021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات یخچال صنعتی گنو

آموزش تخصصی تعمیرات یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی یکی از لوازم برقی بسیار مهم و پر اهمیت برای افراد می باشد . این یخچال ها در صورت خرابی و ایراداتی مشکلات و ضرر های زیادی را به افراد ممکن است وارد کنند . از خرابی رایج این یخچال های صنعتی روشن نشدن یخچال ، نشتی آب یخچال ، برق داشتن بدنه یخچال ، روشن نشدن یخچال ، خنک نشدن یخچال و…می باشند که باید مورد بررسی قرار بگیرد .  

یخچال‌های صنعتی یکی از وسایل بسیار مهم در اکثر اماکن هستند و در صورت خرابی این یخچال ها ممکن است با مشکلات بسیار بزرگی روبرو شوید . یکی از قطعات اصلی در سیستم یخچال ها خازن می باشد که نقش بسیار مهمی در عملکرد درست آن دارد . وظیفه خازن‌های یخچال ذخیره و تخلیه انرژی الکتریکی است که در صورت خراب شدن آن ممکن است عملکرد یخچال دچار مختل شود .

چرا موتور یخچال کار نمی کند ؟

علت عدم عملکرد موتور یخچال ممکن است به دلیل ایجاد مشکلاتی در سایر قطعات یخچال باشد . قطعه فیوز اورلود به عنوان محافظ جای گذاری شده و وظیفه آن کنترل کردن حرارت داخل کمپرسور است . اگر به هر دلیلی این قطعه دچار خرابی و مشکلاتی شود ، حرارت و جریان ورودی به کمپرسور کنترل نمی شود و فیوز اورلود جریان ورودی به موتور و کمپرسور را قطع میکند . دومین قطعه ای که در صورت خرابی موجب عدم عملکرد موتور میشود خرابی فن موتور است . وظیفه فن ها کاهش حرارت و دمای موتوراست . اگر به هر دلیلی کثیفی و یا خرابی قطعات یخچال موجب عدم عملکرد فن شود ، دما در کمپرسور و موتور یخچال نیز افزایش پیدا میکند . با افزایش دما و کارکرد فیوزهای اورلود شاهد خاموشی موتور و کمپرسور خواهیم بود .

بهترین آموزشگاه تعمیرات یخچال فروشگاهی
علت داغ شدن بیش از حد کمپرسور چیست ؟

کندانسور یخچال دقیقا مانند یک رادیاتور می باشد که گاز یخچال در آن جریان دارد و با عبور گاز از این لوله‌ ها ، مقداری از گاز خنک میشود . اگر کندانسور کثیف و آلوده باشد ، هوا لا به لای لوله‌ های کندانسور به خوبی جریان پیدا نمیکند و کندانسور خنک نمی شود . هچنین اگر جریان هوا بین لوله‌ های کندانسور است تا گاز یخچال خنک شود و اگر فن کندانسور دچار خرابی شده باشد باعث داغ شدن زیادی گاز و موتور یخچال می‌شود . که در این صورت باید فن را تعویض نمایید .

مشکلات رایج یخچال های صنعتی :

برخی مشکلات در یخچال های فروشگاهی و یا صنعتی بسیار رایج هستند که این خرابی ها شامل : آب دادن زیر یخچال ، برق داشتن بدنه یخچال ، روشن نشدن کمپرسور ، روشن بودن مداوم یخچال ، خرابی سیستم دیفراست ، سرد نبودن یخچال از مشکلات رایج یخچال ها می باشند .

چرا یخچال خنک نمی کند ؟

وقتی یخچال شما دچار نشت مبرد فریون شود ، دستگاه نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد . این امر موجب می شود که نوشیدنی ها و مواد خوراکی موجود در یخچال سرد نشوند و یا خراب شوند . اگر متوجه شدید که وسایل داخل یخچال شما کمی گرمتر هستند ، این مشکل به دلیل کمبود گاز یخچال میباشد .

بهترین آموزش تعمیرات یخچال صنعتی
علت سرد نشدن یخچال فریزر :

قسمت سیم ‌پیچی‌ شده یخچال ، وظیفه پمپاژ کردن هوای سرد به درون یخچال را بر عهده دارد . یکی از این سیم ‌پیچ‌ ها ، خازن نام دارد که شما می‌توانید آن را در قسمت پایین یخچال مشاهده کنید . سیم‌ پیچ دیگر نیز در قسمت پشتی یخچال قرار دارد و نام آن اوپراتور است . ایجاد اختلال و مشکلاتی در هر کدام از آن‌ ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در مراحل سرد کردن یخچال شده و درنتیجه آن فریزر یخ نزند . خرابی در این سیم ‌پیچ‌ ها ممکن است به دلیل کثیف شدن و تجمع آلودگی و گرد غبار بر روی آن‌ها باشد که در این صورت دما یخچال کاهش می یابد .