021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر همزن برقی فلر

آموزش تعمیر لوازم خانگی

کاسه‌ی این دستگاه ، چهار لیتر گنجایش دارد و از جنس استیل ساخته شده است و زنگ نمی‌زند . موتور این همزن 600 وات توان دارد و قادر است به‌ راحتی انواع مواد غذایی را مخلوط کند . یکی از مزایای این مدل امکان تنظیم سرعت کارکرد آن در شش سطح از کم تا زیاد است .

تنظیمات سرعت دستگاه از طریق دکمه‌ی چرخشی تعبیه‌ شده روی بدنه‌ی دستگاه امکان‌پذیر است . این سری‌ها از جنس استیل هستند و از استحکام زیادی برخوردارند . با دکمه‌ی آزادکننده ، سری‌های همزن جدا شده و به‌ راحتی تعویض و شسته می‌شوند . س از اتمام کار و با جداسازی قلاب‌ها و همزن‌ها ، مجموع دستگاه جای کمی اشغال می‌کند .

روشن نشدن همزن برقی کاسه دار فلر :

پریز : به کمک ولتمتر و یا قسمت ولتاژ آومتر از وجود برق در پریز مطمعن شوید و در صورت نداشتن برق دلیل چک و برطرف شود .

 خرابی دوشاخه : دوشاخه را می توان توسط آومتر آزمایش کرد . در اصل هر کدام از شاخک های دوشاخه باید به یکی از سیم های ورودی همزن مربوط باشد . اغلب به همان پایان کار همزن فلر با کشیدن سیم دوشاخه را از برق خارج می کنند .

  بیشتر بخوانید  :       اموزش بروکر فارکس

خراب بودن دوشاخه از همان قسمت میباشد و بدلیل اینکه دوشاخه از نوع پرسی انتخاب شده است باید آن را عوض کرد .

کلید : به کمک آومتر کارکرد کلید را چک کنید . اگر پایه مشترک به هیچ یک از خروجی ها مربوط نیست امکان ارد تیغه اصلی کلید شکسته شده باشد و یا کنتاکت ها بسیار اکسید شدند که با تمیز کردن سطح کنتاکت ها ایراد رفع می شود . در زمان این آزمایش و در زمان تعمیر وسایل باید همزن فلر از برق جدا شده باشد .

قطعی فاز : اغلب در اثر افتادن همزن فلر فیش های اصلی ارتباط فاز یا نول با موتور از محل خود خارج می شود . پس به آرامی بدنه را باز کده و در صورت دیدن این ایراد سیم جدا شده را به محل اصلی خود برگردانید .

سوختن موتور : موتورهای یونیورسال با دیدن اشکالی مثل قطع شدن سیم های متصل به تیغه های کلکتور آرمیچر – وصل شدن حلقه و یا کلاف در پیچک های آرمیچر – وصل شدن زمین در آرمیچر و یا پیچک های قطب وارد مرحله نیم سوزی موتور می شوند .

اموزش عیب یابی همزن برقی

در این شرایط قدرت و سرعت چرخش همزن فلر بسیار افت می کند و موتور به خاطر ادامه کار بسیار آسیب می بیند به گونه ایی که دیگر با وصل شدن برق کار نمی کند .

علت چرخش آرام پره های همزن کاسه دار فلر :

موتور :

نیم سوز بودن موتور ممکن است  مربوط به آرمیچر و قطب ها و یا هر دوآنها باشد . لازم است هر کدام جداگانه دقیق بررسی شوند . اصطلاح نیم سوز بودن موتور در آرمیچر به اتصال حلقه در کلاف ها – اتصال یک یا چند حلقه از کلافی با حلقه ای از کلاف مجاور– جدا شدن ابتدا و یا انتهای چند کلاف از تیغه های کلکتور – پاره شدن یک یا چند کلاف و در اخر ایجاد اتصال بدنه گفته می شود . در شرایط نیم سوز بودن موتور ، جرقه هایزیاد به رنگ نارنجی و زرد در زغال ها دیده می شود .

  بیشتر بخوانید  :         نحوه تعمیر مایکروفر کلترونیک

کثیفی کلکتور : تمیزی سطح تیغه های کلکتور در عملکرد موتورهای کلکتوردار بسیار اهمیت دارد . اگر ارتباط الکتریکی زغال ها با سطح کلکتور دچار خرابی شده و جرقه زنی شدت می یابد توان موتور نیز بسیار کاهش خواهد یافت کاربرد سمباده به منظور تمیز کردن سطح کلکتور به هیچ وجه اصولی نمی باشد چون امکان نفوذ ذرات مسی ساییده شده از سطح تیغه ها به داخل شیارهای کلکتور بسیار زیاد است که باعث بیشتر شدن جرقه زنی و سوختن آرمیچر می شود . در زمان شستشوی کلکتور با حلال آرمیچر در سطح پایین تری نسبت به سیم بندی قرار گیرد .

کوتاهی  زغال ها : در صورت کوتاه شدن زغال ها و علاوه بر آن که صدای کار همزن فلر و همچنین جرقه زنی زیر زغال ها زیاد میشود قدرت و توان موتور برای انجام وظیفه مکانیکی که از آن انتظار می رود بسیار کاهش خواهد یافت . زغال را با زغالی به ابعاد شبیه به خود عوض کنید .

بهترین آموزش تعمیرات لوازم خانگی

ساییدگی مارپیچ انتهای محور آرمیچر : در موقع سایش و یا خوردگی این قسمت از آرمیچر انتقال چرخش و در اصل گشتاور از آرمیچر به چرخ دنده ها با ایراد روبه روی می شود . از این رو غالبا در موارد شبیه به  آرمیچر را عوض می کنند .

ساییدگی چرخ دنده ها : سالم بودن عملکرد درست چرخ دنده ها و مارپیچ آرمیچر در ایجاد گشتاور نیاز و بسیارمهم است. سایش و خوردگی در اجزاء گفته شده علاوه بر آن که قدرت در موتور را بسیار افزایش می دهد . باعث بروز صدای خشن از همزن فلر میشود . چرخ دنده ها را تراش دهید و یا عوض کنید تا ایراد برطرف شود .