021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر برد یخچال صنعتی ایستاده

آموزش تعمیر برد

همانطور که میدانیم یخچال های صنعتی ایستاده بسیار در اماکن عمومی مورد استفاده قرار میگیرند . به دلیل استفاده گسترده ای که از این یخچال ها میشود ، نیاز برای تعمیرات این دستگاه بسیار افزایش میابد .

همانطور که میدانیم یخچال ها اهمیت بسیاری نیز دارند و در صورت خرابی باعث فاسد شدن مواد خوراکی درون یخچال میشود . در صورت مواجه شدن با خرابی هر یک از قطعات برد باید آنها را بررسی کرده و آن راب رطرف نماییم . زیرا باخرابی هر یک از قطعات برد عملکرد دیگر قطعات و دستگاه تاثیر میگذارد و باعث مختل شدن کارکرد این دستگاه میشود .

خرابی برد الکترونیکی :

برد یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال ها و سایر لوازم می باشند . برد یخچال مثل یک مغز در بدن انسان عمل میکند و ظیفه ی این قطعه دستور عملکرد به تمامی قطعات یخچال می باشد . در صورت خرابی این قطعه عملکرد بقیه قطعات این دستگاه هم از کار میفتد . علت خرابی های یخچال شامل برخورد آب بابرد اصلی ، ارورها ، ضرب دیدگی یخچال ، اتصالی یخچال و… باعث آسیب رساندن به برد یخچال میشود .

  بیشتر بخوانید :       عیب یابی گوشی شیائومی نوت 9

شنیدن صدای زیاد ازداخل یخچال ، خاموش شدن یک دفع های یخچال ، عدم کارکردن یخچال با وجود اتصال به برق ،  یخچال خنک نمی‌شود از علائم خرابی برد دستگاه می باشد که باید بررسی شود و در صورت پیدا کردن مشکل باید به سرعت برطرف شود . مشکل خنک نشدن یخچال ممکن است ناشی ازخراب شدن برد یخچال باشد که موجب عدم انتقال اطلاعات دما و کنترل و تنظیم سیستم خنک کننده می‌شود . این مورد ممکن است به دلیل قطعی در اتصالات یا خرابی در قطعات الکترونیکی باشد .

عدم کارکرد صفحه نمایش یخچال :

خرابی برد می‌تواند به دلیل قطعی اتصال برق به نورها یا صفحه نمایش شود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی در برخی از قطعات یخچال مانند ترانسفورماتورها یاسیستم‌های تغذیه باد باشد .

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

مهمترین بخش بردالکترونیکی رامیتوان منبع تغذیه نام برد ، منبع تغذیه ابتدایی ترین ناحیه برد می باشد که بعد از اتصال برق به سرعت شروع به کار میکند . منبع تغذیه همیشه در حالت ولی ولتاژ برای نواحی فرمان ، IC  ها و میکروچیپ های یخچال می باشد . پس امکان خرابی در این قسمت نسبت به سایر قطعات الکترونیکی بیشتر است .

خرابی برد :

برای تعمیر برد الکترونیکی یخچال دراین حالت باید ترانزیستورها ، خازنها ، ترانس ، دیویدها قسمت تغذیه مورد بررسی قرار بگیرند . همانطور که طول عمر در خراب شدن برد تاثیر گذار است و رابطه مستقیمی باکیفیت قطعات به کار رفته در برد دارد . هرچه طول عمر برد بیشتر باشد به تعمیر برد یخچال نزدیکترخواهید شد .

 برطرف کردن سر و صدای فن یخچال :

زمانی که فن یخچال با اشیایی برخورد کند سر و صدا ایجاد می‌کند و هنگامی که دریخچال را باز نمایید صدای ایجاد شده متوقف می‌شود امکان دارد که فن قرار گرفته در یخچال به دلیل جمع‌ شدن یخ صداهایی ایجاد کند .

  بیشتر بخوانید :       مشکلات یخچال فریزر کنوود

صداهایی که یخچال ایجاد میکند ، متنوع است . این صداها معمولابه‌ صورت زوزه و گاهی به‌ صورت صدای سایش شنیده می‌شود . معمولا صدای مشترک بین تمام صداها قطع شدن صدا در هنگام باز کردن در یخچال می‌باشد و در بستن در دوباره صداها به گوش می‌رسند .

دلیل ایجاد این صداها این است که یخچال درسطح تراز قرار نگرفته است . زمانیکه سطح زیر یخچال صاف نباشد موجب ایجاد صدا می‌گردد و همچنین مایع موجود در یخچال به‌ جای خالی‌ شدن به سمت بالا می‌رودک ه موجب می‌شود دمای یخچال پایین بیاید و یخ‌ زدگی در یخچال به وجود بیاید . این یخ‌ زدگی به‌قدری ادامه‌ دار می‌شود تا به فن میرسد که این برخورد موجب ایجاد صدا می‌شود . پس برای برطرف کردن این مشکل باید یخچال را در جایی تراز قرار دهید تا ایخ زدگی و سر و صدا برطرف شود  .

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

نشت آب از یخچال :

ابتدا برای تعمیر یخچال باید بخش‌هایی از منبع آب راکه به یخساز و آب سرد کن متصل شده است چک کنید.  در برخی مواقع نقطه‌ای از این مسیر سوراخ شده و همین باعث زیاد شدن و نشتی آب یخچال و فریزر میشود . در تمام یخچال‌ها عملکردی به نام چگالش آب و ذوب شدن یخ ها نیز می باشد . که هرزمان تجهیزن تواند به هر دلیلی یکی از این دو مکانیسم را به طور درستی انجام دهد در نهایت بانشت آب مواجه می‌گردد .