021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت خرابی ماشین لباسشویی سام

بهترین آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

خرابی ماشین لباسشویی به علت فرسودگی قطعات ، عدم استفاده درست ، عدم توجه به حجم دستگاه و … رخ می دهد . به همین دلیل پیشگیری از بروز مشکلات بسیار پر اهمیت می باشد . لباسشویی ها یکی از وسایل برقی ضروری و بسیار پر اهمیت می باشند و استفاده از  آن در بین مردم بسیار گسترده می باشد .

علت خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی چیست ؟

 یکی از دلایل که موجب خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی میشود ، فرسوده شدن قطعه هیدروستات است .  قطعات الکترونیکی پس از گذشت مدت زمانی کارکرد دیگر کارایی سابق را ندارند و خراب می‌شوند . هیدروستات هم مانند دیگر قطعات با استفاده طولانی مدت دچار فرسودگی و خرابی میشود . عوامل دیگری که موجب ایجاد مشکلات و خرابی در  هیدروستات ماشین لباسشویی میشوند ، نوسانات مربوط به ولتاژ برقی است . که لازم است بدانید هیدروستات نسبت به افزایش و کاهش ولتاژ برق بسیار حساس است . و نوسان بیش از حد موجب خرابی و سوختگی این قطعه میشود . دیگر دلایلی که باعث خرابی هیدروستات میشوند ، استفاده بیش از حد از مواد شوینده است . هیدروستات یکی از حساس ‌ترین قطعات موجود در پیکره ماشین لباسشویی است . بنابراین استفاده بیش از حد از مواد شوینده موجب خرابی این وسیله میشود .

لباسشویی آب را تخلیه نمی کند :

برای تخلیه آب لباسشویی یک پمپ تخلیه آب ساخته شده که در زمان حین انجام یک فرآیند آب داخل لباسشویی را تخلیه میکند و برای جلوگیری از آسیب به پمپ یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است تا رسوبات و ذرات گوناگون قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند . اگر این فیلتر توسط چیزی مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز نمایید . شیلنگ تخلیه همیشه به مسیر تخلیه فاضلاب پشت لباسشویی و یا زیر سینک ظرفشویی نصب شده و گرفتگی در مسیر فاضلاب از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند .

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی مهیاد برزین
علت پر نشدن آب چیست ؟

شیلنگ ها ممکن است درست به دستگاه متصل نباشند پس ، جریان آب ثابتی وجود ندارد . ممکن است شیلنگ پیچ خورده باشد و آب از آن عبور نکند  . شیلنگ ها ممکن است دچار پارگی شود و بنابراین آب به جای ورود به وان لباسشویی نشت می کند . هر کدام این موارد راه حل خود را دارند . پس باید در صورت ایجاد هر کدام از این مشکلات آن را برطرف نمایید .

دلایل خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی :

وظیفه پمپ تخلیه ، تخلیه آب لباسشویی است . ممکن است در بعضی از موارد اشیاء و رسوبات از فیلتر آب تخلیه عبور کرده باشند و به پمپ رسیده و باعث شکستگی پره های پمپ و آسیب و مشکلات جدی به پمپ تخلیه شده باشند و یا خود پمپ در اثر عملکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده اگر همچین مواردی پیش آید لباسشویی تخلیه نمیکند در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شوند . یکی از رایج ترین دلایل خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ، مسدود شدن مسیر جریان آب است .

 ذرات و غبار های کوچک ، مواد غیر قابل حل و لباس ‌های بسیار بزرگی که داخل ماشین لباسشویی قرار دارند ، می ‌توانند در لوله‌ ها و پمپ تخلیه گیر کنند و باعث مسدودی شوند . این مورد باعث کاهش جریان آب یا انسداد کامل آن می ‌شود که در نتیجه می تواند به پمپ تخلیه آسیب برساند . پمپ تخلیه ممکن است به علت خرابی های مکانیکی دچار مشکلاتی نیز شوند . این خرابی ها شامل خرابی قطعات داخلی پمپ مانند موتور، تسمه ، بلبرینگ ‌ها، سیل‌ ها یا اتصالات می ‌شود .

بهترین آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی
علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی :

علت عدم عملکرد دور تند ماشین لباسشویی میتواند به دلایلی از جمله : تخلیه نشدن آب ، انتخاب نادرست برنامه ، معیوب بودن خازن ، تخلیه نشدن آب ،  وزن و بار اضافی ، معیوب بودن تاخو ، خرابی برد الکترونیکی ، خرابی تسمه اتصال موتور به درام ، معیوب بودن موتور ،  از بین رفتن سیم پیچ دور تند از عواملی هستند که موجب عدم کارکرد دور تند لباسشویی میشوند .

دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی چیست ؟

برد یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است . برد به دلیل اینکه کارکرد اکثر قطعات لباسشویی را بر عهده دارد ، یکی از پر اهمیت ترین قطعات لباسشویی است .  دلایل خرابی برد لباسشویی شامل نفوذ آب به درون ماشین لباسشویی ،  ایجاد نوسان برق ،  خرابی فیوز‌ها ، خرابی خازن‌ها ، استفاده کردن مکرر از لباسشویی ، گذاشتن حجم لباس بیش از حد موجب خرابی برد لباسشویی میشوند .