021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

همه چیز درمورد گوشی آیفون 11

اموزش تعمیرات موبایل

آیفون ۱۱ یکی از گوشی های عرضه شده در سپتامبر ۲۰۱۹ بود. این گوشی نیز مانند سایر محصولات اپل مزایا و قابلیت های بسیاری دارد، اما در کنار این موارد مشکلات و معایب آیفون ۱۱ هم بسیار مهم است .یژگی هایی که انتظار می رفت این گوشی نسبت به قیمتش، داشته باشد را ندارد واین امر باعث اختلالات ومشکلاتی شده است .

چند روش عیب یابی گوشی آیفون 11

  1. گوشی خود را ریستارت کنید

اولین راهکار برای برطرف کردن اکثر مشکلات گوشی‌های آیفون و همچنین دستگاه‌های اندرویدی، رایانه‌های ویندوزی یا مک، تلویزیون یا چاپگر، خاموش کردن و روشن کردن مجدد آن‌ها یا در اصطلاح ریستارت کردن است.

  1. iOS را به روز کنید

اگر ریستارت کردن ساده مشکل شما را برطرف نکرد، کار بعدی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید سیستم عامل آیفون شما به‌روز است. اگر از نسخه قدیمی iOS استفاده می‌کنید، برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌ها ممکن است با آن سازگار نباشند و همچنین ممکن است گوشی شما دارای آسیب‌پذیری‌های امنیتی بوده و در معرض خطر باشد.

3 . برنامه‌های نصب شده روی گوشی را آپدیت کنید

اگر با برنامه خاصی روی گوشی خود مشکل دارید، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که آخرین نسخه آن را اجرا می‌کنید. دلیل آن این است که توسعه دهندگان به طور مداوم با انتشار هر به‌روزرسانی جدید اشکالات شناسایی شده را برطرف می‌کنند .

4 . بستن اجباری یک برنامه در آیفون

گاهی اوقات پیش می‌آید که یک برنامه در گوشی آیفون هنگ کرده و پاسخگو نیست. در چنین شرایطی بستن اجباری برنامه و باز کردن دوباره آن می‌تواند مشکل را برطرف کند.

بیشتر بخوانید :            عیب یابی آی سی تغذیه سامسونگ

5. تنظیمات شبکه آیفون را بازنشانی کنید

اکثر مشکلات مربوط به شبکه و اتصال اینترنت را می‌توان با ریست کردن یا همان بازنشانی تنظیمات شبکه حل کرد. 

6. همه تنظیمات را در آیفون خود بازنشانی کنید

اگر فکر می‌کنید مشکل گوشی آیفون شما نه ریشه نرم افزاری دارد و نه سخت افزاری، بلکه به علت برخی تنظیمات اشتباه دچار اختلال شده است، در این صورت می‌توانید بدون از دست دادن اطلاعات خود، تمام تنظیمات گوشی را بازنشانی یا ریست کنید.

7. بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه

اگر هیچ کدام از اقدامات اولیه برای حل مشکل گوشی آیفون کارساز نبود و به دنبال یک راه‌حل معجزه‌آسا بودید، می‌توانید به سراغ گزینه ریست فکتوری کردن یا همان برگداندن گوشی به تنظیمات کارخانه بروید. با این کار تمامی فایل‌ها، تنظیمات و کلاً هر اطلاعاتی که بعد از خرید گوشی روی آن ذخیره شده، پاک شده و دستگاه به همان شرایط روز اول خود برمی‌گردد.

آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل

معایب گوشی آیفون 11

  • سنسور اثر انگشت

در کمال تعجب باید اعلام کنیم که آیفون 11 سنسور اثر انگشت ندارد و این موضوع برای افرادی که علاقه به این امکان دارند میتواند بسیار جلوه‌ی بدی داشته باشد. عدم سنسور اثر انگشت زمانی بیشار نمایان میشود که face ID به درستی عمل نکند و شما مجبور به تایپ پسوورد جایگزین شوید .

