021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد لباسشویی بست

آموزش تعمیر انواع برد

اصلی ترین قطعه ماشین های لباسشویی قطعه ای به نام برد الکترونیکی است . بر روی این برد الکترونیکی قطعات کوچکتری از جمله خازن ها ، آیسی ، مقاومت ها و فیوز قرار دارند . این قطعه مانند مغز انسان عمل میکند و تمام  اجزای ماشین لباسشویی را کنترل میکند و تمامی برنامه های شستشو و همچنین کدهای خطا ، بر روی این قطعه برنامه ریزی شده است . پس در نتیجه عملکرد اکثر قطعات درون لباسشویی به برد این دستگاه مرتبط است .

برد لباسشویی در صورت برخی از مواردی که رخ میدهد دچار خرابی و آسیب دیدگی میشوند . که باید برای جلوگیری از این موارد اقداماتی را نیز انجام دهید . همچنین با کارکرد طولانی مدت لباسشویی قطعات دچار فرسودگی میشوند که این باعث خراب شدن برد و ایجاد اختلال در عملکرد لباسشویی میشود .

دلایل خراب شدن برد لباسشویی بست :

برد لباسشویی بست در برابر سه مورد شامل : ضربه ، رطوبت و نوسان برق دچار خرابی میشود . اگر ضربه شدیدی به برد لباسشویی وارد شود ، اولین جایی که بعد از هارد امکان آسیب دیدگی آن بالاست ، برد لباسشویی است . نفوذ رطوبت به برد هم باعث میشود برد این دستگاه دچار خرابی شود و راهی جز تعمیر آن وجود نداشته باشد .

بیشتر بخوانید :    اموزش بروکر فارکس

در صورت استفاده از این دستگاه باید از محافظ برق استفاده نماییم زیرا برد دستگاه در اثر اتصالی و یا موارد دیگر ممکن است دچار خرابی و یا سوختگی شود . محافظ برق از بروز نوسان برق در لباسشویی و وارد شدن آسیب به بخش های مختلف این دستگاه به ویژه برد آن خودداری می نماید .

علائم خرابی برد لباسشویی

یکی از علائم خرابی برد ماشین لباسشویی وارد شدن آسیب فیزیکی به آن است . یکی از علائم خرابی برد ایجاد بوی سوختگی در لباسشویی است . بوی سوختگی یعنی که برد بیش از حد گرم شده است . گاهی گرما و حرارت زیاد به وسیله یک قطعه ناسازگار ایجاد می‌شود . همچنین علائم دیگری از جمله آبخوردگی و مرطوب شدن برد لباسشویی از دیگر علائم دیگر خرابی و سوختن برد لباسشویی می باشد . 

آموزشگاه تخصصی تعمیرات برد
تعمیر برد لباسشویی بست :

همان طور که میدانیم برد لباسشویی یکی از قطعات مهم و حساس می باشد . برای جلوگیری از خراب شدن و تعمیر این قطعه باید مواردی را نیز رعایت نماییم . ابتدا باید از سلامت سیم های ورودی و خروجی برق مطمئن شویم . و سپس باید از سلامت قطعات روی برد هم اطمینان حاصل کنیم . اگر مشکل از قطعات روی برد باشد باید آن را تعمیر و یا تعویض نماییم .

جلوگیری از خرابی برد لباسشویی :

ابتدا باید از نوسانات برق جلوگیری نمایید زیرا یکی از موارد سوختن برد نوسانات برق می باشد . باید برای حل این مشکل از محافظ برق استفاده نماییم . باید دستگاه را سالانه سرویس نمایید . مرطوب شدن برد و آبخوردگی برد باعث سوختن برد می باشد که باید از مرطوب شدن آن جلوگیری نمایید . همچنین ضربه دیدگی دستگاه باعث خرابی برد میشود که باید از آن جلوگیری نماییم .

خرابی های برد لباسشویی :

برد لباسشویی از قطعات بسیاری تشکیل شده است . نوسانات برق بسیاری در دستگاه به وجود می آید . در  صورت وجود نوسانات زیاد ، خازن های برد لباسشویی دچار خرابی میشوند و میسوزند .  همچنین آبخوردگی و ریختن آب روی برد لباسشویی میتواند باعث سوختن برد شود . زیرا ممکن است آب به داخل قطعات ماشین لباسشویی برد و قطعات در حین انجام عملکرد به دلیل اتصالات برقی بسوزند و در آخر موجب سوختگی برد لباسشویی شود . در این حالت تنها برد لباسشویی از کار میافتد ، بلکه خطر برق گرفتگی دستگاه هست . همچنین با کارکرد بسیار لباسشویی و فشار اوردن به این دستگاه برد لباسشویی داغ میشود و در آخر خراب میشود . 

علت اصلی سوختن برد لباسشویی :

سوختن برد لباسشویی یکی از مشکلات بسیار دشوار برای افراد می باشد . که علائم سوختن این قطعه شامل : صدای زیاد لباسشویی در هنگام شستن لباس ها ، قطع و وصل شدن شستشو ،  خاموش شدن ناگهانی لباسشویی، شسته نشدن درست لباس ها ، خاموش شدن پنل جلویی ، عدم عملکرد لباسشویی از رایج ترین نشانه های سوختن برد هستند . که باید برد را بررسی کرده و مشکل آن را برطرف نماییم .

آموزشگاه تعمیرات لباسشویی
تغییر فشار ناگهانی برق و سوختن برد لباسشویی بست :

تغییر فشار برق یکی از آن دلایل رایجی می باشد که نمیتوانیم آن را کنترل نماییم . این مورد در ایران به تعداد بسیاری از وسایل برقی آسیب میرسانند که افراد مجبور میشوند قطعات شان را تعمیر نمایند . برد ماشین لباسشویی ‌نیز دارای خازن‌ها و قطعات حساسی است که با کوچک‌ ترین نوسان برق ممکن است دچار سوختگی و مشکلاتی شوند . برای جلوگیری از وقوع این مشکل باید لباسشویی را به محافظ برق اتصال نماییم . این راه حل به شما کمک می‌کند تا مشکلات ناشی از نوسانات برق را به حداقل برسانید .

نوسان برق از علت های خرابی برد لباسشویی :

نوسان برق یکی از رایج ترین علت های خرابی برد می باشند مخصوصا نوسان ناگهانی برق که موجب خرابی برد در مدتی میشود . ساخت و ساز ساختمانی به دلیل استفاده از وسایل برقی سنگین و نیمه سنگین می تواند باعث ایجاد نوسان برق شود . بارندگی و رعد وبرق هم در صورت سیم کشی و کابل کشی غیر استاندارد و نادرست از دیگر عواملی هستند که باعث نوسان برق و خرابی برد دستگاه ها از جمله لباسشویی میشوند می شوند . راه جلوگیری از این نوسان برق استفاده از ترانس های نوسان گیر است .