021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات یخچال صنعتی تاپینگ

اموزش عیب یابی یخچال صنعتی

یخچال های تاپینگ از یخچال های پر طرفدار و رو باز می باشند که بسیار در بین افراد محبوب می باشند . این یخچال های  بسیاری ازاماکن از جمله فروشگاه ها قصابی ها و . . . استفاده میشوند . به دلیل کارکرد مداومی که این یخچال ها دارند ، بعد از مدتی دچار آسیب دیدگی و خرابی میشوند .

به همین دلیل نیاز به تعمیرات این وسیله هم بالا بوده . یخچال های صنعتی به دلیل اینکه در اماکن عمومی مورد استفاده قرار میگیرند و مواد غذایی و خوراکی بسیاری که در انها قرار دارد در صورت خرابی باید به سرعت تعمیر شوند . زیرا بعد از ساعتی طولانی مواد غذایی خراب و در نتیجه فاسد میشوند . وخسارت های زیادی به افراد وارد میکنند .

گرمای بیش ازحد یخچال صنعتی :

گرمای بیش از حد یخچال صنعتی به دلیل عواملی نیز می باشد . سیستم را ازنقطه نشت مشاهده کنید و سیستم را تعمیر ، تخلیه و دوباره پر نمایید . و سپس کنترل راکاملا مشاهده و آزمایش نموده و درصورت لزوم تعویض کنید .  همچنین ممکن است مشکل از متور پنکه باشد که درصورت لزوم آن را تعویض کنید . در صورت اهمیت ندادن به خرابی های یخچال مشکلات و خرابی های بیشتری نیز به وجود می آید و باعث عدم عملکرد یخچال میشود .

  بیشتر بخوانید :       آموزش تعمیر یخچال الکترواستیل

خرابی کمپرسوریخچال صنعتی :

کمپرسور یکی از قطعات مهم در یخچال می باشد که وظیفه دارد که مواد غذایی شمارا خنک و سالم نگه دارد و اگه دچار خرابی شود دیگر قادر به خنک کردن یخچال نخواهد بود . ذرات چربی ، مو و پرز و اشغال ها روی کمپرسور جمع میشوند و بعد از مدتی مانع از کارکردن صحیح کمپرسور میشوند . خنکن بودن یخچال و گرم بودن بیش ازحد هوای یخچال و شنیدن صداهای غیر طبیعی ازیخچال میتوانند نشان دهنده خراب بودن کمپرسور این دستگاه باشد . برای برطرف کردن این مشکل نیازاست که آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید . در صورت خرابی کمپرسور در عملکرد دستگاه تاثیر میگذارد .

روشن نشدن یخچال :

اگرکه مشاهده کردید که یخچال شما روشن نمیشود این احتمال وجود داردکه مشکل از کمپرسور دستگاه باشد و کمپرسور دچار خرابی شده باشد .

آموزش عیب یابی یخچال صنعتی

درصورت ایجاد این مشکل باید مطمئن شویم که برق رسانی مشکلی ندارد و اگر مشکل از این قسمت نبود باید قسمت هایی مثل کمپرسور و ترموستات را بررسی نماییم . کمپرسور یکی ازمهمترین قطعات یخچال است که وظیفه به گردش در آوردن گاز یخچال به داخل لوله ها دارد . در واقع کمپرسور همان موتور یخچال نیز میباشد . که به ان کمپرسور می گویند .

مشکل برق ‌رسانی یخچال صنعتی :

درصورتی که درب یخچال را از کرده اید و چراغ های داخل آن روشن نشد و یا چشمک نزد ، درصورتیکه داخل یخچال صنعتی خنک نمیشود نشان دهنده وجود مشکل دراتصال برق یخچال میباشد . بهتر است در ابتدا به سراغ بررسی فیوز بروید و آن را بررسی کنید .

آموزش تعمیرات ترموستات یخچال

ترموستات یکی از قطعات مهم یخچال است و به یخچال دستور میدهد که وقتی دما به میزان کافی خنک شد . کمپرسور خاموش شود . 

  بیشتر بخوانید :       نحوه آشنایی با گوشی آیفون ایکس

دراصل ترموستات از یک سره کارکردن یخچال جلوگیری میکند . ترموستات یکی ازقطعات مکانیکی دریخچال است و مانند بسیاری ازدیگرقطعات عمر مفیدی داشته وخراب میشود . پس در صورت خراب شدن ترموستات میتوانید آن را تعمیر یا تعویض کنید ؛ البته در بیشتر مواقع برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر توصیه میگردد ترموستات معیوب را تعویض کنید .

یخچال صنعتی صدای زیادی ایجاد میکند :

یخچال صنعتی صداهای آزاردهنده و زیادی از خود ایجاد میکند و این مورد به دلیل ایجاد مشکلاتی در قطعات این دستگاه می باشد . ابتدا قطعه ای که باید بررسی کنیم و ممکن است دچار خرابی شده باشد فن دستگاه میباشد که باید تعویض شود . دقت کنید که فن غیرقابل تعمیر است و باید تعویض گردد و بایدحتما ازسیم پیچ مس با قیمت بالاتر تهیه کنید زیرا طول عمر مفید و بیشتری دارد .

اموزش تعویض قطعات یخچال صنعتی

کمبودن صدای فن موتور وکم شدن سرمای یخچال :

در بعضی از مواقع متوجه میشویدکه سرمای یخچال فریزرتان کاهش یافته و به خوبی مواد غذایی را سرد نمیکند و یا مواد گوشتی را به خوبی خنک میکند . از جمله مشکلات و خرابی های رایج یخچال کمبودن سرمای داخلی آن می باشد . دلیل کم شدن سرمای یخچال آزادشدن پروانه کندانسور از محور فن ، گیرکردن اشیا به پروانه کندانسور و رعایت نشدن فاصله ایمنی کندانسور بادیوار اشاره کرد .