021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر گوشی گلکسی M 13

آموزش تعویض قطعات موبایل

یکی از این گوشی‌های هوشمند است که در کنار قیمت مقرون به‌صرفه از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است . لازم به ذکر است که در برخی از مشخصات در نظر گرفته شده ، این گوشی به نسبت پک جهانی تفاوت‌هایی دارد . دوربین اصلی قدرتمند 50 مگاپیکسل که در نور روز و نور شب عملکرد خوبی دارد .

در کنار سنسور 5 مگاپیکسل فوق عریضی که امکان ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده را برای شما فراهم کرده و یک سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو که تاثیر بالایی در ثبت تصاویر پرتره توسط سنسور دوربین اصلی دارد . باتری قدرتمند با میزان ظرفیت 6000 میلی‌آمپر‌ ساعت هم اتفاق بسیار خوبی برای این گوشی بوده که توانایی ارائه طول عمر مفید دو روز و حتی بیشتر را در مصرف عادی دارد .

مشکلات دوربین گوشی M 13 :

حافظه کش دوربین :

مثل بیشتر برنامه‌های اندرویدی دیگربرنامه دوربین نیز داده‌های حافظه پنهان را در پس زمینه موبایل جمع‌آوری می‌کند تا به بهبود و افزایش سرعت بارگذاری برنامه و عملکرد کلی سیستم کمک کند . ولی حافظه پنهانی که دارایایراد است ، می‌تواندباعث خطا‌های کمرا شود ولی باید آن کش را پاک کنید . بر روی آیکون برنامه دوربین کلیک طولانی کنید و منوی اطلاعات دوربین را باز کنید . به قسمت استوریج رفته و از منو‌یی که مشاهده می‌کنید گزینه کلیر کچه را انتخاب کنید . سپس دوباره از برنامه دوربین استفاده کنید تا ببینید باز هم خطا می‌دهد یا اینکه نه درست شده است .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش انواع پکیج دیواری شوفاژکار

مجوز دوربین :

برای حل ایرادات رایج سامسونگ مرتبط به دوربین در نظر داشته باشید که موقع نصب برنامه‌های مختلف آن‌ها برای دسترسی به دوربین اجازه می‌خواهند . اگر مجوز برنامه خاصی را که نیازمند دسترسی به دوربین است رد کردید ممکن است برنامه دوربین آن گونه که انتظار دارید کار نکند . در ادامه این مطب روش این که بفهمید این دسترسی را داده‌اید و نحوه رفع آن آمده است . روی ایکن برنامه دوربین کلیک طولانی نمایید و منوی آی را اجرا کنید . پرمیسونس را انتخاب کنید و از منوی این قسمت روی کمرا ضربه بزنید . دکمه کنار گزینه الو انلی وایل یوزینگ ده اپ را انتخاب کنید .

ذخیره باتری :

ممکن است که شما از حالت ذخیره باتری به منظور صرفه‌جویی در مصرف شارژ استفاده کنید . با این حال ، احتمال دارد که با برنامه کمرا با مشکلاتی روبرو شوید چرا که اینیکی از برنامه‌های پرقدرت است . حالت ذخیره باتری از اجرای طولانی مدت برنامه دوربین جلوگیری به عمل می‌اورد زیرا این برنامه تشنه انرژی موبایل است ؛ لذا می‌توانید حالت صرفه‌جویی در باتری را غیرفعال نمایید تا شاید مشکل حل شود .

آموزش تعمیرات تلفن همراه

بر روی صفحه نمایش گوشی ، انگشت خود را به سمت بالا کشیده و برنامه تنظیمات را باز کنید. وارد منوی باتری اند دیوایس کر شوید . باتری را انتخاب کنید . پاور سیوینگ را از منویی که مشاهده می‌کنید غیرفعال کنید و دسترسی به دوربین را در سراسر سیستم خود فعال کنید .

مشکل شارژ نشدن گوشی :

تغییر دادن پریز :

اول سالم بودن پریزی که شارژر به آن وصل شده است را بررسی کنید . برای تست سالم بودن پریز می‌توانیدیک وسیله الکترونیکی سالم را به آن وصل کنید . اگرکه گوشی روشن شد و به درستی کار کرد یعنی پریز برق مشکلی ندارد .

خراب بودن شارژر :

اگر پس از چک کردن پریز و مطمئن شدید که هیچ مشکلی در آن‌ها وجود ندارد باید شارژر موبایل خود را تست کنید . شارژر را به پریزید متصل کنید اگر گوشیتان شارژ نشود یعنی در کابل شارژر یا آداپتور مشکلی وجود دارد .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش انواع بازار مالی

بعضی اوقات هم آسیب دیدگی کابل شارژر از روی ظاهر آن هم قابل تشخیص میباشدکه روکش قسمتی از آن از بین رفته و یا دچار خمیدگی شده است ولی بعضی اوقات هم قطع شدگی از سیم داخلی است و از روی ظاهر شارژر قابل تشخیص نیست . در این شرایط برای بررسی سلامت کابل باید از روش تعویض کابل استفاده کنید . معمولاً شارژر‌های گوشی‌های گلکسی ام 13 سامسونگ قابلیت جدا‌سازی دارند . با اتصال یک آداپتور سالم دیگر به کابل سالم بودن آداپتور را بررسی کنید و با اتصال یک کابل سالم دیگر به آداپتور سالم بودن کابل را چک کنید . اگر با اتصال آداپتور شارژر دیگرموبایلتان شارژ شود یعنی آداپتور شما مشکل داشته است و به تعویض نیاز است . اما در شرایطی که با تعویض کابل موبایل شروع به شارژ شدن کند یعنی کابل قبلی مشکلی داشته و نیاز به تعویض دارد .

خراب بودن پورت شارژ :

یکی دیگر از علت هایی که باعث بروز مشکلات رایج گلکسی ام 13 سامسونگ می‌شود خراب بودن پورت شارژ گوشی است . وقتی که شارژر را به پورت موبایل وصل می‌کنید .

آموزش تعمیر گوشی

بین کانکتور‌های آن‌ها ارتباط برقرار می‌شود و به این وسیله باتری انرژی برق را دریافت میکند و موبایل شارژ می‌شود . در شرایطی که کانکتور‌های داخل پورت خراب باشند این اتصال برقرار نمی‌شود و گوشی سامسونگ گلکسی ام 13 شما شارژ نمی‌شود .

خاموش و روشن کردن موبایل :

موبایلتان را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت دو تا سه دقیقه خاموش بماند . حالا گوشی را به شارژر متصل کنید و بزارید تا فرآیند پر شدن باتریشرع شود . با فشردن دکمه پاور و نگه داشتن آن دوباره گوشی را روشن کنید .