  • عدم وجود شارژر 18 واتی

بعد از خرید گوشی آیفون 11 و هنگام شارژ اولیه‌ی باتری و بعد از آن متوجه‌ی یک نقص خواهید شد و اینکه چقدر زمان شارژ شدن باتری طولانی شده و چقدر زمان میبرد که باتری به 100 درصد شارژ خود برسد و این درحالی است که در مشخصات IPHONE 11 مشاهده کرده‌اید که از فست شارژ و شارژر18 واتی پشتیبانی میکند، و به دنبال جواب میگردید و متوجه میشوید که در جعبه‌ی گوشی اصلا شارژر فست نبوده و از خود کارخانه‌ی تولید کننده و بدو تولید ، شارژر فستی درون جعبه قرار نداده‌اند .

  • عدم استفاده از پورت تایپ سی و جک 3.5 میلی متری

پورت تایپ سی

انتقال دیتا و انتقال شارژ برقی هر چه سریعتر باشد کاربران راحت تر هستند و در نتیجه تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری با مدل مورد نظر خواهند داشت. در حال حاضی بهترین تکنولوژی برای انتقال دیتا و شارژ برقی پورت تایپ سی میباشد و بغییر از این مزایا استفاده‌ی راحت‌تر و بهتر کاربر را نیز به همراه خواهد داشت. اما این تکنولوژی متاسفانه در IPHONE 11 وجود ندارد .

بیشتر بخوانید :            تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی

جک 3.5 میلی متری

استفاده از هندزفری های مختلف خیلی امکان پذیر است اگر گوشی مورد نظر دارای جک 3.5 میلیباشد. شاید مهمترین عامل که این مورد را توجیه نماید ذخامت گوشی میباشد که اپل قصد داشته است که ذخامت مدل مورد نظر از حدی بیشتر نشود.

  • عدم پشتیبانی از کیفیت 1080 به بالا

بازهم یکی از عجیب ترین معایب آیفون 11 رو باید متذکر شویم و آن هم مربوط به پشتیبانی از پخش ویدئوی فول اچ دی به بالاتر است و این مدل ویدئوهای خارجی را با کیفیت HD پخش مینماید البته این مورد را کاربرانی که با گوشی آیفون 11 کار میکنند متذکر شده اند .

  • عدم تشخیص چهره در حالت افقی iphone 11

سنسور فیس آی دی آیفون 11 آنقدر قدرتمند نیست که اگر کاربر گوشی موبایل را در حالت افقی گرفت بتواند تشخیص صحیح چهره داشته باشد و قفل صفحه نمایش را باز کند.

  • حاشیه‌های زیاد

در رقابتی عجیب تولید کنندگان گوشی سعی در این دارند که از حاشیه‌های گوشی کم نموده و به صفحه نمایش اضافه کنند. در این زمینه با حذف پایین و بالای گوشی و با قرار دادن دوربین سلفی بصورت ناچ نسبت نمایشگر به بدنه را بیشتر کرده‌اند و حتی برخی مدلها را بصورت دوربین سلفی پاپ آپ یا سلفی نقطه‌ای طراحی نموده‌اند که در حد توان به صفحه نمایش اضافه شده و از بدنه کم شود.

  • باتری

باتری 3000 میلی آمپر با وجود اینکه آیفون از بهترین تکنولوژیها استفاده مینماید و کم مصرف نیز میباشد اما انتظار میرفت که از باتری قدرتمند تری اپل در این مورد استفاده نماید که متاسفانه ترجیح داده که این گوشی 700 دلاری را در همین حد به بازار ارائه دهد.

بهترین اموزشگاه تعمیرات موبایل مهیاد برزین

مزایای آیفون 11

نمایشگر iphone11 شیشه ای ضد خش وجود دارد که گوشی را از خطرهای احتمالی محافظت می کند.

آیفون۱۱، مانند گوشی های چند سال اخیر این کمپانی شامل فریمی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ می باشد که میان دو پنل شیشه ای قرار گرفته است و جلوه و زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است.

یکی دیگر از خصوصیات مهم این گوشی هوشمند جدید اپل، مقاومت بسیار زیاد آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

این گوشی جدید کمپانی Apple از سیستم عامل IOS 13 بهره مند است.

همچنین ایفون ۱۱ برای پردازش وظایف گوناگونی که بر عهده دارد از تراشه ی قدرتمند A13 بایونیک استفاده می کند.

در ضمن اپل ادعا میکند که سیستم، روی چیپ (SoC (System on chip A13 بایونیک، مجهز به سریع ترین CPU و GPU در گوشی های هوشمند تا به امروز است.