021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات مایکروویو میدیا

بهترین آموزش تعمیر ماکروفر

همانطور که میدانیم مایکروویو ها یکی از وسایل برقی پر کاربرد و پر اهمیت در زندگی افراد می باشند . این مایکروویو ها در سرعت بخشیدن کارهای خانه و صرف جویی در وقت و انرژی افراد بسیار پرکاربرد می باشند . مایکروویو ها  مانند سایر وسایل برقی در هر برند و مدلی که باشند با کارکرد طولانی دچار مشکلاتی نیز میشوند .

داغ شدن بیش از حده بدنه مایکروویو میدیا :

یکی از دلایل داغ شدن بیش از حده این دستگاه اجرا برنامه ها پخت با مدت زمان بالا می باشد . که کارکرد طولانی مدت این دستگاه باعث بالا رفتن حرارت بدنه آن میشود . همچنین علت دوم داغ شدن این دستگاه ممکن است به دلیل خرابی فن خنک کننده این دستگاه باشد . که موجب رخ دادن این مشکل میشود . از دیگر علت های داغ شدن مایکروویو ممکن است به دلیل استفاده از ظروف های نامناسب باشد که باعث داغ شدن بیش از حده بدنه مایکروفر میشود . همچنین موارد دیگری که باعث افزایش حرارت بدنه مایکروویو میشود شامل : آسیب دیدن برد الکترونیکی مایکروویو ، خراب شدن قطعه  TODو همچنین خراب شدن لامپ مگنترون می باشد که باعث افزایش حرارت بدنه مایکروویو می شود .

علت روشن نشدن مایکروویو میدیا و رفع خرابی آن چیست ؟

روشن نشدن مایکروویو ممکن است به دلایل بسیاری نیز باشد . یکی از پر اهمیت ترین و رایج ترین عواملی که می تواند علت روشن نشدن مایکروفر باشد ، مشکل در درب این دستگاه است .  درب مایکروویو را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن را برطرف نمایید . خرابی چفت در مایکروویو بسیار رایج است و همین مورد می تواند باعث روشن نشدن مایکروویو شود . برای برطرف کردن این مشکل ، باید چفت های درب از پلاستیک یا قلاب ساخته شده اند که در هنگام باز و بسته شدن درب را چفت می کنند . اگر این چفت ها دچار خرابی شوند ، درب به درستی بسته نمی شود و مایکروویو نیز روشن نمی شود .  بررای برطرف کردن این مشکل باید چفت های درب را تعویض نمایید و مشکل را حل کنید .

همچنین روشن نشدن مایکروویو می تواند به دلیل خرابی میکرو سوئیچ درب آن باشد . هنگامی که میکرو سوئیچ مایکروویو دچار خرابی شود ، روشن نشدن این دستگاه طبیعی است . میکرو سوئیچ معمولاً به دلیل کارکرد طولانی مدت و فرسودگی دچار خرابی میشود ، زیرا این قطعه مانند فیوز ها و چفت درب کارکرد محدودی دارند و بعد از خراب شدن و فرسوده شدن باید آن را تعویض نمود . میکروسوئیچ مانند قلاب به در چفت شده و قفل شدن درب ماکروویو را برعهده دارد .

آموزش تعمیرات مایکروفر آموزشگاه مهیاد برزین

بهترین آموزشگاه تعمیرات مایکروفر

علت گرم نشدن غذای درون ماکروویو :

دیود قطعه‌ای است که در بدنه‌ی دستگاه جای گذاری شده است . این قطعه به کمک خازن و مگنترون ، تولید حرارت درون دستگاه را برعهده دارد . زمانی که مایکروویو روشن می‌شود اما غذا را گرم نمیشود ، احتمالا این قطعه دچار خرابی شده است . که باید برای بررسی و برطرف کردن این مشکل به وسیله مولتی متر دیود ولتاژ بالا را بررسی کنید .

علت کارنکردن دکمه مایکروویو میدیا چیست ؟

مایکروویو ها دکمه‌های بسیاری نیز دارند که برای روشن کردن این دستگاه تعیین درجه و تایم آن استفاده میکنند . افرادی که از مایکروویو استفاده میکنند ، با زدن دکمه های آن  پیامها و دستورهای مورد نظر را به برد اصلی مایکروویو انتقال میدهند . که ممکن است بعضی مواقع این دکمه ها دچار خرابی ها شوند ، که این مشکل به دلیل خرابی برخی از قطعات این دستگاه می باشد .

بیشتر بخوانید :   نحوه تعمیرات جارو برقی میله

برد یکی از قطعات مهم مایکروویو می باشد که تمام عملکرد قطعات مایکروویو به آن بستگی دارد . اگر مشکلی در برد اصلی این دستگاه ایجاد شود ، مایکروویو عملکرد خود را از دست دهد . علت کار نکردن صفحه نمایش مایکروویو میتواند به دلیل خرابی در مدارهای صفحه کنترل اصلی باشد . محل لحیم و یا سوختن خازن می تواند باعث ایجاد مشکل در برد اصلی مایکروویو و عمل نکردن دکمه های آن شود . اگر دکمه های مایکروفر به درستی عملکرد خود را انجام نمیدهند ، باید ابتدا به سراغ تست برد اصلی مایکروفر بروید . اگر ایرادی در هر یک از قطعات برد اصلی مایکروفر مثل خازن ها مشاهده کردید ، آن را تعویض نمایید .

آموزش عیب یابی مایکروفر
نشانه‌های خرابی لامپ مگنترون مایکروویو میدیا :

اگر در مایکروویو مشاهده کردید که غذای درون مایکروویو گرم نمیشود و یا مایکروویو بوی سوختگی میدهد به دلیل خرابی لامپ مگنترون این دستگاه می باشد . همچنین خرابی این لامپ ، کاهش گرمای درون مایکروفر ، ایجاد صدا از مایکروویو و جرقه زدن مایکروویو را به همراه دارد که این موارد نشان دهنده ایراد در لامپ ان دستگاه است .  پس هرگونه قطع شدگی در مدارهای اصلی متصل به پشت صفحه ، باعث عدم عملکرد دکمه‌های مایکروفر می‌شود . از این رو باید مدارهای فوق را به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید .