایراد ، اختلال در کارکرد ترموستات را نشان میدهد . کار ترموستات کنترل دما و حرارت هوای سشوار میباشد پس زمان خرابی این قطعه تعادل دمای دستگاه بهم می‌ریزد و درنتیجه بیش‌ازحد داغ می‌شود . در صورت تعویض ترموستات المنت دستگاه را نیز باید عوض کنید چون این دو قطعه به یکدیگر وصل هستند و با هم کار می‌کنند .

علت صدای زیاد سشوار کنورث :

امکان دارد هنگام استفاده از سشوار متوجه شوید صدای بلند و ازسشوار کنورث تولید می‌شود که ممکن است آرمیچر دستگاه سوخته شده باشد که باید عوض شود و امکان دارد یاتاقان‌های موتور دستگاه دچارخرابی شده باشد که بایدآن را تعویض کرد .

آموزش تعمیر لوازم خانگی

یا زغال‌های دستگاه کوتاه شده که این امرسبب جرقه زدن موتور سشوار و تولید صدای گوش‌خراش زمان برخورد زغال‌ها با کلکتور می‌شود که باید عوض شوند و یا فن سشوار جابجا شده و باعث ایجاد صدا می‌شود که برای تعمیر مشکل سشوار در این مورد باید بدنه دستگاه را باز کنید و جای فن را به درستی تنظیم و اتصالات دستگاه را محکم کنید .

دلیل گرم نشدن سشوار کنورث :

یکی از این علت هامشکل در فن دستگاه سشوار می‌باشد . فن مسئول تبادل هوا در سشوار است و دارای پروانه‌هایی می‌باشد که بعد از استفاده طولانی‌مدت هرز می‌شوند و بایدعوض شوند البته امکان دارد بعضی نیز گرم نشدن سشوارکنورث به دلیل اشکال در اتصالات دستگاه و خرابی یا پارگی المنت باشد . برای تعمیر خرابی سشوار در این حالت باید چک کنید که آیا به المنت موازی جریان برق می‌رسد .

  بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر چای ساز دسینی

یا خیر که این مشکل می‌تواند ناشی از قطع شدن سیم‌های متصل به المنت و یا خرابی کلید مربوطه باشد . با آوومتریا مولتی متر اتصالات المنت را چک کنید و از وجود مشکل در آن‌ها مطمئن شوید . اگر المنت دچار پارگی شده باشد باید عوض شود .

بوی نامطبوع سشوار کنورث :

بعضی وقت‌ها بوی بدی از سشوار بلند می‌شود که این ایراد مربوط به فن سشوار است و معمولاً به دلیل جمع شدن گرد و خاک و کثیف شدن فن رخ می دهد . برای تعمیرکردن خرابی سشوار در این حالت باید بدنه دستگاه را باز کنید فن را جدا و آن را تمیز کنید و بعد آن را سر جای خود قرار دهید. مطمعن شوید که پیچ و مهره‌های دستگاه را به درستی محکم کردید .

اموزش تعمیرات چای ساز

علت اتصالی در مدار داخلی و سیم های سشوار کنورث :

 هرگونه اتصالی در مدارهای داخلی سشوارکنورث دستگاه مدام خاموش می‌شود . بعضی اوقات هم المنت با بدنه سشوار تماس پیدا می‌کند و باعث اتصالی در بدنه فلزی سشوارکنورث می‌شود . البته اختلال در سیم پیچی های داخلی می‌تواند دچار این خاموشی مداوم شود . ولی  اگر سیم رابط و دوشاخه سشوار دچار ایراد و خرابی شده استمی‌توانید با استفاده از اهم‌متر سلامت آن را چک کرده وزمانیکه سشوار به برق وصل نیست سیم‌های ورودی دستگاه را به یکدیگر و سپس رابط‌های اهم‌متر را به دوشاخهٔ سشوارکنورث متصل کنید . اگرکه دیدید عقربه‌های اهم‌متر ثابت مانده باید سیم رابط جدیدی تهیه و جایگزین نمایید .